Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 28 aug, 2005 21:33
door Tom Duckpower
2cv6spécial schreef:lap,ook da nog

en hoe welke vijzen moet ik nu weer losdraaien?en wat moet er nu weer los? ja sorry het is de eerste keer dat ik de auto demonteer en moet het helemaal aleen doen,en als ik de garagist bel kost het mij weer geld

Dus bedankt voor jullie hulp. Ik heb reeds een vraagbaak gedownload maar versta de helft niet

om de koets te verwijderen?
een hele boel..
alles wat aan/op/bij/in de koets eraf, dan de bouten midden in de koets (2 rijen) losmaken, onder de achterbank, en voorin de kofferbak (bij de achterlichten..)
Geplaatst: zo 28 aug, 2005 22:39
door 2cv6spécial
Man ik begin zo de indruk te krijgen dat ik de hele boel niet meer in elkaar ga krijgen.En nog een vraagje,hoe weet je welk vijsje waar moet,en hoe slaan jullie ze op?ik ben bezig met alles in diepvvrieszakjes te steken en op te schrijven waar alles moet,maar de motor en de kkoets staan er nog steeds op en ik zit al aan 50 zakjes ofzo
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 07:14
door Frank Munneke
das wel het handigst alles een beetje in zakjes, maar het is ook gewoon fingerspitzengevoel, ik gooi alles gewoon in een grote bak, maar kan ondertussen uit mijn hoofd wel zeggen wat voor bout waar hoort. slim is ook om als het mogelijk is de bout terug in het onderdeel te draaien.
succes
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 13:28
door leo top
Frank Munneke schreef:das wel het handigst alles een beetje in zakjes, maar het is ook gewoon fingerspitzengevoel, ik gooi alles gewoon in een grote bak, maar kan ondertussen uit mijn hoofd wel zeggen wat voor bout waar hoort. slim is ook om als het mogelijk is de bout terug in het onderdeel te draaien.
succes
In aansluiting hierop:
Als je de boutjes en moertjes weer goed schoon wilt hebben doe je ze even in de vaatwasmachine. Schitterend resultaat!
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 15:06
door Frank Munneke
Of je laat ze weken in diesel worden ze ook erg mooi van.
groet frank
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 20:18
door Lelijke Eend
Werkt dat ook tegen roest ?
Maarreh, voor de achterste steun van de motor/versnellingsbak (het is 1 steun):
Neem 1 van je voorwielen. Deze zit vast aan je wielnaaf (deze zie je meteen als je je wiel er af zou halen, maar dat is nu even niet nodig). Deze wielnaaf zit aan het lagerhuis. Dat is een soort gietijzeren blok met daarin je wiellagers (die wiellagers zie je niet). Dat lagerhuis ('blok') zit weer vast aan een buis. Deze buis loopt van dat blok met een bocht naar achteren en wordt steeds groter in diameter. Deze buis wordt de draagarm genoemd. Deze draagarm zit weer vast aan een andere buis. Deze buis staat dwars op de rij-richting. In deze buis zitten belangrijke delen voor de sturing van je Eend. Daarom wordt deze buis ook wel het stuurhuis genoemd. En in het midden van deze buis, steekt een veel dunner buisje recht omhoog. Het uiteinde van dit buisje makt een bocht van ongeveer 90 graden. Aan het uiteinde van die buis zit je achterste motorsteun.
Deze achterste motorsteun is een plaat staal met in het midden een blok rubbber. In dat rubber zit weer 2 gaten en in die gaten zitten weer buisjes.
Misschien was dit een wat kinderachtige, betuttelende uitleg, maar ik hoop dat je hiermee je achterste motorsteun kan vinden.
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 21:29
door 2cv6spécial
jaja,de motorsteun heb ik reeds gevonden,ik zag hem gewoon niet met de koets er nog op,vandaag de koets opgetild.Wel is al mijn remvloeistof uit de hoofdremcilinder uitgelopen toen ik de twee buisjes van de remmen losmaakte. Moet er daar nu DOT 4 in of LHM.Want Dit verschilt voor achter en voorremmem heb ik ergens gelezen,nee?En in de hoofdremcilinder kan maar 1 soort vloeistof.Waar moet de andere dan?
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 21:36
door Duintje
Je hebt 1 van de 2, dus niet LHM en DOT. Gaat niet helemaal lekker die twee door elkaar.
Lees dit eens:
http://www.eendeei.nl/eendologie/211001.htm
Geplaatst: ma 29 aug, 2005 21:37
door the Nosepicker
Er is maar 1 reservoir, dus maar 1 soort vloeistof. Kwam er groene remvloeistof uit? Dan LHM. (voorremmen schijf, dan LHM, voorremmen trommels, dan Dot 4, correct me if I'm wrong)
Remvloeistof aanvullen + ontluchten pas doen als alles weer zo'n beetje in elkaar zit, zo voorkom je dubbel of 3dubbel werk.
(ik moet sneller typen zie ik!!

)
Geplaatst: di 30 aug, 2005 10:18
door flusc
ik zou er zeker geen Dot in doen... dat maakt alles van lhm naar de haaien...
Geplaatst: zo 4 sep, 2005 00:39
door the Nosepicker
als je een lhm systeem hebt idd, vandaar dat ik hierboven al aangaf waarop te letten alvorens een flesje LHM of Dot4 in het reservoir te legen...
Geplaatst: zo 4 sep, 2005 18:52
door the Nosepicker
Geplaatst: do 15 sep, 2005 20:07
door SPOTeend
2cv6spécial schreef: Moet er daar nu DOT 4 in of LHM.Want Dit verschilt voor achter en voorremmem heb ik ergens gelezen,nee?En in de hoofdremcilinder kan maar 1 soort vloeistof.Waar moet de andere dan?
Het klopt dat er maar 1 reservoir is. Je moet maar 1 van de 2 soorten gebruiken, afhankelijk van de soort voor-remmen.
Van welk bouwjaar is je 2cv? Heb je aan de versnellingsbak schijfremmen of trommelremmen?
De oudere 2cv's hebben trommelremmen aan de vernellingsbak en gebruiken DOT4 remvloeistof.
De jongere 2cv's hebben schijfremmen en gebruiken de groene LHM remvloeistof.
Het omslagjaar is modeljaar 1982 volgens mij. Maar het kan zijn dat jouw geit ooit is omgebouwd. Belangrijk is wat voor een remmen er aan de voorzijde zitten. Achter hebben ze allemaal trommelremmen dus dat maakt niet uit.
Succes, Henri.
Geplaatst: do 15 sep, 2005 22:42
door 2cv6spécial
Remprobleem intussen opgelost hoor

Nu is enkel nog het probleem de voor en achter assen loskrijgen.Die bouten zijn met niets los te krijgen.Denkt eraan ze dor te slijpen
Geplaatst: do 15 sep, 2005 23:14
door Ramon
bouten roodgloeiend stoken dan willen ze wel los pas op brandgevaar