Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 23 jun, 2006 16:24
door thomaaas
Goed dan zal ik even kijken. Gewoon met lippen doorblazen of "mag" ik de compressor weer gebruiken? :twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: za 24 jun, 2006 10:07
door JL2CV
De compressor mag, maar gewoon met de mond doorblazen was bij mij voldoende.

Geplaatst: za 24 jun, 2006 23:16
door catscit
als dat het probleem zou zijn dan blijft ie koud ook niet stationair lopen...

Geplaatst: za 1 jul, 2006 17:54
door Wiebe
Vanmorgen een andere bobine gemonteerd, omdat ik dus ook dit welbekende probleem heb. Heb de indruk dat het ook n slechte is, want ik zit nu eigenlijk te wachten om te gaan zwemmen, maar de geit wil nog niet. Ik steek er es n nieuwtje op.

Wiebe

Geplaatst: za 1 jul, 2006 22:25
door catscit
stap1, grote beurt: kleppen stellen, nieuw bougies, kabels controleren, ontsteking controleren, stationair mengsel afstellen, vlotter afstellen, etc etc.

Dan: start ie koud wel goed of ook niet? als ie eigenlijk altijd slecht start (meer als 2 slagen nodig heeft voor ie in iedergeval dreigt te gaan starten), zie stap1!!!!!!!!!!
en meet de compressie eens na, misschien inlaat lek / valse lucht?

Start ie koud wel goed, maar warm niet, leer starten! Gas vol intrappen, wachten (gas beneden houden), en DOORstarten tot je accu plat is (gas beneden houden).
ALs dat wel lukt dan staat ie stationair te rijk, MAAR DAN HEB JE STAP 1 DUS NIET GOED DOORLOPEN!

echtwaar mensen, zelfs zonder 123 moeten die dingen gewoon goed starten, zowel warm als koud. Als een andere bobine niet helpt betwijfel ik of het uberhaupt de bobine is. Bobines gaan ZELDEN kapot, enkel als ie heel lang op contact gestaan heeft met de contactpuntjes dicht...

onderhoud is ALLES

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 01:25
door Wiebe
Die van mij heeft echt wel recent groot onderhoud gehad, alles afgesteld, bijgeregeld, blijf het echt vreemd vinden, want behalve dat 'warm-start-probleem' rijdt ie echt als nieuw.

En leren starten deed ik toen ik negen was, dus dat zou er 'by now' al moeten ingebakken zitten! :wink:

Wiebe

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 11:12
door catscit
en dan start ie enkel warm slecht?
koud start ie in 2 slagen?

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 18:07
door JanGert
Jep....dat probleem heb ik ook.......de methode van het gas vol intrappen help wel.......maar dan nog is een koude start twee keer rond en een warme start (zeker met het weer van vandaag) 10 tot 20 keer rond......

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 18:43
door catscit
dan staat ie te rijk (stationair)
Zet em maar eens een half slagje armer

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 20:53
door thomaaas
Ik heb t ook, start warm alleen op geen enkele manier. [ja, doorstarten, pedaal op de vloer, pedaal pompen, benzine stroomt uit de carb. Vandaag wel kleppen gesteld, maar dat was bij n andere eend, hehe, ga morgen naar koudum toe om s te kijken naar de carb. Ohja ik kan de contactpuntjes niet afstellen want ik kom niet bij die bout achter de ventilator, hehehe. Maar daar zal t niet aan liggen, eerder aan de carb.
Koud start ie gewoon direct, hoeft geen enkele slag te maken loop zodra je de sleutel omdraait.

Geplaatst: zo 2 jul, 2006 21:13
door catscit
als ie warm is NIET pompen!
pedaal op de vloer, op de vloer houden en DOORSTARTEN.
moeilijk he, lezen.
En natuurlijk ligt het niet aan de contactpuntjes.
Maar 80% van alle 2cv problemen zijn ontstekingsgerelateerd...
Je kunt wel een beetje lukraak zitten pielen maar je kunt ook gestructureerd te werk gaan, begin met een grote beurt, en dat is OOK de ontsteking afstellen!

Geplaatst: ma 3 jul, 2006 00:41
door thomaaas
Maar met pedaal op de vloer helpt ook niet lieve schat.
En ik heb toch immers al beloofd dat er een grote beurt aan komt. Ik moet dan alleen nog even weten hoe ik bij de contactpuntjes ga komen. Ik denk zelf dat het aan de carb ligt, maar ik heb je howto al gedownload. Het probleem van het niet willen starten echter, is dat je het beestje aan de praat wil hebben omdat je graag naar huis wilt. Maar ik zal eerst de grote beurt ff doen, want zonder schieten we hier met z'n allen al helemaal niets op.

Geplaatst: ma 3 jul, 2006 20:39
door Wiebe
Na drie reserve-exemplaren toch een nieuwe bobine gestoken... probleem opgelost!

Dan heb je al es drie reservebobines... :wink:

Wiebe (met dank voor de tips)

Geplaatst: do 6 jul, 2006 10:57
door thomaaas
Ik was dinsdag in duitsland bij de heren van duckservice, en zij zeiden dat de bobine kapot was. Het theoretische verhaal erachter; in de bobine zit een giftige soort olie, dat die bobine moet koelen als die het warm heeft. Maar over de loop der jaren, komt er waat condens of vocht in de bobine, waardoor er een soort majonaiseachtige rommel ontstaat. Als de auto in bedrijf is dan doet die het nog wel, maar wanneer de startmotor aan het werk is vraagt die zoveel stroom dat de bobine z'n werk niet meer goed kan doen, met als resultaat; startkuren. Ze zeiden daarbij dat de helft van alle startproblemen aan de bobine ligt, de andere helft aan onderhoud.

Geplaatst: vr 21 jul, 2006 17:02
door flusc
hoi,

ik had de afgelopen dagen net hetzelfde probleem ! maar ie wou he le maal niet starten pas na 40 sec doorstarten kwam ie er door ( dan kijkt men al redelijk raar hoor) met als gevolg dat ik bij korte eindjes een lege accu had.

Ik ben beginnen zoeken en heb gevonden!

bobine ompolen deed helemaal niets , lucht afsluiten ook niets , en choke ook.

ik heb men eend laten draaien, 10 minuten gewacht en ben tot de constatatie gekomen dat de benzine terug in de tank vloeit bij warme motor! even met de mond wat benzine naar boven zuigen tot in de pomp ( merk je zeer goed en hoor je aan het geluid van de pomp) en hij start als een zonnetje!

Nu jah ik heb geen zin om elke keer zelf mijn bezine omhoog te zuigen dus heb ik een klein terugslagklepje voor mijn pomp gemonteerd en sinds dien geen problemen meer gehad, dus raadt ik aan om eens te kijken of ie wel benzine pompt de eerste 30 sec als je start...

Niels