Banden!

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
MobyDuck
Beginner
Beginner

Bericht door MobyDuck » za 11 jun, 2005 12:41

Ik heb na 5000 km de Firestones er onderuit gehaald want ik vind ze te stug en met nat weer te snel over de voorkant wegglijden bij gewoon bochtenwerk. Zijn vervangen door Mabor 135. Dit is een goede vervanger maar geeft door de breedte meer rolweerstand en slijt toch wel meer dan Michelin. Voor mij de volgende keer weer gewoon Michelins eronder! Dit is en blijft de beste band voor een eend! Mijn advies is koop Michelin 125. Geen 135, alsof je altijd volgas door een bocht gaat?, doet niets meer dan een 125 band maar geeft wel meer rolweerstand. Ook geen m+s band kopen. Slijt heel erg snel. Werkt alleen in de winter goed. En het prijsverschil tussen een Michelin van € 63 en een Mabor van € 50 is te verwaarlozen. Michelin, the best there is! :P
Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » di 14 jun, 2005 13:56

Onze vriend van besteleend.tk heeft een (ik moet zeggen) verbluffend relaas op zijn/haar site staan over sliptraining en een AZU lees hier:
http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html
Detail is dat de banden van hem niet echt nieuw zijn... Maar wel michelin X.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

robbie
Beginner
Beginner

Bericht door robbie » ma 1 aug, 2005 22:51

Ik laat er deze maand gewoon Michelins 125 onder zetten. Ik wil mn eend graag origineel houden. Tis wel veel duurder maar de ervaringen van de meesten overwegende lijkt me het de beste keus.

ciao
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)

C'est la tone que fait la musique.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 10 aug, 2005 16:39

Blue Band Eend schreef:
En Rusty hoe zit het precies met het verschil tussen M+S en de gewone?
M+S beter voor nat wegdek? Of juist niet?

Thanx alvast voor de reacties!
beetje laat, maar M+S staat voor modder en sneeuw dacht ik, zouden dus beter moeten zijn op naat wegdek.

en ik weet niet wat sommigen bedoelen met dat de banden minder geluid maken, als je met een eend aan snelheden komt waarbij de banden echt geluid gaan maken, maakt je motor al veel meer lawaai en ook de wind laat zich dan goed horen, lijkt me niet echt een argument om voor een bepaald merk te kiezen!

wat betreft de slijtage van de TOYO's, valt mij 100% mee! heb ze er nu meer dan 10.000 km op liggen en ze gaan nog wel even mee! aangezien ik zo ongeveer de helft betaal voor de toyo's tov Michelins lijkt het me altijd interessant.

Met Michelins doe ik ook niet echt lang :wink: (wat kan zo'n eend lekker hard door de bocht he)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 10 aug, 2005 22:29

Rusty schreef:Met Michelins doe ik ook niet echt lang :wink: (wat kan zo'n eend lekker hard door de bocht he)

greetz Rusty
Heb ooit Michelins op de voorbanden van mijn Golfje 1.3 gehad. De 1.3 is het basisblok van dit type golf, dus niet echt een bandenvreter als het om acceleratie aankomt. Maar na 2 jaar waren ze toch kaal. Zo'n golf kon je wel lekker in de bochten gooien. De Pirelli's die er later op gingen konden ook 2 jaar mee. Idem voor alle merken banden die al onder mijn vectra hebben gelegen. Na +/- 2 jaar moet ik wat anders gaan kopen voor op de voorste wielen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

MobyDuck
Beginner
Beginner

Bericht door MobyDuck » zo 14 aug, 2005 13:03

M en S banden kan je alleen maar in de winter gebruiken als de temperatuur onder de +/- 6 graden komt, bij warmer weer slijten ze veel sneller dan gewone banden. Gewone banden worden in de winter stugger. Ook wil het niet zeggen dat ze met regen beter zijn dan gewone banden. Onder mijn Xantia 2 ltr turbo heb ik in de winter Perelli m+s banden breedte 185. In de sneeuw kan je perfect doorrijden maar slippen in de regen toch eerder dan mijn zomerse Bridgestones Potenza breedte 205!! Deze Bridgestones rijden beter dan de Michellins Energy die er standaard onder horen. Bij mijn Eend is dat precies andersom, daar zijn de Michelins er het beste voor en de Mabor 135 die er nu onder zitten zijn een goed alternatief maar er komen als deze op zijn toch weer Michelins onder en de rest van de merken die ze aanbieden zijn hun geld niet waard. Wat een vuilnis! Knalhard en daarom gaan ze lekker lang mee.
Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972

Gesloten