aankoopnota chassis

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3062
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: aankoopnota chassis

Bericht door Thijs » za 6 jul, 2024 10:28

Helaas heeft elke RDW keurmeester zijn eigen verzonnen regels....

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1853
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: aankoopnota chassis

Bericht door deusjevo » za 6 jul, 2024 11:51

Dan kan je toch in beroep gaan?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: aankoopnota chassis

Bericht door gillis » zo 7 jul, 2024 07:10

In beroep gaan helpt maar zelden, beter naar een ander keur station.
Dat mag altijd.
onder druk wordt alles vloeibaar

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: aankoopnota chassis

Bericht door PeterB » ma 8 jul, 2024 10:21

Dat in beroep gaan wil ik juist voorkomen. Een hoop gedoe en ik wil gewoon met het autootje rijden... het liefst deze zomer al..

2cvxm
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
Locatie: Here, there and everywhere

Re: aankoopnota chassis

Bericht door 2cvxm » di 13 aug, 2024 15:33

Heb jaren in UK gereden met een nieuw ENGELS chassis zonder nummer en zonder papieren. Ik vraag bij Citroen Frankrijk op basis van het chassisnummer wat op het identificatieplaatje onder de motorkap staat, een papier met de produktiedatum aan.
Ik kom met de auto naar NL, geef het papier aan de RDW, die slaat het chassisnr. er in, geeft kentekenbewijs, NL platen erop en rijden maar.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987

PeterB
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 21 jul, 2019 00:06

Re: aankoopnota chassis

Bericht door PeterB » vr 23 aug, 2024 16:56

Hallo 2cvxm. Dank je voor deze optie. Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik kijk even wat ik ga doen.

Laagvlieger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18

Re: aankoopnota chassis

Bericht door Laagvlieger » za 24 aug, 2024 19:46

Ik maak mijn chassis zelf (ondertussen 3 stuks) en de RDW keurt dit goed. Soms met tegenstribbelen maar toch. Dus gewoon zeggen dat je het zelf gemaakt hebt..


Ik heb ooit een brief van de RDW gekregen waarin staat dat als het chassis niet meer leverbaar is bij de originele fabrikant het chassis door derden nagebouwd mag worden. (Tegenwoordig enkel nog maar met dezelfde maatvoeringen als het origineel dus geen langere wielbasis o.i.d.). Die derden mag jij of ik ook zelf zijn... Ze mogen alleen visueel beoordelen of dit goed gebouwd is en ze mogen de maatvoering controleren, wielbasis, kruiselingse maten e.d.


Voorbeeld van de chassis die ik maak er waar de RDW dus een chassisnummer ingeslagen heeft ..


http://2cv4x4.nl/bmweend/chassis/

En mijn airride eend chassis uit RVS .
https://youtu.be/JcwaLe3k3Fs?si=mQllmMMbcNcu8Seo

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 668
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: aankoopnota chassis

Bericht door gillis » zo 25 aug, 2024 09:19

Laagvlieger schreef: za 24 aug, 2024 19:46 Ik maak mijn chassis zelf (ondertussen 3 stuks) en de RDW keurt dit goed. Soms met tegenstribbelen maar toch. Dus gewoon zeggen dat je het zelf gemaakt hebt..


Ik heb ooit een brief van de RDW gekregen waarin staat dat als het chassis niet meer leverbaar is bij de originele fabrikant het chassis door derden nagebouwd mag worden. (Tegenwoordig enkel nog maar met dezelfde maatvoeringen als het origineel dus geen langere wielbasis o.i.d.). Die derden mag jij of ik ook zelf zijn... Ze mogen alleen visueel beoordelen of dit goed gebouwd is en ze mogen de maatvoering controleren, wielbasis, kruiselingse maten e.d.


Voorbeeld van de chassis die ik maak er waar de RDW dus een chassisnummer ingeslagen heeft ..


http://2cv4x4.nl/bmweend/chassis/

En mijn airride eend chassis uit RVS .
https://youtu.be/JcwaLe3k3Fs?si=mQllmMMbcNcu8Seo
En dan kan je meteen een BMW blok voorin gooien :D :D
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: aankoopnota chassis

Bericht door Erikjan » za 7 sep, 2024 23:28

Je moet alleen wel voor je de auto demonteerd naar de RDW voor een schouwing. Dan wordt gekeken of het oude chassisnummer origineel is en bij de koets en motor hoord. Als dat het geval is worden er zegels aangebracht en mag je de restauratie of vervanging uitvoeren.

Dan neem je na vervanging het oude stuk chassis met nummer en loodje mee dat wordt vernietigd en het zelfde nr wordt in je nieuwe chassis gezet. Factuur van chassis is niet naar gevraagd. Wel moest ik aan tonen hoe ik aan de motor kwam om dat daar geen loodje aan zat en het typenummer niet klopte met het bouwjaar van mijn eens. Gelukkig had ik nog een kenteken op naam en na dat ik een formulier heb getekend dat ik verklaar dat de de motor uit die eend kwam is het nummer gelukkig ingeslagen.

Als je auto al een niet origineel chassisnummer heeft kan je beter weg blijven bij de RDW dan wordt je kenteken ingenomen. Is alles wel in orde eerst laten schouwen voor je iets demonteert.

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk


Plaats reactie