kenteken uit 1972

Reparaties, modificaties en onderhoud
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

kenteken uit 1972

Bericht door Ramon » wo 25 jan, 2006 18:28

hallo

ik heb een kenteken van een eend uit 1972 gekocht, dit wil ik op een frans geimporteerde eend inslaan! (geen discussie graag) rden is dat je dan een origeel nederlands oud kenteken hebt en invoerenen keuren bla bla kost veel meer geld dan dit kenteken!

op de papierer staat voor de voorstoelen binnnen

waar in godsnaam moet ik het nummer inslaan zodat het goed overeen komt?

originele plaatje uit france zit op de chassis balk.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 25 jan, 2006 18:32

Normaal gesproken vermelden de papieren de plaats van het nr. Ik zou het nummer dus voor de voorstoelen in (laten) slaan.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 jan, 2006 18:33

doe ik zelf heb een chevron pen

het gaat om een azkl die uit frankrijk is gehaald en gerestaureerd

zal binnenkort ff een foto posten

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » wo 25 jan, 2006 18:36

Ergens voorin... in die tijd ging dat gewoon met de hand.. dus niet te netjes ... gewoon rammen..
Wat brengt morgen.???

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 25 jan, 2006 18:38

Snotver de potver...
Mijn chassis nr. is niet meer helemaal leesbaar, en ik dacht dus omdat er geen chevron slagpennen zijn dat ik naar de RDW moet gaan. Er bestaan dus wel die slag pennen... maar eens zien dat ik die ergens kan lenen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 jan, 2006 19:29

kom je nooit aan, als je er een vind moet je me gelijk pbtje sturen lijkt me leuk

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 jan, 2006 21:52

weet er niemand waar het ongeveer moet komen?

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » wo 25 jan, 2006 21:59

Mijn 2cv uit '72 heeft het naast de dorpel in de bodemplaat. Niet op het chassis. En dat was voor de chassiswissel ook al zo.

Chevron heb je niet nodig. Maatje 7 geloof ik en gewoon met de hand inslaan. Deden ze in de fabriek in '1972 ook.
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 jan, 2006 22:01

op de bekende plaats van de bijrijders stoel of links

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 25 jan, 2006 22:26

Nij mijn 1970 eend zit het hier.
Overigens zaten daar geen citroën tekens voor of achter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
koos
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za 7 aug, 2004 09:49
Locatie: Roosendaal

Bericht door koos » wo 25 jan, 2006 22:36

Bij mijn eend uit 1970 heeft de RDW het gewoon in de bodemplaat voor de bijrijder geslagen. Ik had de dorpels en de bodemplaten vervangen. Mijn chassis heeft dus nog steeds geen nummer ingelsagen.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 25 jan, 2006 23:13

@andre: dit klopt daar hoort het nummer.
bij mijn dyane zit het daar ook. ook geen chevrons, maar een nul ervoor en erachter.
hiermee is hij rdw goedgekeurd dus origineel.
Verbruik: Afbeelding

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Re: kenteken uit 1972

Bericht door Eminence Grise » wo 25 jan, 2006 23:58

Ramon2cv schreef:
ik heb een kenteken van een eend uit 1972 gekocht, dit wil ik op een frans geimporteerde eend inslaan! (geen discussie graag) rden is dat je dan een origeel nederlands oud kenteken hebt en invoerenen keuren bla bla kost veel meer geld dan dit kenteken!
als je toch alle Franse papieren erbij hebt wat ga je je dan een hoop ellende op de nek halen..???
Invoeren is een fluitje van een cent en als de auto ouder is dan 25 jaar krijg je hier ook een apart kenteken. Stel je wil straks de auto verkopen wat dan ....?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 26 jan, 2006 09:24

kenteken bewaren we gewoon geen probleem, het is veel makelijker om een nummer er in te rammen.

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » do 26 jan, 2006 14:26

Het nummer staat ook vaak op de rand van de bodemplaat voor de bijrijdersstoel.
Daar waar de bodemplaat op het chassis zit.
De bovenste plaat van het chassis wil nog wel ns 'meeveren' dat maakt het inslaan lastiger. Gaat makkelijker op een harde ondergrond.
2cv l'amour toujours

Plaats reactie