Pagina 2 van 7

Geplaatst: wo 14 dec, 2005 12:41
door Evan
zo weer even een klein nieuwtje,

Ik heb na veel zoeken in België een LN versnellingsbak gevonden. ga deze binnenkort ophalen. T voordeel van deze bak is dat ie kwa overbrengingen eigenlijk perfect is voor t 665 ongetunede Visablokje (in mijn acadyane-pickup met 145 GS wielen). Verder heeft een LN(A) bak mogelijkheid tot t bevestigen van schijfremmen op de bak en kun je als het goed is de eendremmen er zo op zetten. Mocht dat niet het geval zijn kan ik het ook nog met GS remklauwen proberen aangezien die ook in de voorraad liggen ;) Verder lijkt het me zonder veel gezeur mogelijk om het Visa-koppelingshuis over te zetten, zodat sensorbeugels en verbouwde vliegwielen ook tot het verleden behoren :D

Waarschijnlijk ga ik in de kerstvakantie beginnen met laswerk aan de koets en aan het chassis. Het chassis is op twee plekjes na gewoon goed, maar er komt, voorzover dat bij de acadyane nog niet gedaan is af fabriek, de complete serie P.O.-verstevigingen op.

Geplaatst: vr 6 jan, 2006 20:57
door Evan
ZO! versnellingsbak is binnen sinds vandaag.

De lijst met ingrediënten bestaat voorals nog uit het volgende:
een acadiane chassis
een halve acadianekoets (v00rste helft)
visa moteur 665, incl alle onstekingsdelen
LN versnellingsbak
visa koppelingsbuis en vliegwiel, koppeling
GS remschijven en klauwen
LN vloer schakelsysteem (aan te passen)
los cabinedak met overgang naar laadruimte (acadiane)
dorpel plaatwerk (acadiane)
betonijzerstaven
GS velgen, eerste type met kleine wieldoppen
145'er xzx GS banden
Acadiane stoelen, met voor de bestuurder verstelbare rugleuning (worden mogelijk toch XM stoelen)
RVS grille Dyane
RVS voorbumper
visa stuurkolom
visa draadboom, ruitenwisser en knipperlichtschakelaars en visa ruitenwissermotor (aan te passen)
extra acadiane portier om het profiel aan de zijkant van de koets door te trekken
eenden achterruit (die uit het dakje komt incl subframepje)
Visa en LN uitlaatsysteem (aan te passen)


binnenkort (volgende week ofzo) ga ik eerst het betonijzer in de koets lassen, voordat deze van het chassis af gaat, dit om te voorkomen dat als de bodem eruit gaat, de koets vervormt. Bodem van de koets wordt aangepast en verlengd.

huidige planning is ongeveer 1,5 jaar voordat ie af is (hopelijk ;))

!! het eendenremsysteem past dus voor geen meter (eigenlijk maar voor geen cm of 3) op de LN bak dus daar komen de GS remmen op (remvermogen!)

Geplaatst: za 7 jan, 2006 10:07
door Aloha Beach Cruiser
jawel PIMPEN is vet :lol:

maareh, mooi wagentje wordt dat..met nog wel veel te doen. maar dat is alleen maar mooi, toch? ik vind het gaaf dat de laadbak over de wielen komt, meestal zie ik ze tussen de wielen. erover vindt ik persoonlijjk mooier denk ik..(sorry Tom)
Leuk, als ie af is zie ik graag een foto!!!

Geplaatst: za 7 jan, 2006 15:47
door sybolt wiersma
Evan schreef:zoals ie ongeveer moet worden (lijntjestekening aangepast)
http://evan.steenbe.nl/pickup4
Gaaf hoor, zo'n pickup. Ben benieuwd hoe die gaat worden.
Ideetje: je zou er ook voor kunnen kiezen die extra deur niet ACHTER de deuren maar IN de deuren in te bouwen, zodat je bredere deuren krijgt dus. Met schuifraampjes van een gewone Dyane moet dat lukken, maar is misschien wel lastiger werkje..... :)

Geplaatst: za 7 jan, 2006 19:21
door Evan
Ik vindt zo'n laadbak tussen de wielen ook niks, wat wel grappig is is half onder de bak en half onder spatborden, zoals bij een oude chevy pickup zeg maar. Maar dat is te bewerkelijk en te on-aca (nouja daar moet ik ook niet over zeuren met al die aanpassingen die op stapel staan ;) )

maar Sybolt hoe bedoel je die dikkere deuren? huidplaat verder naar buiten zetten ofzo? (ik wil zowieso de draairaampjes niet kwijt!!)
Ik gebruik de huidplaat van een slechte deur om het profiel in de zijkant van de koets te verlengen naar achter.

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 18:34
door Gast
Nee, bedoel niet dikker maar breder als je van opzij kijkt. :lol: Langere deuren dus eigenlijk. Maar dan moet je de stijl waar de deur tegenaan valt losslijpen en verder naar achteren verplaatsen, geen idee of het dan nog zo makkelijk is het precies passend te krijgen. En of je scharnieren het houden. Ach, was maar een ideetje.....

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 20:51
door thomaaas
Is het niet het leukst om de achterwielen ook in wielkasten te stoppen zoals ze normaal op de dyane zitten? Ik vind het zelf ook mooier als de bak over de wielen heen staan, ertussen is wat gemakkelijker, maar met wielkasten erover... Is wel meer citroën/dyane namelijk :D

Maak je de bak van hout of van blik/aluminium/metaal/kunststof....

Heb je ondertussen al meer foto's?

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 20:59
door Punky
Meer foto's??? Zijn er al foto's dan!!! Hint :wink:

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 21:01
door thomaaas
Evan schreef:vanavond fotoshow :wink:

aca zoals ie nu is:
http://evan.steenbe.nl/aca

zoals ie ongeveer moet worden (lijntjestekening aangepast)
http://evan.steenbe.nl/pickup4

volgende week onderdelen ophalen: motorkap en verder moet ik nog kijken wat er bij zit...

kan iemand me uitleggen hoe je nou foto's doorlinkt? ik begrijp er volgens mij gewoon niks van
welgeteld 1 foto en 1 plaatje :D

Geplaatst: di 10 jan, 2006 22:45
door Evan
Sybolt schreef:Nee, bedoel niet dikker maar breder als je van opzij kijkt. :lol: Langere deuren dus eigenlijk. Maar dan moet je de stijl waar de deur tegenaan valt losslijpen en verder naar achteren verplaatsen, geen idee of het dan nog zo makkelijk is het precies passend te krijgen. En of je scharnieren het houden. Ach, was maar een ideetje.....
ok! is wel een gaaf idee! maar niet voor deze pickup ;)
thomaaas schreef:Is het niet het leukst om de achterwielen ook in wielkasten te stoppen zoals ze normaal op de dyane zitten? Ik vind het zelf ook mooier als de bak over de wielen heen staan, ertussen is wat gemakkelijker, maar met wielkasten erover... Is wel meer citroën/dyane namelijk :D

Maak je de bak van hout of van blik/aluminium/metaal/kunststof....

Heb je ondertussen al meer foto's?
T is een ACADIANE dus t wordt dan ook helemaal niks dyane achtigs!! Een acadiane is heeeeeeel erg Citroën!!
Die slappe aanhangerspatbordjes horen op een aanhanger thuis!
(sorry hoor, moest ik even kwijt ;)

Dus zoals je het goed begrijpt komen de wielkasten geheel in de laadbak, t moet tenslotte ook practisch zijn kwa laadruimte, hoe meer laadruimte hoe beter! zoals ergens in het begin al stond geloof ik wordt de bak geheel opgebouwd uit aluminium plaat en kokerprofiel. En dan zodanig dat er bogen voor een huif of voor een roll-bar van bovenaf zonder problemen ingeschoven kunnen worden. (waar doet-ie dan als die moeite voor als ie toch er weer een huif op zet ;P)
De eerste acadiane met laag dak? Daar moet ik nog even over denken ;)

foto's maak ik vrijdag. Ik heb in de tussentijd nog niks gedaan. Alleen eerst alle belangrijke onderdelen verzameld. Ik zou het heel jammer gevonden hebben als het project was stukgelopen op het ontbreken van de versnellingsbak ofzo :(

ik heb vandaag een versteviging ingelast aan de achterkant, de koets was veel stevigheid kwijt doordat de laadbak eraf is namelijk. En vrijdag gaat de hele vloer er uit, als er dan geen versteviging in zit kan ik het schudden. Er zitten nu 2 horizontale stukken betonijzer in en een andreas-kruis.
Vrijdag dus zover mogelijk proberen de nieuwe vloer er in te lassen. Bodemplaten staan in de bestelling dus als het mee zit staan ze vrijdag klaar ;)

Geplaatst: di 10 jan, 2006 23:42
door Tom Duckpower
charleston tuning schreef: ik vind het gaaf dat de laadbak over de wielen komt, meestal zie ik ze tussen de wielen. erover vindt ik persoonlijjk mooier denk ik..(sorry Tom)
sja, smaak, kan ik niks aan veranderen ;)
Ik vind bak tussen de wielen persoonlijk mooier, vandaar dat het op mijn pick-up zo zit ;)

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 10:59
door Evan
Ik heb vanacht nog even zitten spelen in Paint, met als resultaat:
de acapickup met de huif zoals ie dan zou moeten worden.
Afbeelding

Deze had ik al eerder gemaakt:
Afbeelding

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 17:12
door Aloha Beach Cruiser
pff, boel werk KNAP HOOR!! is behoorlijk op schaal of niet?

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 17:30
door Evan
ik heb een lijnentekening van een Acadiane aangepast, dus de schaal klopt wel aardig

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 19:06
door Lelijke Eend
Persoonlijk vind ik dat de huif wel wat hoger mag. Maarja, ik vind dan ook dat er veel volume in een auto moet zitten ;)