ok een ander idee : Turbo

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

ok een ander idee : Turbo

Bericht door robin2cv » wo 1 jun, 2005 19:45

hello

wel in mijn gedachten gang om meer pk's uit visablok te halen kwam in mij een turo!!! nu ik heb juist gehoord dat er in deuche een artikel over zulke motor staat dus we gaan dit zo rap mogelijk gaan halen!! Nu iemand hier ervaring mee ? of tips ?

greets robin

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 1 jun, 2005 20:25

of je geeft 450€ aan de plaatser van deze advertentie!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 1 jun, 2005 20:42

hey
heb reeds contact met hem opgenomen. Maar ik ben zo een ambetant ventje dat alles eerst goed wil uitdokteren voor hij iets doet en wie weet als ik weet hoe het juist in zijn werk gaat schuim ik hier de schroothopen eens af. en dan is er nog die keuring he
greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 2 jun, 2005 09:55

of verhuizen naar NL, over het algemeen geen gezeik met keuren zolang het maar een 2 cil blijft! :wink:
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 2 jun, 2005 10:03

echt ??
en vette turbo en gs bak erop dat kan bij jullie ? dat meen je niet ?
wauw zo gewoon gewelig zijn.

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

turbo...

Bericht door etjen » do 2 jun, 2005 14:46

Op de 'markt':

Advertentie 5809 geplaatst op Juni 01, 01:00
Geplaatst door: colomb guy uit Luik ( belgie)

geeft maar gas!
Plaats een turbo op uw 2pk of visa motor!
Ik verkoop de nodige elementen : klein turbo (van Daihatsu) + speciaal carbu met intercooler (van Renault GT5)
Prijs : 450 € de kit
Ook te bereiken op +32 497 04 03 02 , Guy

http://www.2cv.nl/markt/advertenties/58 ... site=2cvnl
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 jun, 2005 16:39

PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » do 2 jun, 2005 17:11

Dat is dus hetzelfde als die buis die duckhunt (burton) nu gebruikt. Deze foto heeft hetzelfde effect http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /31498.jpg

Ik denk dat die van burton iets beter werkt maar ook dat is weer een kopie van iets dat al jaren in francorchamp wordt gebruikt. Och ja, en waar hebben we het eigenlijk over...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 2 jun, 2005 17:42

kopie van iets dat lang geleden op ami's en dyanes werd toegepast, ik moet zeggen uit ervaring, de resultaten zijn minimaal, verwacht geen wonderen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 2 jun, 2005 18:50

Ik lees anders een heel andere beschrijving dan de zg geforceerde lucht-
toevoer die ook op de Ami8 en de Dyane zit.
In de eerste advertentie wordt een echte turbo aangeboden,
in de tweede iets dat een "swirl" genereert.
Dat swirl heb ik mijn bedenkingen over.
Het klinkt mij het zelfde in de oren als het systeem wat de Dyson stofzuigers
gebruiken om het stof uit de luchtstroom te halen.
In de Airbus worden luchtfilters met een soortgelijk systeem gebruikt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 2 jun, 2005 22:32

hallo
ik zou voor een echt turbo gaan.
kijk op www.sillycvs.co.uk

in deuche van deze maand staat artikel odit voor 1000 euro t edoen. kga het volgende week halen

greets robin

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » do 2 jun, 2005 22:51

Maar is het eigenlijk wel goed voor je chassic? Lijkt me niet echt goed als je er ineens een 50 pk uit je eend trekt.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 3 jun, 2005 16:03

wel ik denk dat het chassis wel bestand is tegen deze krachten. ( ik hoop het meer eigenlijk) maar dat zien we dan wel weer. Nu eerst zoveel mogelijk info verzamelen over turbo op eend. en dan kijken dat het haalbaar is.

greets robin

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 3 jun, 2005 21:40

Ik denk dat de meeste kracht op het chassis komt bij hard remmen.
Het lijkt me wel eens leuk om zoveel vermogen in je motortje te hebben
dat de acceleratie net zo groot is als de decelleratie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 3 jun, 2005 23:20

Ik denk dat de meeste kracht op het volledige chassies komt te staan bij "relatief" wat steviger bochten werk. Bij stevig remmen kan het rechte "ladder" chassies het makkelijker aan de bij de torsie die je krijgt als alles rechtdoor wil maar de voorkant aan de traverse bouten van de vooras aan het rukken is. Maar goed, de remmen zijn (gelukkig) bij een eendachtige (schijven, uit ervaring net lekkerder dan trommels) beter ontwikkeld dan het op trekkend vermogen van de eend.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie