100% die van mij is ook uit 1987 en heeft ook het chassisnummer in de koets is wel van origine een duitse eend.Bjorn schreef:jawel hoor!
In 87 is er een serie geweest die het chassisnummer in de koets tussen de rails en de dorpel heeft staan.
chassis origineel?
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 8 mar, 2006 23:16
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 8 mar, 2006 23:16
Das waar!, Ik heb een eend gesloopt en heb het kenteken nog liggen, met de bodemplaat waar t chassisnummer in staat. Staat ook netjes op de kentekenpapieren dat het nummer daar ingeslagen staat... Dat was een '87 er. Welk bouwjaar heeft jouw eend dan?[/quote]BlueDuck schreef:Mijn chassisnummer zit helemaal niet op mijn chassis! Maar naast de bijrijdersstoel op de bodemplaat. Hij is bijna niet meer te lezen, heb hier in november geen problemen mee gehad bij de APK.Delfosso schreef:[quote="BlueDuck" Wel ervoor zorgen dat je chassisnummer leesbaar blijft!
Succes ermee!
identificatie obv chassisnummers
Ik heb sinds augustus een 87er met de vreemde hebbelijkheid dat op kentekenbewijs deel 1 staat dat het chassisnummer onder de motorkap is ingeslagen, maar in werkelijkheid staat het in de koets tussen rail en drempel...Bjorn schreef:jawel hoor!
In 87 is er een serie geweest die het chassisnummer in de koets tussen de rails en de dorpel heeft staan.
Bij aankoop is de auto APK gekeurd met steekproef: alles ok.
Nu ben ik bang dat eea toch niet klopt, want de koets is toch los van het chassis?
Of zit het chassisnummer onder de motorkap verdekt ingeslagen?
Weet je welke serie het geweest is met de inslag in de koets?
mijn nummer is *VF7AZKA00KA216056* volgens papieren,
en ingeslagen is OVF7AZKA00KA216056O, dus begin en eind met O ipv *
Verder zit het corresponderende plaatje netjes onder de motorkap op de koets gepopt.
Hoe nu verder te handelen?
jelle is stapel op tilly2
Volgens mij zijn de regels als volgt:
1. Het nummer moet kloppen, én zijn ingeslagen door Citroën (chevrons) of door de RDW (RDW-tekens).
2. Het nummer moet zijn ingeslagen op de plek die in het kenteken staat. Dus als in jouw kenteken 1 staat dat het op het schutboord staat, moet het daar ook staan. Als het er niet staat, of niet origineel is ingeslagen, zou het best kunnen dat door de RDW fraude wordt genoemd...
Maar niet te gauw panieken, ik zou gewoon even de RDW bellen.
1. Het nummer moet kloppen, én zijn ingeslagen door Citroën (chevrons) of door de RDW (RDW-tekens).
2. Het nummer moet zijn ingeslagen op de plek die in het kenteken staat. Dus als in jouw kenteken 1 staat dat het op het schutboord staat, moet het daar ook staan. Als het er niet staat, of niet origineel is ingeslagen, zou het best kunnen dat door de RDW fraude wordt genoemd...
Maar niet te gauw panieken, ik zou gewoon even de RDW bellen.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Heb gelijk (nogmaals) gekeken: niks bijgekomen hoor ...Gerard Maas schreef:Jelle,kijk nog even naar de rechterchassisbalk of daar ter hoogte van het
klepdeksel het nummer staat en zoniet ga je terug naar de RDW en zeg dat
ze een fout gemaakt hebben en dat het kentekenbewijs veranderd moet
worden.
Wel gezien dat bovenop de langsligger een soort strip loopt over de hele lengte van de ligger, met een breedte van een centimer of twee. Hoort dit ook origineel zo?
Werkt het zo makkelijk, met de RDW: "jullie heben een fout gemaakt"? Het kenteken is afgegeven in 1987, met "geen bijzonderheden". Hoe kun je dan aantonen dat je niet zelf er een ander chassis onder geprutst hebt? Voel er weinig voor om met tilly2 heen te rijden en terug met openbaar vervoer, snappie?
O ja, voor het misverstand: Jelle is mijn zoontje van drie, en inmiddels al spapel op het eendje, ik heet Rob...
Groeten, Rob, Oss.
jelle is stapel op tilly2
Hm, ik zou oppassen met zo snel naar de RDW gaan. Als wordt vastgesteld dat het kenteken niet klopt, kan het zomaar worden ingenomen of ongeldig verklaard. Dat heb ik dus gehad...
En dan moet je in ieder geval wachten tot onderzoek, door de RDW of door de technische recherche. Er wordt dan onderzocht of er nog sporen van een chassisnummer te vinden zijn.
Zitten er niet opvallende roestplekken o.i.d.?
En dan moet je in ieder geval wachten tot onderzoek, door de RDW of door de technische recherche. Er wordt dan onderzocht of er nog sporen van een chassisnummer te vinden zijn.
Zitten er niet opvallende roestplekken o.i.d.?
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Kan eigenlijk niets abnormaals ontdekken, behalve dan dat het allemaal even oud lijkt. een nieuwe uitlaat zit er wel op, maar alle bouten van vooras zitten nog mooi in de viezigheid. Maar dat zegt nog niets: je kan best het hele koetsje overzetten zonder aan de wielophanging te komen. Heb wel een NAP uitdraai erbij vanaf 1989 of zoiets, maar ook dat geeft geen meerwaarde. Misschien kent iemand de historie van een eend met kenteken SL-20-BY ????
jelle is stapel op tilly2
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
kijk eerst eens ff op de plek waar normaal bij eenden het chassisnummer staat. Kan zijn dat er een ander chassis onder zit. Mss staat daar wel een heel ander nummer (of helemaal geen..)
Heeft de vorge eigenaar daar iets van gezegd..??
Heeft de vorge eigenaar daar iets van gezegd..??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
> Kan zijn dat er een ander chassis onder zit. Mss staat daar wel een heel ander nummer (of helemaal geen..)
Precies, dat bedoelde ik! Je kunt zelf zoeken naar het nummer: bij de meeste eenden staat het ergens voor de rechter voorstoel.
Maar ik zou ook bij de vorige eigenaar informeren of het chassis origineel is. Als het is vervangen door een chassis zónder RDW-certificaat (bijvoorbeeld een tweedehands chassis), moet je sowieso niet naar de RDW gaan.
Maar vooralsnog zou ik gewoon lekker doorrijden hoor.
Misschien zijn er dan wel andere manieren om het chassisnummer ingeslagen te krijgen ???
En even voor de duidelijkheid: waar hoort het chassisnummer te staan volgens het kenteken?
Succes,
Jasper
Precies, dat bedoelde ik! Je kunt zelf zoeken naar het nummer: bij de meeste eenden staat het ergens voor de rechter voorstoel.
Maar ik zou ook bij de vorige eigenaar informeren of het chassis origineel is. Als het is vervangen door een chassis zónder RDW-certificaat (bijvoorbeeld een tweedehands chassis), moet je sowieso niet naar de RDW gaan.
Maar vooralsnog zou ik gewoon lekker doorrijden hoor.
Misschien zijn er dan wel andere manieren om het chassisnummer ingeslagen te krijgen ???
En even voor de duidelijkheid: waar hoort het chassisnummer te staan volgens het kenteken?
Succes,
Jasper
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Re: identificatie obv chassisnummers
Die nul voor het chassisnummer zal waarschijnlijk een ovaal zijn met chevrontekens erin, kijk nog eens goed.mijn nummer is *VF7AZKA00KA216056* volgens papieren, en ingeslagen is OVF7AZKA00KA216056O, dus begin en eind met O ipv *
Zoiets dus
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Hej AK350!
Goede tip geweest...
Heb nu bij daglicht een sextra goed gekeken naar het ingeslagen nummer, en de eerste O heeft inderdaad een kleine chevron in het midden, de laatste O is haast onleesbaar, maar zal hetzelfde kenmerk hebben! nu weet ik in ieder geval dat de koets bij het kenteken hoort en origineel geleverd is in 1987 bij deze papieren...
Het chassis blijft toch nog een misterie; ik heb de auto gekocht van een handelaar in Amersfoort, zal wel niets opleveren, maar op de sleutelhanger staat de naam van autobedrijf Roggeveen & van Zwienen uit capelle a/d IJssel, misschien dat ik daar weer stapje verder mee kom; wordt vervolgd....
Goede tip geweest...
Heb nu bij daglicht een sextra goed gekeken naar het ingeslagen nummer, en de eerste O heeft inderdaad een kleine chevron in het midden, de laatste O is haast onleesbaar, maar zal hetzelfde kenmerk hebben! nu weet ik in ieder geval dat de koets bij het kenteken hoort en origineel geleverd is in 1987 bij deze papieren...
Het chassis blijft toch nog een misterie; ik heb de auto gekocht van een handelaar in Amersfoort, zal wel niets opleveren, maar op de sleutelhanger staat de naam van autobedrijf Roggeveen & van Zwienen uit capelle a/d IJssel, misschien dat ik daar weer stapje verder mee kom; wordt vervolgd....
jelle is stapel op tilly2