Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 29 jun, 2005 10:24
door Casonline
Maar aangezien de bobine in dit geval niet helemaal meer in orde is, is dit nog geen antwoord op de vraag of je ompolen ook met een 123 mag doen

Geplaatst: wo 29 jun, 2005 11:20
door André Post
Ik denk dat het niet uitmaakt, als het maar gedaan wordt met kontakt uit.
Maar ik denk ook dat het dan niet helpt.
Het ompolen werkt omdat bij een punten ontsteking bij stationair de
punten, zeker bij versleten punten, de tijd dat de punten gesloten zijn te lang is.
Hierdoor krijgt de kern van de bobine langzamerhand een vast magnetisch
veld en zal de bobine slecht presteren (en heet worden door de stroom).
Door het ompolen van de bobine wordt dat effect weer terug gedraaid.
Geplaatst: di 5 jul, 2005 11:15
door Rutgerrrr
Na een kort stukje in de stad rondcrossen (15 minuten ofzo) start mijn rode monster ook niet heel erg lekker. Wat ik ook probeer: geen gas, veel gas, choke, geen choke, etc. etc. Uiteindelijk wel aan de praat, maar de koude start is altijd in een keer raak. Ook bobineproblemen?
PS. ik heb 123 ignition, nieuwe bougies en -kabels.....
Geplaatst: di 5 jul, 2005 22:29
door Gast
Het lijkt er wel op... Maar wat ook kan is de zg. "vapour lock": een dampbel in de brandstof door hitte. Dat hangt nog wel eens samen met een slechte brandstofpomp. Maar, eerst de bobine proberen want dat ligt (veel) meer voor de hand!
Geplaatst: za 9 jul, 2005 10:47
door Bull Frog Bleu
Een eend met watergekoeld spruitstuk
Als je hem contineu zou koelen zoud het denk ik geen probleem zijn.
Wel als je er bij bloedheet een lading water tegen aan gooid.
Hmms...even een paar buisjes langs het spruitstuk gekoppeld aan radiateur en pomp op dynamo riem.

oja expansievaatje niet te vergeten.
dan verdampt de benzine ook minder snel als je de theorie van spookeend
beetje inschat...wat weer een lager verbruik zal opleveren.
Wie probeerd het eens uit? op lange rit naar het zuiden.