Pagina 2 van 8

Geplaatst: vr 17 jun, 2005 16:59
door backfire
Vergeet niet compressie te verlagen naar 7 ipv 9 die die standaard heeft, verder lol, ben ook bezig met turbo op visa te bouwen, gebruik daarbij toevallig ook de turbo van een daihatsu :)

Geplaatst: vr 17 jun, 2005 18:48
door robin2cv
ach en goe vordert het ? ik ben van het idee afgestapt voorlopig en an het sparen veu amerikaanse ride. nu inprincipe zou 9 ook nog gaan als je een lage turbodruk hebt. ga je een blow trough systeem maken ? of ook met injectie ? heb jij toevallig la deuche vast gekregen van vorige keer. daar stond een kit in veu 1000 euro
greets robin

Geplaatst: ma 20 jun, 2005 16:42
door backfire
Gestaag, 1st complete revisie van Visa motor gedaan en compressie verlaagt met behulp van onderpakking. Motor loopt nu heel mooi. Nu flensen maken voor de Turbo, daarna kunnen we de uitlaat en inlaat maken. Systeem welke wij hanteren is nog eenvoudige, het suck through princiepe. Neem aan dat la deuche een blad is en nee heb ik niet. Wel e-mail met sillycv. Misschien ooit injectie van suzuki sv650 monteren.

Geplaatst: ma 20 jun, 2005 17:09
door robin2cv
hey

La deuche is inderdaad een magazine. heb met dieje type van silly 2cv ook gemaild. Nu heb je gedacht op hoeveel je turbo projectje gaat kosten en ben je vanplan om bouw verslag te maken ? ben wel geinterresseerd
greets robin

Geplaatst: di 21 jun, 2005 09:12
door huub
kijk ook eens naar deze homepage,

http://www.members.hps4u.net/turboente/

Hij heeft een blow through systeem, gebruik makend van de originele eend carburateur, veel eenvoudiger kan niet .

anders is een L jetronic ook erg eenvoudig pas te maken,

groet,
Hubert

Geplaatst: do 14 jul, 2005 10:26
door deff
Ik kwam dit systeem tegen op de autorai dit jaar bij de buton stand.
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: do 14 jul, 2005 13:10
door Punky
Dat is de zogenaamde turbotube van BCC (Burton Car Company). BCC beweert dat je hier tot 8pk meer vermogen uit kunt halen. Een complete set met sproeiers kost je 89 euro. Een duur geintje voor een RVS pijp als je het mij vraagt en 8pk is ook wat overdreven. het systeem werd al gebruikt op de dyane. Dit is alleen de optie voor de eend en de burton, omdat de pijp dan anders moet lopen. Ivm plaatwerk en steunen die in de weg zitten.

BCC heeft het zelfs al een compressor genoemd!!! :shock: Maar dat is natuurlijk gelul.

het zorgt voor iets meer lucht en het verschil zit hem denk ik met name dat de lucht kouder is en dus meer zuurstof bevat. Maar of het echt 89 euro waard is. Ik waag me er niet aan. :wink:

Geplaatst: do 14 jul, 2005 22:42
door robin2cv
huub je site doet niets ?
greets robin

Geplaatst: do 14 jul, 2005 22:56
door Punky
robin2cv schreef:huub je site doet niets ?
greets robin
Bij mij wel hoor. :wink:

Duurt misschien ff voordat ie in Belgie is, of misschien doen ze bij de grens moeilijk???

Geplaatst: vr 15 jul, 2005 16:46
door backfire
robin2cv schreef:hey

La deuche is inderdaad een magazine. heb met dieje type van silly 2cv ook gemaild. Nu heb je gedacht op hoeveel je turbo projectje gaat kosten en ben je vanplan om bouw verslag te maken ? ben wel geinterresseerd
greets robin
Denk alles bij elkaar +/- 500 Euro.

Tot nu toe eerst motorrevisie gedaan en vulring gemaakt voor onder de cilinder om compressie te verlagen tot +/- 1:7

Geplaatst: vr 16 sep, 2005 15:48
door raceeend
nou heb ik geen ervaring met het bouwen van een turbo op een 2cv blok (al staat het nog wel in mijn planning) maar ik heb wel ervaring met andere motoren turbo's op zetten. je zit bij de eend met 1 probleem.. de carb. stel je mikt er een turbo op krijg je dat de brandstof gewoon uit je carb wordt geblazen en je pakt dus geen brandstof meer op. je hebt hier speciale carbs voor maar dat is weer redelijk wat geld.

wat makkelijker is, is injectie op je eendje zetten (ben ik mee bezig met ontwerpen enzo voor een injectieeend) het nadeel is dat je dan ook een fuelcomputer moet hebben die je op een dyno af moet stellen (veeeel werk) dingen kan je kant en klaar kopen maar ook weer veel geld.

wat nog veel makkelijker is, is een daihatsu charade turbo van de sloop oppikken voor een paar honderd, daarvan de volledige injectie overzetten (daihatsu charade turbo is ongeveer 300cc per cylinder dus net als de eend, dus geen verdere afstelling nodig) en 1 injector gewoon weglaten. vervolgens ook de turbo mee overzetten. je moet alleen wel een custom spruitstuk en front/downpipe maken. dan ben je voor max 500 piek klaar met een turbocharged, fuel injected eend met waarschijnlijk richting de 30KW(40pk ofzo) en dat is bij lage druk.


idd zoals backfire al zegt, niet vergeten de compressie naar benee te halen anders knallen je kleppen, pakkingen of cylinders er vanzelf uit ;)

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 15:36
door backfire
Carb valt wel mee, zie regelmatig renault 5 turbo carbs voorbijkomen voor rond de 7 tientjes (70 euri voor de slimmerikken).

Ook al een GS blok met turbo gezien met renault 5 carbje er op.

Geplaatst: zo 30 okt, 2005 23:29
door backfire
turbo conversie vordert gestaag, nu zit ik alleen met het probleem van de olievoorziening voor de turbo. Iemand goed idee waar deze van daan te halen. Rechstreeks aftappen van de druksensor is geen optie,niet voldoende druk en flow. :(

Misschien sensor flens, maar dan moet er een extra koeler tussen??

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 09:34
door Punky
Heb je geen foto's van je bouwwerk??? Wil wel eens zien hoe het eruit ziet. :wink:

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 15:15
door backfire
ik zal wat tussentijdse pics maken, van de losse spullen nu.