nieuwe banden
nieuwe banden
Hallo,
ik ben toe aan nieuwe banden voor mijn 2cvtje. Nu is er nogal (prijs)verschil tussen bijv. Michellin en Mabor. Is dit verschil ook echt merkbaar? Hoe verhouden deze banden zich qua grip en duurzaamheid?
Groetjes Twan
ik ben toe aan nieuwe banden voor mijn 2cvtje. Nu is er nogal (prijs)verschil tussen bijv. Michellin en Mabor. Is dit verschil ook echt merkbaar? Hoe verhouden deze banden zich qua grip en duurzaamheid?
Groetjes Twan
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Hoi Twan.
Het verschil in merk banden is heel goef merkbaar onder een 2CV.
Ook qua slijtage is er verschil.
Ikzelf rijd alleen op Michelin en zweer bij dit merk.
Gegarandeerd dat er op je topic een berg reacties komen van mensen die het niet met me eens zijn , en het beter weten , maar geloof mij nou maar dat er gewoon Michelin onder een 2CV hoort !!
Toen ik nog erg veel kilometers met de eend maakte , reed ik tot 40.000 km per jaar , uiteraard heb ik in die tijd (vanwege de financieen) wel andere merken banden geprobeerd. Toch kwam ik telkens weer op Michelin.
Dafffy
Het verschil in merk banden is heel goef merkbaar onder een 2CV.
Ook qua slijtage is er verschil.
Ikzelf rijd alleen op Michelin en zweer bij dit merk.
Gegarandeerd dat er op je topic een berg reacties komen van mensen die het niet met me eens zijn , en het beter weten , maar geloof mij nou maar dat er gewoon Michelin onder een 2CV hoort !!
Toen ik nog erg veel kilometers met de eend maakte , reed ik tot 40.000 km per jaar , uiteraard heb ik in die tijd (vanwege de financieen) wel andere merken banden geprobeerd. Toch kwam ik telkens weer op Michelin.
Dafffy
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
ik ben het hier mee eens. Mijn witte dyane reed op Michelins en dat was werkelijk heerlijk! veel zachter enz. Nu heb ik firestones, die zijn veel zwaarder en hobbelen en je voelt veel meer oneffenheden. De volgende keer ga ik toch maar weer voor Michelins... (overigens tijdelijk ook nog op Uniroyal gereden, ook zachte banden, maar die slijten als een idioot.. kost handen vol geld dus dan maar sparen voor échte Michelins)
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mabor =
niet meer aan denken slijten hard, hoge rolweerstand en sturen zwaarder
michellin is OKE!!
oja die mabor slippen behoorlijk in een bocht als je flink gas geeft (op droog asfalt nog!)
even sparen dan koop ik ook zo snel mogelijk weer Michellins!!
toyo's
niet meer aan denken slijten hard, hoge rolweerstand en sturen zwaarder
michellin is OKE!!
oja die mabor slippen behoorlijk in een bocht als je flink gas geeft (op droog asfalt nog!)
even sparen dan koop ik ook zo snel mogelijk weer Michellins!!
toyo's
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
ik was erg te spreken over de bridgestones die er voor onder lagen.
Wegen het weinige profiel op die banden en 1 lekke liggen er nu michelins onder die eind van de week plaats maken voor mabors 135 breed.
Als die op zijn gereden kijk ik wel wer verder. Michelin komt er zowiezo niet meer onder wegens de nogal (in mijn ogen) hoge prijs. (Meer dan) 80€ voor wat rubber van 125mm breed vind ik erg veel geld.
Voordat geld heb ik nieuwe banden die ik netjes achterop kan leggen (185-205 breed)
Wegen het weinige profiel op die banden en 1 lekke liggen er nu michelins onder die eind van de week plaats maken voor mabors 135 breed.
Als die op zijn gereden kijk ik wel wer verder. Michelin komt er zowiezo niet meer onder wegens de nogal (in mijn ogen) hoge prijs. (Meer dan) 80€ voor wat rubber van 125mm breed vind ik erg veel geld.
Voordat geld heb ik nieuwe banden die ik netjes achterop kan leggen (185-205 breed)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Na alle reacties lijkt het me gezien mijn kilometers (15.000km in 6 maanden) verstandig om voor michellins te kiezen. Weet iemand een goede garage in Limburg die die verkoopt? Ik weet dat er een paar eenden garages liggen, maar ik heb gemerkt bij andere onderdelen (zoals electronische ontsteking) dat ze niet altijd de goedkoopste zijn.
Twan
Twan
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
even een vraagje tussendoor, heeft er iemand een foto met daarop een burton velg met michellinband?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81