Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 26 jan, 2006 16:01
door catscit
het hoort echt waar andre aangeeft.
In het CHASSIS voor de bijrijders stoel bovenop de interne verstevigingsbalk.
Anders sla je alleen diepe deuken in het chassis.
Dus zoek even de puntlassen en dan daar in de buurt.
Van achter naar voor zodat het leesbaar is zittend naast de auto en dan met je hoofd door de bijrijders deur.

Inslag nummer

Geplaatst: wo 26 apr, 2006 14:04
door RuudR
Het einde van het nummer staat ter hoogte van de veerpotbevestiging. Het begin begint dus richting achterzijde van de auto. Vanaf de rand van het chassis staat het nummer zo'n 5 centimeter af. Mijn nummer is ingeslagen door een expert, die vroeger ook voor meneer C. de nummers insloeg.

Geplaatst: do 18 mei, 2006 01:12
door thomaaas
Ja klopt, zo staat het er bij mij ook in, [maar die van ons komt uit 74 hoor, al maakt dat geen verschil].

Afbeelding
van wat verder af:
Afbeelding
En hou ook rekening met het plaatje in je voorste chassisbalk, die is even belangrijk bij de keuring!!! [bij latere types zit die in de koets gepopt]
Afbeelding

Geplaatst: do 18 mei, 2006 09:37
door Michiel van G.
toch klopt er iets niet thomas ;)
deze eend is een 2cv4 :P en ik zie een 6 motor!

Geplaatst: za 20 mei, 2006 15:56
door thomaaas
ja sssssst!!!!

Over een half jaar zie je een bmw motor.
De originele motor ligt nog bij de heer v/d berg in Utrecht, die komt er ook ooit nog eens aan.

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 19:18
door Diek2cv
Eigenlijk hoort het chassisnummer bij oudere types in de bodemplaat van het chassis, dus niet in de bodemplaat van de carrosserie. Gelukkig weet niemand dit en is "bodemplaat" een nogal ruim begrip.
Ik heb wel eens gehoord hoe je je het beste kunt doen igv zelf nummer inslaan. (wat dus eigenlijk niet mag) :wink: :wink: :wink:
Zorg dat je een dik/hard stuk hout of stalen plaat hebt die precies in het "kruis" op je rechterbodemplaat past. (die profieltjes die in je bodemplaat gestansd zijn, dus niet die balkjes) Net voor het voorste balkje. Neem nu een goede krik en leg dit balkje er op. Krik nu de boel, op precies pas in dat "kruisje". Zet de plaat flink onder spanning zodat je met goed fatsoen een nummer er in kunt slaan zodat je niet alleen maar vage bulten krijgt.
Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
Het chassisnummer dient voorzien te zijn van zgn sluittekens en dit volstaat als er een flinke punt voor en na je nummer staat. (priem oid. Sla er niet doorheen!)
Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!

Zo krijg je een oud nummer netjes in je bodemplaat wat na jaren nog goed leesbaar is.

Succes!

www.ctd-gammel.nl

Geplaatst: do 22 jun, 2006 21:36
door thomaaas
Diek2cv schreef: Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
O ja?

...

Niet dat ik een fraudeur of iets dergelijks ben hoor, maar eh, waarzoal dan?

Geplaatst: do 22 jun, 2006 21:42
door Punky
Diek2cv schreef: Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!
Vaak is dit het chevron logo, maar vaak is daarvan alleen nog het 0'tje te zien en zijn de chevrons wat vervaagd. Goed kijken helpt vaak wel. Is ook een andere 0 als de andere 0's

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 00:26
door thomaaas
Volgens mij wat meer ovaal of niet?

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 09:24
door Punky
Ik meen dat die ietsjes kleiner en smaller is ja. :roll:

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 15:21
door Michiel van G.
In mijn dyane is het gewoon een 0. net als in het chassisnummer-cijfer. en origineel is dat zo, want in ramon's oranje dyane is het precies zo, en in mijn vorige witte dyane en rode ook. Dus jaren 70=een 0 voor en na het *complete* nummer

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 17:00
door Diek2cv
Is inderdaad iets meer ovaal dan een gewone O.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is er toch een O inslaan en dan met een scherpe platte schroevendraaier 4x een schuin streepje er in meppen, en voila!

Maar als je zoekt, zijn die chevron-sluittekens wel degelijk nog nieuw te koop hoor. (ze werden op Citromobile oa aangeboden, maar weet niet meer door wie) Club Cassis misschien??