nieuwe banden
Tja al die negatieve reacties horend over mabor.....
ik heb op mijn ami 135 Mabor voor liggen en ik heb er geen problemen mee. Stuurt best ok, ligt vast op de weg, geen problemen met remmen of doorslippen (Maar ik rijd ook (nog) niet met een visa blok)
De acapickup gaat rondom op michelin 145
ik heb op mijn ami 135 Mabor voor liggen en ik heb er geen problemen mee. Stuurt best ok, ligt vast op de weg, geen problemen met remmen of doorslippen (Maar ik rijd ook (nog) niet met een visa blok)
De acapickup gaat rondom op michelin 145
Ami 8 break
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
nee, bij jou slijten de banden het hardst aan de buitenkant...Punky schreef:Ach Firestones zouden ook slecht zijn. Nog nooit problemen mee gehad en ik rij nu niet echt bepaald voorzichtig.
moet je eens rechtdoor rijden
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
mijn persoonlijke ervaring:
2cv6 met org blok: firestones binnen 25000 km KAAL! en de omtrek is kleiner (eend rijdt langzamer!)
nu met visablok en TOYO's al meer dan 20.00 km mee gereden en zit nog 50% profiel op, heb wel 't idee dat ze minder grip hebben in bochten, (kan ook door de stabistang komen)
heb ook een ACAdiane met rondom Michelins, rijdt toch wel erg goed en heb het idee dattie ook beter 'plakt' in de bocht, kan ook komen door hoger gewicht en geen stabistang.
iig ik zet op al m'n auto's TOYO's, is me de besparing wel waard! en een bredere band staat wel mooier vind ik. Als ik echt geld zou hebben zouden er in de winter 135ers M+S Michelins onder komen en in de zomer gewone 135ers Michelins, maar ja die zijn helemaal niet te betalen....
greetz Rusty
2cv6 met org blok: firestones binnen 25000 km KAAL! en de omtrek is kleiner (eend rijdt langzamer!)
nu met visablok en TOYO's al meer dan 20.00 km mee gereden en zit nog 50% profiel op, heb wel 't idee dat ze minder grip hebben in bochten, (kan ook door de stabistang komen)
heb ook een ACAdiane met rondom Michelins, rijdt toch wel erg goed en heb het idee dattie ook beter 'plakt' in de bocht, kan ook komen door hoger gewicht en geen stabistang.
iig ik zet op al m'n auto's TOYO's, is me de besparing wel waard! en een bredere band staat wel mooier vind ik. Als ik echt geld zou hebben zouden er in de winter 135ers M+S Michelins onder komen en in de zomer gewone 135ers Michelins, maar ja die zijn helemaal niet te betalen....
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik denk niet dat dat in de bochten door die stabilisator stang komt, ik had het met mabor banden ook zonder stabilisator stang!rusty schreef:mijn persoonlijke ervaring:
2cv6 met org blok: firestones binnen 25000 km KAAL! en de omtrek is kleiner (eend rijdt langzamer!)
nu met visablok en TOYO's al meer dan 20.00 km mee gereden en zit nog 50% profiel op, heb wel 't idee dat ze minder grip hebben in bochten, (kan ook door de stabistang komen)
heb ook een ACAdiane met rondom Michelins, rijdt toch wel erg goed en heb het idee dattie ook beter 'plakt' in de bocht, kan ook komen door hoger gewicht en geen stabistang.
iig ik zet op al m'n auto's TOYO's, is me de besparing wel waard! en een bredere band staat wel mooier vind ik. Als ik echt geld zou hebben zouden er in de winter 135ers M+S Michelins onder komen en in de zomer gewone 135ers Michelins, maar ja die zijn helemaal niet te betalen....
greetz Rusty
en die TOYO's liggen die mooi op de velg?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik vind van wel, maar dat had je kunnen zien op ducks meet bugs.....charleston tuning schreef:
ik denk niet dat dat in de bochten door die stabilisator stang komt, ik had het met mabor banden ook zonder stabilisator stang!
en die TOYO's liggen die mooi op de velg?
of bedoel je hoe ze op een burtonvelg staan? dat weet ik niet, maar ze zijn net zo breed als een Mabor, dus.......
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
een burton velg past volgensmij maximaal 165 op.. dan is de velg ook breder dan een orginele eendenvelg neem ik aan?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag de bandenspanning maar weer eens gecontroleerd. Ik moet inderdaad toegeven dat firestones snel slijten. Met name bij de achterkant is de buitenkant aardig dun aan het worden. Bij de voorwielen is er ook al een aardige laag vanaf.Tom Duckpower schreef:nee, bij jou slijten de banden het hardst aan de buitenkant...
moet je eens rechtdoor rijden
Heeft mabor dit probleem ook, anders overweeg ik de volgende keer toch maar Mich.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja 165 is dan echt maximaal volgens mij!backfire schreef:dan is ie 4,5 J,standaard eend velg is 4J
Hoewel met een 5J velg een 165 band beter zit.
maar die mabor band staat mooi erop vind ik, hij staat (omdat denk ik de band tamelijk smal is voor de velg) mooi "rond" niet zo hoekig dus, en dat rond vind ik wel mooi! daarom vroeg ik me af hoe een michellin band op de velg staat!
met michellins op de orginele velg ree ik harder!! dan met deze mabors op de burton velg (velg is iets ZWAARDER lijkt mij, maar dat zou voor de top toch niet veel uitmaken dacht ik!
(als het eenmaal rold..)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja, dat kan dus nog beter die acceleratie , maar trekt nu al super!!
ooit eens een paar lichtgewicht aluminium velgen zien te vinden
ooit eens een paar lichtgewicht aluminium velgen zien te vinden
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/