chassis origineel?
chassis origineel?
Weet iemand hoe ik kan zien of het chassis wat eronder een eend zit goedgekeurd is? Ik heb een eend met platsic doppen in het chassis maar heb bij aankoop niets ontvangen van een certificaat. Kan het zijn dat de RDW daar moeilijk over gaat doen bij een eventueel nieuw te plaatsen chassis?
En dan nog een vraag; lang gaat een anti roest behandeling mee?
En dan nog een vraag; lang gaat een anti roest behandeling mee?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Probeer het chassisnummer op dezelfde plaats in te slaan en laat tegen de tijd dat je moet keuren de auto gewoon bij een APK station keuren.Maak alle gaten dicht en spuit er
flink Owatrol in en kantelt het chassis enkele malen.Houdt er erg in dat het middenstuk
van het chassis uit 9 kamers bestaat die je allemaal moet vullen en ook de poten.
De tijd dat het meegaat is altijd te kort in ons slechte klimaat.Het beste kan je de 4 poten
met een stuk rubber dicht lijmen,zodat daar geen water in kan lopen.
Mijn advies is om het om de paar jaar in de droge zomertijd te herhalen
flink Owatrol in en kantelt het chassis enkele malen.Houdt er erg in dat het middenstuk
van het chassis uit 9 kamers bestaat die je allemaal moet vullen en ook de poten.
De tijd dat het meegaat is altijd te kort in ons slechte klimaat.Het beste kan je de 4 poten
met een stuk rubber dicht lijmen,zodat daar geen water in kan lopen.
Mijn advies is om het om de paar jaar in de droge zomertijd te herhalen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
chassisnummer
Letters en cijfers 7 mm hoog, totale lengte met chevrons ca 11 cm lang.
Bij illegale nummers is meestal 8 mm hoog gebruikt en is het dus automatisch langer.
8 mm kan wellegaal maar moet het onder toezicht van douane gebeurt zijn.
Bij illegale nummers is meestal 8 mm hoog gebruikt en is het dus automatisch langer.
8 mm kan wellegaal maar moet het onder toezicht van douane gebeurt zijn.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Zojuist ontvangen van de RDW;
Geachte heer (nvt),
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Indien u het chassis van een Citroën 2CV,(Zelfdragend chassis Citroën 2CV) wilt vervangen of bij
ombouw van een Citroën 2CV naar bijvoorbeeld Lomax of Burton moet altijd een verklaring van het desbetreffende chassis worden overlegd (verklaring van een testrapport).
-Testrapport
Een testrapport is een verklaring van goedkeuring van een individueel voertuig of deel daarvan. Op het testrapport staat dus altijd een VIN of een kenteken.
Het testrapport dient te zijn verstrekt door de RDW-afdeling IKS of TST, of een door de RDW daartoe erkende organisatie. In voorkomende gevallen moet het originele testrapport bij de keuring worden ingenomen.
Let op: Niet zelfdragend chassis (Zelfdragende carrosserie)denk aan een normale personenauto.
:Met ingang van 01-01-2005 moet een modificatie van een personenauto met zelfdragende carrosserie zijn uitgevoerd door een erkend bedrijf volgens een Goedkeuring Wijziging Constructie of individueel zijn goedgekeurd.
De wijziging kan worden goedgekeurd op basis van een Zichtkeuring Wijziging Constructie of op basis van een testrapport, afgeven of geaccordeerd door afdeling IKS.
Wij adviseren u hierover contact op te nemen met een RDW-keuringsstation. Het telefoonnummer is 0900-0739 (10 eurocent/min). Daar kunt u tevens een afspraak maken voor controle van het oude en nieuwe chassis [ identiteitsonderzoek ] en inslag van een nieuw chassisnummer. Daarnaast wordt het voertuig nog gekeurd op technische staat.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen.
Het is bij een chassiswissel toch nooit meer te controleren wanneer en door wie (al dan niet onder toezicht van de doune o.i.d.) zo'n nummer is ingeslagen?
Dus bij zo'n toekomstige actie moet je gewoon zorgen voor een goedgekeurd chassis.
Lijkt mij tenminste.
Het is bij een chassiswissel toch nooit meer te controleren wanneer en door wie (al dan niet onder toezicht van de doune o.i.d.) zo'n nummer is ingeslagen?
Dus bij zo'n toekomstige actie moet je gewoon zorgen voor een goedgekeurd chassis.
Lijkt mij tenminste.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De RDW is de enige in Nl die het nu nog mag doen en zij gebruiken speciale RDW open en sluittekens. Zo kunnen ze nu dus achterhalen of iets omgekat is of niet. Maar als je de chevrons hebt dan kun je alles omkatten. Maar dat is dus illegaal.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Mijn chassisnummer zit helemaal niet op mijn chassis! Maar naast de bijrijdersstoel op de bodemplaat. Hij is bijna niet meer te lezen, heb hier in november geen problemen mee gehad bij de APK.[/quote]Delfosso schreef:[quote="BlueDuck" Wel ervoor zorgen dat je chassisnummer leesbaar blijft!
Succes ermee!
Das waar!, Ik heb een eend gesloopt en heb het kenteken nog liggen, met de bodemplaat waar t chassisnummer in staat. Staat ook netjes op de kentekenpapieren dat het nummer daar ingeslagen staat... Dat was een '87 er. Welk bouwjaar heeft jouw eend dan?