Pagina 2 van 13
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:14
door backfire
zoals ik al zei als hij groen is staat lucht-benzine verhouding ideaal. Er onder of er boven dan staat hij te schraal of te rijk. Dus je gaat er mee rijden noteerd bij diverse toerentallen en snelheden de stand. Aan de hand daarvan kun je teugrekenen welke sproeier niet goed staat of te klein of te groot is.
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 18:55
door Green-Duckman
Nou Petje af!!
Geplaatst: vr 30 dec, 2005 23:45
door Aloha Beach Cruiser
ja, erg knap...maar blijf je dan niet aan het wisselen met die sproeiers
Geplaatst: za 31 dec, 2005 12:29
door backfire
haha nee de bedoeling is de juiste set te vinden. En dan laten zoals ie is.
Geplaatst: za 31 dec, 2005 14:09
door flusc
backfire schreef:haha nee de bedoeling is de juiste set te vinden. En dan laten zoals ie is.
daar ben ik ook een tijdje bezig met geweest, alleen heb ik een extern meettoestel...
mss wel eens een lamba installen
Geplaatst: za 31 dec, 2005 15:15
door backfire
voordeel van de lambda is dat je hem onder het rijden kunt meten, dus onder belasting.
Geplaatst: zo 1 jan, 2006 14:00
door Aloha Beach Cruiser
en wat is nu uit eindelijk de ultieme combinatie...
of is dit geheim
Geplaatst: zo 1 jan, 2006 14:59
door backfire
ik zou het niet weten, heb deze gemaakt voor het testen van de turbo visa en die combinatie zal toch nooit passen in een standaard visa.
De ideale combinatie blijft natuurlijk injectie, als je die dan afstelt op hetzelfde vermogen wat je nu hebt is ie zuiniger en schoner. Dan nog KAT er tussen en je bent helemaal bij. Wie weet haal je 1:25 bij 90KM/H. Dan later nog ombouwen voor gebruik van methanol of alcohol en je kunt zelfs in scandinavie zonder problemen tanken.
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 11:39
door Aloha Beach Cruiser
hey
..... wie weet wat de tijd ons brengt
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 12:24
door Ramon
ik rijd nu met 90 sproeier is net iets te weinig benzine heb ik het idee, dus ik denk dat een 100 beter is of misschien wel een 110,
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 18:04
door Aloha Beach Cruiser
in 2cv blok neem ik aan....zonder aanpassingen?
Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:47
door rusty
heb onlangs ook een turbo
tube
gemaakt op m'n eend met visablok! ik had er altijd een sportfilter op zitten, maar werd een beetje moe van de herrie (30.000 km/jaar...)
ik heb wel gekeken naar de turbotubes van andere aanbieders (moderators let op, ik noem geen namen
) maar die diameter is een beetje te klein naar mijn zin en ben zelf maar aan het fabrieken gegaan! en heb nu een pijp met een inwendige diameter van 50 mm!
ik heb trouwens gebruik gemaakt van het orginele visa 2 cil luchtfilter (filterelement is hetzelfde als van een VW passat / BMW ??) lijkt me genoeg doorlaat te hebben, toch is mijn ervaring dat visablokken erg veel lucht nodig hebben om goed te lopen (met het sportfilter liep ie perfect)
nu loopt ie een stuk minder goed, denk dat ie (veel) te weinig brandstof krijgt, tot halverwege de eerste trap bij lage toeren gaat alles goed, tussen dat punt en halverwege de tweede trap lijkt het net of je met een koude motor rijdt zonder choke, daar boven trekt ie als een beer, en makkelijker naar hoge toeren dan met het sportfilter.
dus tussen ca 2500-4000 rpm doettie nie veel meer dan een gewoon eendblok, en daar heb ik em niet voor omgebouw snappie!?!? wie weet welke sproeier ik moet aanpassen en welke maat ik zou kunnen proberen (backfire??) het is trouwens een 644 blok met solex carb.
greetz Rusty
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 00:35
door Aloha Beach Cruiser
met dat powerfilter is dit zeker beter geweest neem ik aan(trekkracht bovenin de toeren), ik heb ook ervaren dat het verschrikkelijk nou kont met dat filter op zo'n visa!
waarschijnlijk heeft de lucht minder weerstand met een K&N filter, dan met powertube (wat je niet zult verwachten), door die mindere weerstand krijgt hij toch iets makkelijker lucht wat ten goede komt boven in de toeren, met de origenele sproeier bezetting. (en omgekeerd onderin de toeren. ik had mijn K&N filter 15 cm omgelegd met een buis die gerribeld was, ik ging toen van een topsnelheid van 130 naar 100!!
onderin de toeren was ie super, maar boven in niets...
Dit alles moet met sproeiers wel een heel eind op te lossen zijn,
ik rij nu met K&N filter en een 130 sproeier in de twede trap (wel snelle nokkenas erin) onder in is nu perfeckt, bovenin is ook super, totzover ik door getrokken heb...(ben aant inrijden
)
Geplaatst: za 21 jan, 2006 10:44
door rusty
Heb een meeltje gestuurd naar der Franzose, (die van die verstelbere sproeier) maar die past dus niet in een visa carb......
ga nu zelf een set sproeiers (laten) maken (pappa alvast bedankt) en dan testen of natuurlijk een keer naar de vermogensbankdag en dan helemaal goed afstellen!
greetz Rusty
Geplaatst: za 21 jan, 2006 11:04
door backfire
Nog een leuke tip:
korte inlaatspruitstuk is snel reageren op het gas, maar meer verbuik
lang inlaatspruitstuk is langzaam reageren op het gas, maar wel zuiniger in het verbruik.