Pagina 2 van 4

Geplaatst: do 26 mei, 2005 12:37
door Duintje
Jullie kennen LE duidelijk nog niet zo goed......

LE en geld....

Marcel

Geplaatst: do 26 mei, 2005 13:03
door Frank Munneke
ja maar als je het niet goed doet gooi je dus geld weg.

groet Frank

Geplaatst: do 26 mei, 2005 14:43
door Hanzzl69
Ik ben me te barsten geschrokken van LE's gaten BOVEN de voorruit. Bij mij roest het daar ook flink. Nog geen gaten. Weer een klus voor de zomer er bij, grom.

Geplaatst: do 26 mei, 2005 17:13
door Malle Babbe
GELD????
:twisted:
Begin daar nou niet meer over!!!
:wink:
Hij was net zo lekker stil!
:lol:

Geplaatst: do 26 mei, 2005 18:17
door Lelijke Eend
Ik ga het lassen serieus overwegen. Een flex heb ik gelukkig (correctie: die heeft mijn vader). Mijn vader heeft ook een lasapparaat, maar dat is een electrodelasapparaat. Daarmee smelt ik door het platmateriaal en dat lijkt me niet de bedoeling. Een paar plaatjes staal (conservenblikje ? ;) ) valt ook wel te regelen.

Over geld: ik ben het met jullie eens dat ik een zeurpiet ben wat geld betreft. Ook ben ik het eens met de stelling 'doe het goed of doe het niet'. Echter, ik zit niet bepaald ruim in mijn financiƫle middelen. Daarom probeer ik in eerste instantie alles te repareren wat ook maar enigzins te repareren valt voor ik iets nieuw koop. Koop ik iets nieuw, dan ga ik op zoek naar een hoge kwaliteit voor een schappelijke prijs. Voorbeeldje: in de lagerhuizen van mijn voorwielen zitten dan ook 2 (dure) SKF lagers die ik gekocht heb bij stichting Behoud 2cv. Die heb ik op gehaald met de trein, want ik heb een OV-studentenkaart en geniet dus in het weekend graatis vervoer per OV. Scheelt weer verzendkosten ;)

Geplaatst: do 26 mei, 2005 18:42
door Lelijke Eend
Ohja, misschien is solderen een alternatief voor lassen, mits dit met eenzelfde gasbrander kan als warmee je dakteer (of hoe je dat ook maar noemt) vast smelt. Kan iemand daar iets over zeggen/uitleggen ?

Geplaatst: do 26 mei, 2005 18:47
door Malle Babbe
Ben erg benieuwd heo je je dak repareert!
:?

Geplaatst: do 26 mei, 2005 20:20
door Lelijke Eend
Ik ook :lol:

Lassen, plamuren of solderen ... Ik weet het nog niet.

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 01:07
door Pieuw
Hee lelijke eend! Is dit niets voor jou???? (wil 'm wel ophalen voor je...)

Te koop / For sale : Raam-/motorkapscharnierdeel
Advertentie 5776 geplaatst op Mei 26, 16:06
Geplaatst door: Gerben uit Den Haag


Meer info op: https://www.franzose.de/shop/artikelfot ... _2-400.jpg



--------------------------------------------------------------------------------

Stuk plaatwerk van halverwege voorruit tot en met motorkapscharnier. Voorruitframe zeer goed. Scharnier kent paar minuscule plekjes. Zonder ventilatieklepje. Charleston-rood. Prijs: 20 prijs. Foto van soortgelijk stuk.




--------------------------------------------------------------------------------

advertentie is 51 keer bekeken.

Terug naar het markt overzicht.

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 10:34
door BlueDuck
Lelijke Eend schreef:Ik ga het lassen serieus overwegen. Een flex heb ik gelukkig (correctie: die heeft mijn vader). Mijn vader heeft ook een lasapparaat, maar dat is een electrodelasapparaat. Daarmee smelt ik door het platmateriaal en dat lijkt me niet de bedoeling. Een paar plaatjes staal (conservenblikje ? ;) ) valt ook wel te regelen.
Ik haal mn plaatstaal van de autosloperij. Binnenkort dus eens bij de zonnedakenspecialist langs, kijken of ik daar gratis wat plaatjes mee kan krijgen... Autostaal is ongeveer net zo dun als eendenstaal, en daarbij heb ik me eens laten vertellen dat het staal wat voor auto's gebruikt wordt een iets andere samenstelling heeft dan "pisbakkenstaal" waardoor het goed in vorm te buigen/kloppen valt zonder dat het scheurt.
Ik begreep eerder trouwens ergens dat je een technische opleiding volgt. Kan je dit niet als project aandragen voor je praktijklessen??? Op de mts waar ik zat werd daarover nooit zo moeilijk gedaan, sterker nog, de docenten moedigden dat soort praktijken alleen maar aan, want je leert pas echt als je iets nuttigs doet, dan wanneer je een dingetje uit een boek namaakt.

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 11:14
door Evan
Lelijke Eend schreef:Ohja, misschien is solderen een alternatief voor lassen, mits dit met eenzelfde gasbrander kan als warmee je dakteer (of hoe je dat ook maar noemt) vast smelt. Kan iemand daar iets over zeggen/uitleggen ?
De gasbrander welke wordt gebruikt voor dakteren wordt niet heet genoeg, je zult ip daarvan opzoek moeten gaan naar een autogeen lasset of zo'n propaan/zuurstof setje, dat wordt wel heet genoeg om met bijv koper je plaatwerk te solderen.

succes!

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 11:19
door Klaas Jan Franssen
20 euro, voor een goed raamframe, met motorkapscharnier.... Ik zou er niet te lang over nadenken.. Mits hij natuurlijk in de staat is zoals beschreven, en niet een mooi geplamuurd stukje staal ;)

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 13:42
door Lelijke Eend
Pieuw schreef:Hee lelijke eend! Is dit niets voor jou???? (wil 'm wel ophalen voor je...)

Te koop / For sale : Raam-/motorkapscharnierdeel
Advertentie 5776 geplaatst op Mei 26, 16:06
Geplaatst door: Gerben uit Den Haag


Meer info op: https://www.franzose.de/shop/artikelfot ... _2-400.jpg



--------------------------------------------------------------------------------

Stuk plaatwerk van halverwege voorruit tot en met motorkapscharnier. Voorruitframe zeer goed. Scharnier kent paar minuscule plekjes. Zonder ventilatieklepje. Charleston-rood. Prijs: 20 prijs. Foto van soortgelijk stuk.




--------------------------------------------------------------------------------

advertentie is 51 keer bekeken.

Terug naar het markt overzicht.
Ik ga er over nadenken ! Overigens, ophalen gat jme wel lukken. Moi heeft een OV-studentenkaart ;)
BlueDuck schreef: Ik haal mn plaatstaal van de autosloperij. Binnenkort dus eens bij de zonnedakenspecialist langs, kijken of ik daar gratis wat plaatjes mee kan krijgen... Autostaal is ongeveer net zo dun als eendenstaal, en daarbij heb ik me eens laten vertellen dat het staal wat voor auto's gebruikt wordt een iets andere samenstelling heeft dan "pisbakkenstaal" waardoor het goed in vorm te buigen/kloppen valt zonder dat het scheurt.
Ik begreep eerder trouwens ergens dat je een technische opleiding volgt. Kan je dit niet als project aandragen voor je praktijklessen??? Op de mts waar ik zat werd daarover nooit zo moeilijk gedaan, sterker nog, de docenten moedigden dat soort praktijken alleen maar aan, want je leert pas echt als je iets nuttigs doet, dan wanneer je een dingetje uit een boek namaakt.
Helaas (?) doe ik nu stage. Daar lassen ze ook veel, maar dan plaat en buis van ca. 10 mm dik. Evengoed kan ik het eens vragen ... Er wordt daar (buiten de gewone werktijden om) wel vaker wat gebeund.
Evan schreef: De gasbrander welke wordt gebruikt voor dakteren wordt niet heet genoeg, je zult ip daarvan opzoek moeten gaan naar een autogeen lasset of zo'n propaan/zuurstof setje, dat wordt wel heet genoeg om met bijv koper je plaatwerk te solderen.

succes!
Dan valt die dus af.
Klaas Jan Franssen schreef:20 euro, voor een goed raamframe, met motorkapscharnier.... Ik zou er niet te lang over nadenken.. Mits hij natuurlijk in de staat is zoals beschreven, en niet een mooi geplamuurd stukje staal ;)
Ik ga er zeker over nadenken !

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 21:28
door Lelijke Eend
Ik denk dat ik het voorruitframe maar niet doe. Reden: de onderkant is beter dan de bovenkant. Sterker nog: in de onderkant zitten geen gaten ! Dit komt omdat er ooit een plaat overheen gesoldeerd is en dat is tot nu toe een prima oplossing gebleken. Alleen het plamuur gaf gedonder.

Over plaatjes in de bovenkant van het frame lassen ga ik nog nadenken. Dat lijkt me wel een goed en haalbaar idee namelijk. Plaatjes scoren bij de autosloop, mooie vierkantjes of rechthoekjes uitslijpen, spatbordjes monteren, plastic zeiltje op de plaats waar het vooruit hoor en op stage die hele boel er in 'brobbelen' (daar staan MIG/MAG lasapparaten).

Geplaatst: vr 27 mei, 2005 22:38
door Frank Munneke
Koop dan een nieuw stukkie reparatieplaat, bij voorkeur licht verzinkt. kost niet zoveel.

groet frank