Pagina 2 van 5
Geplaatst: di 21 mar, 2006 23:08
door Evan
Tja al die negatieve reacties horend over mabor.....
ik heb op mijn ami 135 Mabor voor liggen en ik heb er geen problemen mee. Stuurt best ok, ligt vast op de weg, geen problemen met remmen of doorslippen (Maar ik rijd ook (nog) niet met een visa blok)
De acapickup gaat rondom op michelin 145
Geplaatst: di 21 mar, 2006 23:32
door Malle Babbe
Ik heb ook helemaal geen problemen met mijn Mabors!!!
Dus als het echt zulke slechte banden waren , denk je dan echt dat ze nog steeds verkocht werden alleen omdat ze goedkoper zijn dan die andere???
Daar geloof ik dus niks van!
Geplaatst: di 21 mar, 2006 23:34
door Punky
Ach Firestones zouden ook slecht zijn. Nog nooit problemen mee gehad en ik rij nu niet echt bepaald voorzichtig.
Geplaatst: di 21 mar, 2006 23:43
door Tom Duckpower
Punky schreef:Ach Firestones zouden ook slecht zijn. Nog nooit problemen mee gehad en ik rij nu niet echt bepaald voorzichtig.
nee, bij jou slijten de banden het hardst aan de buitenkant...
moet je eens rechtdoor rijden
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 09:46
door rusty
mijn persoonlijke ervaring:
2cv6 met org blok: firestones binnen 25000 km KAAL! en de omtrek is kleiner (eend rijdt langzamer!)
nu met visablok en TOYO's al meer dan 20.00 km mee gereden en zit nog 50% profiel op, heb wel 't idee dat ze minder grip hebben in bochten, (kan ook door de stabistang komen)
heb ook een ACAdiane met rondom Michelins, rijdt toch wel erg goed en heb het idee dattie ook beter 'plakt' in de bocht, kan ook komen door hoger gewicht en geen stabistang.
iig ik zet op al m'n auto's TOYO's, is me de besparing wel waard! en een bredere band staat wel mooier vind ik. Als ik echt geld zou hebben zouden er in de winter 135ers M+S Michelins onder komen en in de zomer gewone 135ers Michelins, maar ja die zijn helemaal niet te betalen....
greetz Rusty
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 10:17
door Tom Duckpower
twan schreef:Puth (Bij Schinnen)
(je hebt een Persoonlijk Bericht)
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 16:51
door Aloha Beach Cruiser
rusty schreef:mijn persoonlijke ervaring:
2cv6 met org blok: firestones binnen 25000 km KAAL! en de omtrek is kleiner (eend rijdt langzamer!)
nu met visablok en TOYO's al meer dan 20.00 km mee gereden en zit nog 50% profiel op, heb wel 't idee dat ze minder grip hebben in bochten, (kan ook door de stabistang komen)
heb ook een ACAdiane met rondom Michelins, rijdt toch wel erg goed en heb het idee dattie ook beter 'plakt' in de bocht, kan ook komen door hoger gewicht en geen stabistang.
iig ik zet op al m'n auto's TOYO's, is me de besparing wel waard! en een bredere band staat wel mooier vind ik. Als ik echt geld zou hebben zouden er in de winter 135ers M+S Michelins onder komen en in de zomer gewone 135ers Michelins, maar ja die zijn helemaal niet te betalen....
greetz Rusty
ik denk niet dat dat in de bochten door die stabilisator stang komt, ik had het met mabor banden ook zonder stabilisator stang!
en die TOYO's liggen die mooi op de velg?
Geplaatst: do 23 mar, 2006 19:45
door rusty
charleston tuning schreef:
ik denk niet dat dat in de bochten door die stabilisator stang komt, ik had het met mabor banden ook zonder stabilisator stang!
en die TOYO's liggen die mooi op de velg?
ik vind van wel, maar dat had je kunnen zien op ducks meet bugs.....
of bedoel je hoe ze op een burtonvelg staan? dat weet ik niet, maar ze zijn net zo breed als een Mabor, dus.......
greetz Rusty
Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:05
door Aloha Beach Cruiser
een burton velg past volgensmij maximaal 165 op.. dan is de velg ook breder dan een orginele eendenvelg neem ik aan?
Geplaatst: do 23 mar, 2006 23:05
door backfire
dan is ie 4,5 J,standaard eend velg is 4J
Hoewel met een 5J velg een 165 band beter zit.
Geplaatst: do 23 mar, 2006 23:26
door Punky
Tom Duckpower schreef:nee, bij jou slijten de banden het hardst aan de buitenkant...
moet je eens rechtdoor rijden
Vandaag de bandenspanning maar weer eens gecontroleerd. Ik moet inderdaad toegeven dat firestones snel slijten.
Met name bij de achterkant is de buitenkant aardig dun aan het worden. Bij de voorwielen is er ook al een aardige laag vanaf.
Heeft mabor dit probleem ook, anders overweeg ik de volgende keer toch maar Mich.
Geplaatst: vr 24 mar, 2006 15:22
door Aloha Beach Cruiser
backfire schreef:dan is ie 4,5 J,standaard eend velg is 4J
Hoewel met een 5J velg een 165 band beter zit.
ja 165 is dan echt maximaal volgens mij!
maar die mabor band staat mooi erop vind ik, hij staat (omdat denk ik de band tamelijk smal is voor de velg) mooi "rond" niet zo hoekig dus, en dat rond vind ik wel mooi! daarom vroeg ik me af hoe een michellin band op de velg staat!
met michellins op de orginele velg ree ik harder!! dan met deze mabors op de burton velg
(velg is iets ZWAARDER
lijkt mij, maar dat zou voor de top toch niet veel uitmaken dacht ik!
(als het eenmaal rold..)
Geplaatst: za 25 mar, 2006 09:22
door backfire
nee alleen rolweerstand dus zal wel aan de mabor liggen.
gewicht is voornamelijk probleem met acceleratie.
Geplaatst: za 25 mar, 2006 11:49
door Aloha Beach Cruiser
ja, dat kan dus nog beter die acceleratie
, maar trekt nu al super!!
ooit eens een paar lichtgewicht aluminium velgen zien te vinden
Geplaatst: za 25 mar, 2006 17:42
door backfire
Je bedoelt magnesium, lichtgewicht alu heb je niet, althans heb je wel maar een eendvelg is lichter dan een alu velg :X, misschien een F1 velg met band, weegt totaal maar 3KG