cilinder beplating verven/spuiten

Alles in, over, rond en op de koets.
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

cilinder beplating verven/spuiten

Bericht door Ramon » wo 6 apr, 2005 19:49

met wat voor verf moet je je moterbeplating spuiten.

en wat voor verf voor de klepdeksels.

waar is dit te koop

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 6 apr, 2005 21:14

ik heb hiervoor hittebestendige matzwarte lak gebruikt.
Let er wel op dat deze lak eerst heet moet worden alvorens het volledig uithard.
AZ A2 '70
AK400 '76

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 6 apr, 2005 22:37

oke

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 6 apr, 2005 22:42

op deze beplating zit bij bij gewone hamerite en deze is er ook nog niet af aan het gaan. Zit er al 2 jaar op. :wink:

heb ook hamerite voor BBQ's en uitlaten op mijn spruitstuk zitten, maar die komt er dus wel af. :(
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 6 apr, 2005 23:06

je hebt voor uitlaten speciale uitlaatverf toch

maar dat hammerite is wel een plan ja!
is dat de gewone hammerrite

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 6 apr, 2005 23:21

Punky schreef:op deze beplating zit bij bij gewone hamerite en deze is er ook nog niet af aan het gaan. Zit er al 2 jaar op. :wink:
(
Yep
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » do 7 apr, 2005 09:30

Punky schreef: heb ook hamerite voor BBQ's en uitlaten op mijn spruitstuk zitten, maar die komt er dus wel af. :(
dat heb ik dus ook ja. wat een @#$% spul! en zo'n spuitbus kost nog ns een vermogen ook.
Iemand misschien andere ervaringen/tips wb het spruitstuk? Of is het eigenlijk verspilde moeite omdat ie toch eerder van binnen uit doorroest?
2cv l'amour toujours

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Vef

Bericht door joost2cv » do 7 apr, 2005 10:17

Klopt er is inderdaad verf die een temperatuur tot 700 grd celc. kan hebben. Uitlaat goed blank en ontvet en de verf blijft er goed op zitten.

Vroeger heb ik een peug 205 rallye opgevoerd waarbij op de rollenbank het uitlaatspruitstuk kersrood was tijdens het rollen. De verf is er altijd goed op blijven zitten.

Inderdaad het zijn geen goedkope spuitbussen maar je bent wel in 1 keer klaar.

Groeten Joost

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » di 19 apr, 2005 23:13

Ik heb bij de kachelboer een spuitbus (€ 10) zwart gehaald en die gaat tot 900 graden, is mooi mat zwart en volgens mij was er ook grijs en bruin, wordt gebruikt voor..... ja , kachels!
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 21 apr, 2005 20:42

je spruitstuk roest niet van binnen uit weg, daar wordt ie veel te warm voor.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » vr 22 apr, 2005 12:55

Ik dacht zo:

Juist omdat de uitlaat zo warm wordt roest ie door condens sneller door.
Dus ook je spruitstuk, al gaat dat langzamer omdat die nog veel warmer wordt (minder condens achterblijft).

Maar misschien geldt dit vooral voor auto's die niet dagelijx gebruikt worden?
2cv l'amour toujours

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 22 apr, 2005 13:11

condens vormt voornamelijk op lage plaatsen, is niet echt van toepassing op een spruitstuk...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » vr 22 apr, 2005 14:02

OK, zit wat in

maar wat is dan jouw verklaring voor een gat in de 'hot spot'?
2cv l'amour toujours

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 22 apr, 2005 14:46

werk nu bij een 'kachelboer' ik denk ook dat kachellak het beste is voor je spruitstuk, iedere andere lak kan de hoge temperaturen niet aan!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 22 apr, 2005 15:04

Menno2cv1964 schreef:OK, zit wat in

maar wat is dan jouw verklaring voor een gat in de 'hot spot'?
da's origineel,
bij oude eenden komt dat wel es voor omdat er z'n huisje overheen gelast is. bij moderne nog nooit een rot spruitstuk meegemaakt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie