Charleston bekleding

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 23 feb, 2006 19:22

Zoooo, ik heb de bekleding, de hoedenplank en de deurbekleding in charlestonstof, (is allemaal onderweg) nu leek het me alleen nog leuk om mijn eend te gaan uitrusten met hoofdsteunen, zowel voor als achter, de hoesjes voor charleston-hoofdsteunen zijn nog wel te krijgen, en ook de hoofdsteunen, maar weet iemand hoe men die kan bevestigen...... :?: ik kan namelijk wel aan de hoodsteunen komen maar er is geen bevestingings materiaal meer bij.....heeft iemand tips??en zijn ze gemakkelijk aan te brengen??ik heb eigenlijk geen idee :?:

Afbeelding
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » do 23 feb, 2006 20:46

Als je complete hoofdsteunen hebt is het heel gemakkelijk. Je moet aan de bovenzijde van het stoelframe 2 gaten boren, en daardoorheen bevestig je de bouten en moeren van de hoofdsteuntjes.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 26 feb, 2006 01:14

Als 't zo makkelijk is wil ik ff weten waar je die hoofdsteunen haalt, dan ga 'k ff naar Aag toe om te vragen of ze interesse heeft!

en dan ook gelijk diecharleston stof er maar bij. Halfords-zwart glijd me teveel.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » ma 6 mar, 2006 10:56

thomaaas schreef:Als 't zo makkelijk is wil ik ff weten waar je die hoofdsteunen haalt, dan ga 'k ff naar Aag toe om te vragen of ze interesse heeft!

en dan ook gelijk diecharleston stof er maar bij. Halfords-zwart glijd me teveel.
Kopsteunen zijn te krijgen bij www.treffpunkt-citron.de voor 18euries per stuk, normaal kosten ze rond de 25 euro gemiddeld dus dat valt nog wel mee....

de charleston hoesjes voor de hoofdsteunen zijn bij www.franzose.de het goedkoopste, namelijk 19,95 per stuk....

bij andere firmas zijn ze alleen nog maar duurder....naar mijn weten...

het is niet het goedkoopste maar ik denk als je bij een aanrijding een wip-lash overhoud omdat je geen hoofdsteunen had het je nog duurder komt te staan...... :shock:
ze hebben dus een dubbel functie, het ziet er mooi en luxieus uit ( yesh, i know, het is een eend, hoeft niet lux te zijn, maar ik rij er iedere dag veel in dus het is een beetje een huiskamer voor me, en het is wel lekker als een beetje comfie is :lol: ) en heeft dus ook nog een veiligheids functie...

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 mar, 2006 10:58

Voor dat geld heb je ook 2 BX stoelen en het staal voor een frame. :lol:

Maar handig dat je het hier even meld. :wink: Misschien zijn er meerdere die hun originele stoel willen verbeteren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 6 mar, 2006 11:00

charleston bekleding???

kijk eens bij aanbiedingen!:
http://www.mehariche.tk/

gr Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 6 mar, 2006 21:22

Okeej, thanks!

Maar de eend wordt niet al te intensief gebruikt, dus het is meer omdat het er gewoon mooi uit ziet ;)
En 'k wil geen BX-stoelen want ik vind de eend-stoelen juist zo mooi en lekker!
MyAmi Spring Break

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 9 mar, 2006 13:41

rusty schreef:charleston bekleding???

kijk eens bij aanbiedingen!:
http://www.mehariche.tk/

gr Rusty
Hihihihhihi, die heb ik dus al (bijna) in mijn bezit!maar die komt er wel aan als het goed is!!! Zeker een goede voor andere die nog op zoek zijn!!
Alleen deurpanelen en hoofdsteun hoesjes is wat moeilijker om daar aan te komen :( en als je ze vind zijn ze best prijzig!! :? , ik heb zelfs een hoedenplank kunnen kopen in charleston stof, maar ik heb geen flauw idee meer waar, was in ieder geval in duitsland op Citrorama in Rheinberg.

En vandaag zijn ook nog originele opbergvakken voor in de deur aangekomen met boxjes (alleen nog uitzoeken of ze nog werken)
Eerst eens goed schoonmaken en ergens een plaatje zoeken hoe ze gemonteerd moeten worden...(iemand tips :?: )

het wordt tijd dat het mooi weer wordt en dat ik aan de slag kan gaan met het vernieuwen van het interieur want ik zit bijna op grond en de gaten worden steeds groter overal in.... :shock:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 9 mar, 2006 14:50

OmenSinistrum schreef:En vandaag zijn ook nog originele opbergvakken voor in de deur aangekomen met boxjes (alleen nog uitzoeken of ze nog werken)
Eerst eens goed schoonmaken en ergens een plaatje zoeken hoe ze gemonteerd moeten worden...(iemand tips :?: )
Ik neem aan onderaan de voordeuren??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 9 mar, 2006 15:39

Ik neem aan onderaan de voordeuren??? :roll:[/quote]

ECHT :?: :roll:

ze zijn namelijk niet zo breed als de gehele deur, worden ze meer naar voren of juist naar achteren geplaats???en waar laat ik het kabeltje van de boxen??? wegwerken via het scharnier toevallig????
En dan echt helemaaaal onderaan of toch nog een stukje naar boven????
(ik weet dat het allemaal geen reet uitmaakt maar het gaat mij gewoon om het meest mooie en functionele......)

Weet toevallig iemand hoeveel wat deze boxjes waren toen der tijd??
Misschien toch verstandig er wat zwaardere in te maken aangezien ik achterin ook een boombox heb......

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 9 mar, 2006 15:48

Ik zou er wat zwaardere boxen inhangen.

Verder moet je zelf even kijken wat je het handigst vindt. Ik zou ze zelf onderaan zetten en dan meer naar voren (dus richting blok) want dan komen de speakers beter uit en zit je met minder gehannes met kabels. De speakerkabel kun je denk ik wel met ty-rips aan het scharnier vastzetten. let er wel op dat deze niet gaan klemmen bij het open van de deuren.

Deze opbouwbakken, waren extra's die niet door Citroen geleverd werden. Dus je er is gene originele plek voor. Maar bij reguliere auto's zitten ze op die hoogt. Even passen waar ze moeten en dan vastschroeven (neem ik aan). Let erop dat de deur nog open en dicht kan en dat ze niet in de weg zitten.

Zijn dat trouwens die bakken die op de markt stonden? :roll:
PuNk RoCK LosEr

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 9 mar, 2006 21:53

de belgische azl had wél standaard bergvakken voorin. die zaten aan de voorkant van het portier (bij een zelfmoord deur dus aan de kant waar deze het eerst open gaat)

gr, Michiel
Verbruik: Afbeelding

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » vr 10 mar, 2006 13:03

Zijn dat trouwens die bakken die op de markt stonden? :roll:[/quote]

Yups dat zijn ze joa!! ze waren in een nog prima staat!

O.k., bedankt voor de tip, ik ga er indd maar zwaardere boxen inzetten, altijd beter.Maak wel fotos van het resultaat zodra alles klaar is, voor en na.....fotos zijn altijd leuk!!! :D

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 12 mar, 2006 21:32

Ja ik ben ook benieuwd naar hoe dat eruit ziet, als iemand anders foto's heeft wil ik ze wel zien, misschien is het ook wel leuk voor onze eend om die vakken te hebben, want nu rammelt alles op de vloer en dat maakt een pokkeherrie. [matten zijn eruit].

En waar haal je ze?
MyAmi Spring Break

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » vr 17 mar, 2006 12:58

thomaaas schreef:Ja ik ben ook benieuwd naar hoe dat eruit ziet, als iemand anders foto's heeft wil ik ze wel zien, misschien is het ook wel leuk voor onze eend om die vakken te hebben, want nu rammelt alles op de vloer en dat maakt een pokkeherrie. [matten zijn eruit].

En waar haal je ze?
Ze stonden hier op de markt, ik heb ze bij Ad V/D Horts vandaan, ff een mailtje sturen of ie ze nog heeft, kosten 10 euries per stuk en hij stuurt ze op....bij mij zaten de boxen er zelfs nog in.. maar die gaan eruit...
Nu nog boxen zoeken die zwaarder zijn en heeeeel klein, ze moeten ongeveer 10 bij 10 cm zijn om erin te passen....ben benieuwd of ik iets vind......

Ow ja foto´s zal ik zeker posten... maar op het moment heb ik nog (steeds) nog niet alles bij mekaar, bekleding van stoelen krijg ik morgen op de a markt, hoofdsteunen zijn ook nog niet binnen...
Als het loon weer binnen is, boxen, elastieken, jute matjes, hoesjes voor hoofdsteunen bestellen en dan wachten totdat dat binnen is....

Dan op mooi weer wachten en lekker buiten gaan knutselen....heb er zin in..... :P

Alleen dat mooi weer he ......... :?

Plaats reactie