Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 10 mar, 2005 11:14
door Menno2cv1964
Opzwellende rubbers duiden idd op een vloeistof waar ze niet tegen kunnen, dus of verkeerde remvloeistof of verkeerde schoonmaakvloeistof.
Dacht dat het zo was, maar weet t niet 100% zeker:
DOT / rode systeem --> alleen met spiritus schoonmaken
LHM / groene systeem --> alleen met wasbenzine schoonmaken
wie weet t zeker??

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 15:25
door CitRoel
Nou wordt er weer verteld dat er geen voorremcilinders bestaan voor een LHM systeem... Ik wordt er een beetje gek van, zijn er mensen die een groen systeem hebben in de mehari?? Graag jullie reactie!!
Geplaatst: vr 11 mar, 2005 15:36
door Bjorn
voorremcilinders voor schijfremmen zijn altijd LHM
trommelremmen voor altijd DOT4
Geplaatst: vr 11 mar, 2005 19:36
door Cubitus
Ik wordt er soms wel een beetje moe van hoor mensen, er is niks mis met een rood systeem dus waarom moet je daar met alle geweld een groen systeem van maken??
Bijna alle moderne auto's rijden met een rood systeem dot4 dus daar is niets ouderwets of slechts aan! Dit houd dus ook in dat al het "normale" remspul dus gemaakt is voor een dot systeem en niet tegen LHM kan.
Kortom, als je er een bak in hebt gezet met schijfremmen vervang je een rode HRC voor een groene en vervang je de wielremcilinders achter ook.
Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet niet gaan lopen prutsen met spul wat eigenlijk voor een rood systeem is of moeilijk doe met wel of geen cubjes of weet ik het wat. Gewoon een HRC nemen voor een groen systeem.

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 19:45
door CitRoel
De reden waarom wij het liefst LHM erin hebben is omdat we er maar een paar keer per jaar mee gaan rijden... DOT trekt véél meer vocht aan. DAAROM dus.
Kan het nou wél of niet??? LHM op Trommels??
Geplaatst: vr 11 mar, 2005 19:46
door Cubitus
Alleen op trommels achter, niet op trommels voor
Geplaatst: za 12 mar, 2005 18:04
door CitRoel
Okee, dat wordt dan allemaal nieuwe cupjes... en weer gewoon DOT erin. De HRC kon door Brezan ook niet meer worden geleverd (dat scheelt alweer)
Bedankt voor jullie kommentaar!!
Wat mij betreft een slotje...
Geplaatst: za 12 mar, 2005 18:09
door Ramon
je moet niet een paar keer per jaar rijden dus he (conclusie) je hebt toch geen eend om in de schuur te laten staan
Geplaatst: za 12 mar, 2005 18:27
door CitRoel
Misschien heb je wel gelijk... maar met onze Méhari gaan we no way in de vieze pekelzooi rijden.
Dat moet m'n AX maar happen...
rubbers
Geplaatst: zo 13 mar, 2005 11:33
door Le Patron
Volgens mij zijn de diameters van LHM hoofdremcilinders altijd anders, en zijn er dus geen setjes om DOT 4 HRC om te bouwen naar LHM.
Heb je nu wel schijfremmen voor? Want ook de voorste wielremcilinders zijn niet om te bouwen en zullen anders vast gaan zitten.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 11:44
door CitRoel
Nee we hebben trommels voor. Maarja we moeten nu de heleboel wéér slopen, alle rubbertje moeten vervangen worden voor én achter en dan gaat er gewoon DOT 4 in.
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 16:59
door Bjorn
Oke, maar al met al wilde je dus alleen de vloeistof vervangen door LHM?, en geen schijven voor plaatsen..?
Lekker Dot 4 laten dan...
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 17:22
door CitRoel
Nee we willen gewoon de trommels voor houden, in eerste instantie zou er een versnellingsbak opkomen met schijven maar we hebben toch besloten dat we de trommels houden.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 20:01
door rusty
CitRoel schreef:
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
volgens mij moet iedere zichzelf respecterende eendenboer die dingen op de plank hebben liggen, self heb ik eens een revisisetje gekocht bij stichting behoud citroen 2cv, staan op veel (alle?) ccnl meetings met hun kraam
iig succes met de terugbouw naar DOT

Geplaatst: di 15 mar, 2005 07:41
door CitRoel
Okee bedankt... moet gaan lukken.
Tsja het is jammer maar het is nket anders.