Pagina 2 van 8

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 16:50
door Lelijke Eend
Even gebeld en ze geven prijsgarantie (als wij beloven dat voor xxx pleuro te repareren, kost het je xxx pleuro en ook niet meer). Tevens geven ze in principe garantie op de reparatie. Als zij denkien dat het te repareren is en ze trekken m'n chassis om wat voor reden dan ook aan flarden, dan maken ze het. En dat zijn nou uitspraken waar ik van hou !

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 21:58
door Lelijke Eend
En ik kan er morgen heen om te vragen wat de reparatie kost. Probleem: ik heb niemand om me te slepen. Is er misschien iemand die mij van Joure naar Aldeboarn wil slepen ?

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 22:46
door Joos
Lelijke Eend schreef:Even gebeld en ze geven prijsgarantie (als wij beloven dat voor xxx pleuro te repareren, kost het je xxx pleuro en ook niet meer). Tevens geven ze in principe garantie op de reparatie. Als zij denkien dat het te repareren is en ze trekken m'n chassis om wat voor reden dan ook aan flarden, dan maken ze het. En dat zijn nou uitspraken waar ik van hou !
ja, daar houd ik ook van, maar ik zou ze nooit durven doen...
toch maar eens op het papier naar de kleine lettertjes kijken..?

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 22:48
door Lelijke Eend
Ik heb ze gebeld + Patje74 is positief over ze. Wat die garanties betreft heb ik er wel vertrouwen in.

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 22:58
door patje74
Mijn ervaring met dit bedrijf;

Ik kwam er in december met een flinke schade maar zou pas geld hebben in januari. Ik vroeg hun wat ik kon doen om er voor te zorgen dat de boel niet zou verotten voor de reparatie. Reactie; dan moet je hem volgende week even brengen. Ik; "ja maar ik heb nog geen geld", hij; "da's geen probleem, dan betaal je volgend jaar maar".
Dit was dus snel geregeld, toen ik aangaf dat ik de auto eigenlijk die week niet kon missen kreeg ik gratis een Volvo 440 te leen voor 5 dagen!
Terwijl ik al een prijsafspraak had gemaakt, welke overigens honderden euro's lager lag dan hun concurrentie.

En het resultaat was verbluffend, je kon echt helemaal niets meer zien van de schade, echt niets! Die lui kunnen spuiten als de beste, en dat op 6 jaar oude metalic lak.

Later ben ik er nog eens geweest voor wat plaatjes metaal om in de kofferbak van mijn GS te lassen, dit kreeg ik gratis mee.

Kortom, een goed adres waar je vakmensen aantreft voor een redelijke prijs.

In dit geval zal de garantie dat het lukt natuurlijk wel een aantekening hebben, als het chassis doormidden breekt en van binnen blijkt het volledig verrot te zijn, zullen ze er echt geen nieuw chassis voor je onder plaatsen. Wel denk ik dat je dan niet de volledig rekening onder je neus geschoven krijgt.
Maar er vanuit gaande dat hij niet verrot is, is het natuurlijk altijd een poging waard.

Daarbij komt dat, als je geen nieuw chassis betalen kan, is dit de enige mogelijkheid om nog even van de oude te kunnen genieten.

Elmer, succes!

Edit; ik kreeg de auto zelfs volledig gepoetst weer terug!

Geplaatst: vr 1 jul, 2005 23:03
door Lelijke Eend
En dat verhaal heeft mij dus overtuigd.

Geplaatst: za 2 jul, 2005 08:17
door rusty
wat je dan min inziens het beste kan doen, is : recht laten trekken, de bovenplaat eraf halen en binnen in het chassis aan de zijkanten een 5mm plaat op lassen, van buigen wordt een metaal toch zwakker en het is nu al een keer heen gebogen en straks weer terug... want anders hobbel je straks over een drempeltje en issie weer krom... of als je het makkelijk aan wil pakken las er aan de buitenkant een plaat in.

je had het over een verstevigingsplaat achter de traversebouten van en daarachter issie geknikt... volgens mij is jou chassis dan niet orgineel, maar of een immitatie merk X of een chassis uit Cassis die hebben ook die plaat erin zitten. Ook heb ik wel eens gehoord dat een Dyane ze wel heeft?

iig die verstevigingsplaat heeft dus wel degelijk zin! langer maken dus!

als je nog tips nodig hebt laat het maar even weten, heb zelf al 5 x chassiswissel gedaan, van 2 chassis 1 gemaakt etc. Het chassis loopt niet weg, mocht je hem toch nog nodig hebben hoor ik het wel!

greetings Rusty

Geplaatst: za 2 jul, 2005 10:04
door Punky
Die verstevigingsplaat zat er bij de dyane en dus ook de mehari. standaard in. Alleen bij de eend ontbrak die. De chassis die Cassis maakt zijn op basis van de dyane en hebben dus die verstevigingsplaat er standaard inzitten.

Is het niet iets om die oude er een stuk uit te halen en er een langere voor in de plaats te zetten ipv er een stuk aan te lassen. Daar waar de 2 delen elkaar raken dan, lijkt me toch nog een zwakpunt. :roll:

Geplaatst: za 2 jul, 2005 15:11
door Frank Munneke
Hoi

Ik heb al tegen LE gezegd, haal je koets eraf, dan kan je hem mischien wel zelf richten en kan je na het richten de boel goed verstevigen.

groet frank

Geplaatst: za 2 jul, 2005 15:41
door Joos
Frank Munneke schreef:Hoi

Ik heb al tegen LE gezegd, haal je koets eraf, dan kan je hem mischien wel zelf richten en kan je na het richten de boel goed verstevigen.

groet frank
zelf richten?
ik heb geen idee wat die handeling precies inhoudt,
maar het lijkt me dat je daar toch wel behoorlijk materiaal voor nodig hebt.

Geplaatst: za 2 jul, 2005 15:46
door Teun
rocco schreef:
Frank Munneke schreef:Hoi

Ik heb al tegen LE gezegd, haal je koets eraf, dan kan je hem mischien wel zelf richten en kan je na het richten de boel goed verstevigen.

groet frank
zelf richten?
ik heb geen idee wat die handeling precies inhoudt,
maar het lijkt me dat je daar toch wel behoorlijk materiaal voor nodig hebt.
boom en ketting..
en een paar man om te duwen
een speermaat.. of een rolmaat..
boel lef en niet bang zijn dat je het verprutst.....

Geplaatst: za 2 jul, 2005 19:35
door Lelijke Eend
Lef, daar ontbreekt het aan. Daarom laat ik het liever doen. Dan heb ik (als het goed is) ook garantie (dus dat als het chassis aan stukken getrokken wordt, ik een ander chassis krijg ofzo). Dat lassen lijkt ook mij verstandig, maar daarover zal ik het met de garage die de hele handel recht trekt hebben.

Geplaatst: za 2 jul, 2005 19:38
door Tom Duckpower
denk maar niet dat je een nieuw chassis krijgt als ze het aan gort trekkken. Hoogstens een coulance/vergoeding van hun kant...
anders zou het wel heel makkelijk gaan:
chassis dusdanig "aanpassen" dat het bij het minste of geringste uit elkaar wordt getrokken...

Geplaatst: za 2 jul, 2005 19:43
door Lelijke Eend
Zo heb ik het nog niet begrepen aan de telefoon. Margoed, ik moet ook nog meer informatie inwinnen bij dat bedrijf. Ze hebben m'n Eend nog niet eens gezien !

Zoals eerder gezegd: dat chassis loopt niet weg. Ik wil rustig de mogelijkheden nagaan. Ik ben nog maar bij 1 bedrijf geweest en dat beviel me niet. Ze konden geen prijsgarantie geven en ook geen garantie op de reparatie. Als ik het goed begrepen heb, doet Autoherstel Mid Friesland dat wel. Het idee om zelf mee te helpen om zo de prijs te drukken werd ook niet op voorhand afgeslagen !

Maar ik moet daar eerst maar eens heen. Misschien durven ze het wel niet aan en dan ga ik weer verder zoeken en proberen en vragen. Zelf met kettingen, kriks, bomen en 10 man hulp aan de slag kan altijd nog ;)

Geplaatst: za 2 jul, 2005 21:00
door Frank Munneke
Heb je helemaal geen kettingen en bomen voor nodig, ik zet de rr er wel voor, met lier 8000 pond en katrol maakt 8000 kg gaat wel lukken.

groet frank