paar maanden geleden kwam ik een acadiane tegen die voor de sloop stond. Alleen het motorblok vond de eigenaar nog interessant de rest kon zo weg. Behulpzaam als ik was heb ik m dan maar even gedemonteerd.
Meteen gekeken wat er met de voiture aan de hand was verder,
-bodemplaten (maar das vrij standaard)
-motorkap
-portieren
-laadbakgedeelte
-grillrooster/bobinesteun
-bumperophangplaat
-bumper
-koplampen ontbraken
-reservewieldeksel
-tankdeksel
aangezien ik in het verleden al 2 acadianes heb moeten slopen wegens vergaande roestvorming, werd ik vastbesloten deze op welke manier dan ook te redden.
Gelukkig kwam ik ook nog enkele hoopvolle onderdelen tegen, zo was de cabine op 1 slecht stuk in de `sponning´ aan de bestuurderskant na (en de bodemplaten en voetenbak dan) in heel goede staat, het chassis is best te redden, ´wat´ waterschade bij de voetenbak maar verder erg OK.
dus toe heb ik de slijptol met 230mm schijf maar in de koets gezet

complete bestelgedeelte eraf gezaagd inclusief de laadvloer. momenteel staat dus alleen de cabine nog op het chassis.
het idee is dus om er een pickup van te maken, alleen begint dat vrij onorigineel te worden

In ieder geval heb ik de wens om de Aca zoveel mogelijk in zijn aca-waarde te laten,
het ontwerp ziet er momenteel zo uit,
de cabine wordt 20 cm naar achteren verlengd, door gebruik te maken van een overleden acadyane portier waar de huidplaat nog goed van is.
het hoge dak van de cabine wordt gehandhaafd en ook 20 cm doorgetrokken. de achterwand wordt uit 1 of 2 stukken plaatstaal gemaakt. de bodemplaten worden vervangen door bodemplaten uit een Dyane, om een vlakke cabinevloer te cree-eren, en de 1e laadvloerbalk wordt dus ook verwijderd.
In de achterwand wordt waarschijnlijk een eende/voorruit als achterraam gebruikt.
ik heb dan nog 1,5 meter chassis over om er een laadbak op te maken, dit vind ik een beetje weinig en ik wil er dan ook een laadbak van 1,75 meter op zetten, dit, omdat de laadbak toch enigzins recht moet worden, moet er toch al een subframe gemaakt worden om te laadbak op te laten steunen, dus door een versteviging in het subframe aan te brengen zou het mogelijk moeten zijn om de bak 25 cm aan de achterkant uit te laten steken.
De laadbak wordt geheel uit aluminium gemaakt, dit is lichter dan staal, al ben ik bang dat als het geheel klaar is dat de wagen meer zal wegen dan een acadiane van zichzelf al doet.
De bak valt over de achterwielen heen zodat de wielkuipen in de bak steken.
om de auto dan op te leuken komen er dan de standaard dingetjes op zoals een RVS dyane grill, RVS voorbumper,
maar wat ik vandaag tegenkwam, moet het wel afmaken. Een maat van me heeft nog een setje type 1 GS wielen liggen, deze lijken op de AMI super wielen met uitzondering dat er in het midden een gat is zodat ze op de balanceermachine kunnen -> weg probleem van met ongebalanceerde wielen rijden

Vervolgens een AM2 blokje voor het noodzakelijke "geweld" op de weg.
en XM stoelen want die zitten zo lekker,
het geheel zal dan errug blauw worden.......
opmerkingen/aanmerkingen/bijdragen/positieve reacties worden op prijs gesteld