Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 9 okt, 2005 21:17
door Lelijke Eend
Ik wou het even volgens de officiele dingen in het boek doen. tevens moet er aan de motor zelf wat gesleuteld worden.
Geplaatst: ma 10 okt, 2005 08:47
door Ramon
jou lijst zijn oude blokken,
de am2 en aya 2 etc zijn oude type blokken
in de jaren 80 zijn vooral a06 635 blokken gebruikt, later werden het a06 664
wat evan zegt klopt niet volgens mij want een 664 blok heeft een andere nokkenas dan een am2
ook zit er verschil in de zuigers (qua compressie)
je hebt het meest gebruikte blok dat er bestaat, ze kunnen erg lang mee elmer!
Geplaatst: ma 10 okt, 2005 12:51
door joost2cv
[/quote]
En wat voor een motor je hebt kan ik je ook zo zeggen:
2 cilinder-boxer BIG BLOCK van 602cc. 4 kleppen per cilinder, 1 centrale onderliggende nokkenas. Tweetraps solexcarb. De hele zooi is luchtgekoeld.
Motor type is een tweede

[/quote]
Zeer bijzonder 4 kleppen per cilinder
Groeten Joost
Geplaatst: ma 10 okt, 2005 14:54
door Tom Duckpower
tsooj schreef:
En wat voor een motor je hebt kan ik je ook zo zeggen:
2 cilinder-boxer BIG BLOCK van 602cc. 4 kleppen per cilinder, 1 centrale onderliggende nokkenas. Tweetraps solexcarb. De hele zooi is luchtgekoeld.
Motor type is een tweede

[/quote]
Zeer bijzonder 4 kleppen per cilinder
Groeten Joost[/quote]
ja he, 1 inlaatklep, 1 uitlaat klep en 2 zonnekleppen

Geplaatst: ma 10 okt, 2005 17:15
door Lelijke Eend
Ach, als ik iets tegenkom, pluk ik het uit mijn boek en mogen jullie het ferifieren

Geplaatst: ma 10 okt, 2005 19:26
door Punky
Geplaatst: ma 10 okt, 2005 21:17
door Lelijke Eend
Die had ik al

Alleen ik heb een werkplaatshandboek en dat is 'maar' een vraagbaak (
let op de aanhalingstekens!!!).
Ik denk dat ik op zoek ga naar een recenter werkplaatshandboek.
Overigens, op de voorkant van mijn wekplaatshandboek staan
geen ribbelkappen.
Motortype
Geplaatst: wo 19 okt, 2005 23:47
door jan-eend
Dag allen die dit lezen. Geheel nieuw op deze site. Vraag: op de lijst van motoren en in deze rubriek ben ik een paar type's niet tegengekomen die een vriendje van mij heeft. Hulp gezochtvan jullie bij identificatie van deze blokkies. Op het type-plaatje staat resp. AYA.M en AXM . Wie helpt ons verder? Dank voor de moeite, groet, Vanjan.
Geplaatst: do 20 okt, 2005 07:53
door Yannick
AYA.M zit in onze Dyane, 425cc met 21 SAE pk

Motor heeft ook in de AZU gelegen. Is de meest krachtige 425

Geplaatst: do 20 okt, 2005 13:08
door Cubitus
Goh Elmer, ik wil nu niet de volgende discussie beginnen, maar naar mijn weten werden 2cv's in Nederland in 1987 geleverd met een a6/664 blok, dit is namelijk het loodvrije euro 95 blok.
Dit werd geleverd in de 2cv6 vanaf 1985.
Ik weet het niet zeker of dit klopt, maar volgens mij hebben ze er bij jou eend dan ooit een ander blok in gegooid en is deze niet meer origineel.
Niet dat het wat uit maakt...........maar aangezien jij altijd zo precies bent dacht ik dat dit misschien interessant voor je zou zijn.
Mijn 87er heeft namelijk gewoon zijn originele a6/664 blok.

Geplaatst: do 20 okt, 2005 18:46
door Lelijke Eend
Ik zit er ook een beetje mee in m'n maag Cubitus, maar ik heb elders op het forum een antwoord van de RDW gelezen wat mij (redelijk) gerust stelt.
Maar als ik bij de RDW sta, weet ik van niets
Overigens, ik heb m'n Eend gekocht met deze motor er in ...
Geplaatst: do 20 okt, 2005 18:50
door Cubitus
De RDW zal het een reet roesten wat voor type 2cv motor er onder de kap ligt hoor.
Dat heeft niets met je Chassis te maken

Geplaatst: do 20 okt, 2005 19:02
door Ramon
elmer luister goed, sloop dat blok eruit repareer hem pleur hem terug, als je het langszaam doet duurt het een dag voor je. niet zo zeiken gewoon doen, de kosten voor het bellen met de rdw zijn nog duurden dan je hele restuaratie
Geplaatst: do 20 okt, 2005 20:11
door Lelijke Eend
Blok wordt ook gerepareerd hoor

Morgen wordt de koeltunnel onder handen genomen.
Geplaatst: do 20 okt, 2005 23:54
door Punky
Bij hebben ze bij de keuring nog geen 3 sec. naar mijn blok gekeken. Dus waar maak je je zorgen om.
