Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 25 apr, 2005 16:18
door Menno2cv1964
catscit schreef: da's origineel,
:? valse lucht is origineel?

Bedacht trouwens dat de condens in mn knipperlichtglaasjes altijd aan de bovenkant hangt...

Geplaatst: di 26 apr, 2005 22:59
door Hannes de geitjesboer
Ja, natuurlijk, dampt stijdt op en wat je ziet is verzadigde waterdamp die binnenin je pinkerglaasje condenseert.
Mäar dat gaat absoluut niet op voor je uitlaatspruitstuk. Daar wordt de hete luchtlangsgeblazen en staat de lucht niet stil zoals in je pinker. Door de hoge temperaturen condenseert ook niks in je spruitstuk. Hoe verder je naar achter gaat in je uitlaat, hoe meer de lucht afkoelt, dus hoe meer kans op condenswater daar.

Geplaatst: wo 27 apr, 2005 10:39
door Menno2cv1964
Als de motor loopt condenseert er nix natuurlijk.
T ging er mij nou juist om wanneer ie afgezet wordt en afkoelt, of dan het metaal van het spruitstuk door de afwisselend sterke verhitting/afkoeling misschien nu makkelijker verzwakt wordt door waterdamp uit de uitlaatgassen.

Maar uit t antwoord van Cats begreep ik al dat t meer komt door het apart opgelaste hotspot doosje bij 'oude' eenden, dat 2cv6-en er geen last van hebben. Maar daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee he...