Goed lasapparaat voor een beginner?
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Ik ben ook op zoek naar een lasapparaat. Ik gebruik al jaren het lasapparaat van een vriend maar deze wil hij weer terug aangezien hij nu thuis een 380v aansluiting krijgt.
Wat ik dus zoek is een 2e hands lasapparaat op 380. Ik heb er ongeveer 500 euro voor over. Wat zijn de merken waarop ik moet gaan zoeken? Mijn neefje heeft een Kemppi lasapparaat waar hij zeer tevreden over is. Wat voor merk lasapparaat gebruiken jullie?
Wat ik dus zoek is een 2e hands lasapparaat op 380. Ik heb er ongeveer 500 euro voor over. Wat zijn de merken waarop ik moet gaan zoeken? Mijn neefje heeft een Kemppi lasapparaat waar hij zeer tevreden over is. Wat voor merk lasapparaat gebruiken jullie?
-
- Las Expert
- Contacteer:
merkle erg duur toestel.
bij ons op de zaak is 1 von ons specialiteiten 2de handstoestellen.
kijk op www.hps-techniek.nl
er staat geen spul te koop meer op.Maar wel het nodige contact informatie.
Maar omdat wij alleen cloos 2de hands verkopen raad ik je aan om een cloos type 216 / 316. Dit zijn oude toestelen maar lassen als de beste en wij hebben er ruimschoots onderdelen op vooraad (neem dan astublieft 1 met een binzelcentraal aansluiting voor je slangenpakket en niet 1 van het merk cloos zelf.
voor vragen mag je me ook mailen hoor ik zie vaak mensen de verkeerde toestelen kopen en dat is zonde...
bij ons op de zaak is 1 von ons specialiteiten 2de handstoestellen.
kijk op www.hps-techniek.nl
er staat geen spul te koop meer op.Maar wel het nodige contact informatie.
Maar omdat wij alleen cloos 2de hands verkopen raad ik je aan om een cloos type 216 / 316. Dit zijn oude toestelen maar lassen als de beste en wij hebben er ruimschoots onderdelen op vooraad (neem dan astublieft 1 met een binzelcentraal aansluiting voor je slangenpakket en niet 1 van het merk cloos zelf.
voor vragen mag je me ook mailen hoor ik zie vaak mensen de verkeerde toestelen kopen en dat is zonde...
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Beginner
lasapparatuur
Ik heb goede ervaring met CJays lastechniek in Valkenswaard m.b.t. de aanschaf van MIG-MAG lasapparatuur. Deze persoon heeft zowel gebruikte als nieuwe apparatuur. alle gebruikte lasapparaten zijn geheel nagezien en vaak voorzien van een nieuwe lastoorts. Hij is telefonisch bereikbaar op nummer 0629538938. Je kunt hem vaak vinden op marktplaats .nl onder bouw en tuin en dan lasaparatuur. Voor wat betreft het te gebruiken gas enkel kiezen voor menggas 20% Argon 80% Co2. Als je enkel Co2 gebruikt dan verzwakt dit de las behoorlijk doordat deze poreus wordt. Het kiezen van merk of hoeveelheid Amp. is puur afhankelijk van waarvoor je het apparaat wil gaan gebruiken. Is dit enkel dun plaatwerk dan volstaat 140 / 160 Amp. Indien mogelijk zou ik dan wel kiezen voor 380 Volt, dus krachtstroom, moet natuurlijk wel aanwezig zijn. Ik zelf gebruik een Lorch 300 Amp op 380 Volt en in de laagste stand kun je perfect 0,7 mm plaatwerk lassen. Op 220 Volt gaat natuurlijk ook maar dat hangt dan weer van het merk af. Voor wat merk betreft ben ik grote fan van Lorch apparatuur. Succes ermee Groetjes j.Beucken
-
- Regelmatige poster
Heb al een tijdje een cebora. En die bevalt tot nu toe prima.
http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/C ... vo_155.htm
http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/C ... vo_155.htm
-
- Heavy user
ik werk ook met een cebora (meen bravo 150 of zoiets) heerlijk apparaat en tot 3 a 4 mm gaat dit best. tis een apparaat op 220V. wat ik zoieso handig zou vinden ook al heb je zelf 380V dan wordt het weer lastig om m eens mee te nemen als je eens op locatie moet lassen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Las Expert
- Contacteer:
Menen jullie dat nou????
ik vind het een drama 1,5 meter slangenpakket die na verloop van tijd stuk gaat.
Ik heb al veel van zulk soort toestelen om gebouwt met een slangen pakket die los koppelen kan.
Dan lassen ze perfect!! (voor eendenblik dan)
dan heb je 3 meter slangenpakket en als de draadmotor het hebben kan 4 meter pakket er aan.
ik vind het een drama 1,5 meter slangenpakket die na verloop van tijd stuk gaat.
Ik heb al veel van zulk soort toestelen om gebouwt met een slangen pakket die los koppelen kan.
dan heb je 3 meter slangenpakket en als de draadmotor het hebben kan 4 meter pakket er aan.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Contacteer:
hoeft tegenwoordig niet meer.380V dan wordt het weer lastig om m eens mee te nemen als je eens op locatie moet lassen.
tegenwoordig heb je ''lasinfuters''
BV merkle high puls
ik kan hem van voren optillen.
450 ampere diep arc welding puls.
Verschrikkelijk......
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Regelmatige poster
Van slangenpakket heb ik nog geen last gehad. Na +10 jaar doet ie het nog uitstekend. Dit is denk ik een net apparaat voor de DHZ.siemen schreef:Menen jullie dat nou????