
Na het verwijderen van het binnen- en buitenspatbord van de Ami kreeg ik goed grip, en kwam het zo los:

Nu nieuwe hoezen er op, schoonmaken en opnieuw invetten.
Maar in het geval van een orgineel chassis met bodem beschermplaat..Thijs schreef: ↑vr 30 dec, 2022 22:50 Mooi dat het gelukt is.
Bij de Dyane is het net zo krap maar ik laat alles er gewoon op zitten.
Dat demonteren van het spatbord is me te veel werk.
Gewoon het chassis aan 1 kant opkrikken totdat het wiel los is van de grond.
Dan de voorste motorsteunen losdraaien onder het chassis, bouten er uit.
Krik onder het blok aan de zijde waar je de as los wilt hebben.
Dan valt de as zo uit elkaar.
Je schuift de hoezen er dan zo op.
Precies dat was ook mijn vraagWaar til je dan het blik langs op?
Dat was ik inderdaad van plan: Ligarex i.p.v. slangklemmen. Dan ga ik gewoon die 5 plaatsen met Ligarex doen, bedankt.
Die hoes was inderdaad kapot. Daarom ook ben ik de hele boel aan het vervangen