Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 13:52
door thomaaas
Ik wel!!!! de RDW namelijk...
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:11
door abr2cv
Citroen typeplaatje erop schroeven. Al staat er nog zo groot BMW op t motortje, de RDW denkt dat t dan nog steeds een Citroenmotor is.
Ik heb een aantal auto's gezien die door de RDW gekeurd waren, deze voertuigen voldeden niet aan de APK eisen maar werden wel op kenteken gezet met nieuwe APK.. Die mensen letten echt nergens op.. Ik ben niet echt onder de indruk van de RDW, zoals jullie merken.
Maja je kan dus gewoon n goedkeuring aanvragen denk niet dat t veel problemen oplevert.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:13
door thomaaas
Hahaha

Ja maar dan nog is het officieel niet een 2cv motor dus dan tsja hij is zo wel goedgekeurd maar volgens mij valt dit onder de frauderegeling...
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:16
door abr2cv
Wie moet dat controleren dan?
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:19
door thomaaas
kweenie. Maar dan nog krijg je van de verzekering het geld uitgekeerd voor een eend met 2cv4 motor en géén bmw R1200GS blokje met GSA versnellingsbak... Zou k toch zuur vinden.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:22
door abr2cv
Tsja dat is het risico van het eendenvak..
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:26
door Evan
abr2cv schreef:Ik heb een aantal auto's gezien die door de RDW gekeurd waren, deze voertuigen voldeden niet aan de APK eisen maar werden wel op kenteken gezet met nieuwe APK..
is dat nog bij een bepaald keuringsstation?
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:34
door Frank Deusjevoo
thomaaas schreef:kweenie. Maar dan nog krijg je van de verzekering het geld uitgekeerd voor een eend met 2cv4 motor en géén bmw R1200GS blokje met GSA versnellingsbak... Zou k toch zuur vinden.
Hoezo? Wie zegt dat dat minder geld uitkeren betekend?
De moeite en het motortje is natuurlijk wel wat geld waard, maar een 2cv4 met een 435 cc motor worden steeds minder. Ik denk dat je eend zijn waarde hoger blijft wanneer je het originele blokje terugplaatst/laat zitten. Wel snap ik dat je wat sneller wilt, minstens een 6 blokje, voor normaal gebruik! Een Bmw blokje is wel leuk opzich! Weer eens wat anders!
Een echte eend rijden is misschien ook wel mooi, maar een beetje skik hebben en wat aanpassen en opleuken, daar vind ik ook niks mis mee!
Frank
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:36
door thomaaas
ik. Een bmw motorblok kost namelijk al 6500 euro en dan moet je het ook nog inbouwen

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 23:05
door Evan
is dat een nieuw "off the shelf" blok ofzo?
Geplaatst: do 10 aug, 2006 01:55
door thomaaas
Ja. Of we moeten op zoek naar een motorfiets ex BTW en zonder kenteken [dus BPM] en de rest van de onderdelen verkopen. we moeten nog zien wat het voordeligst is. Het probleem is, dat de blokken niet anders te krijgen zijn dan in een motor, of als apart gloednieuw blok. Maar de laatste optie is waarschijnlijk geen goede want de dealerschappen weten ons niet te vertellen of dit inclusief bewegende delen is, of als compleet blok met zuigers computer carburatie etc etc etc....
Helaas ook geen schademotoren waarvan het blok nog intact is... Nog heel veel uitzoeken dus!
Geplaatst: do 10 aug, 2006 09:35
door Punky
De verzekering keert zoveel uit als dat er getaxeerd is. Aan de taxateur dus om te zeggen of een eend met een ander soort blok meer waard is. De nieuwwaarde van zo'n blok zul je er nooit uithalen in iedergeval.
Taxeer je hem niet en zit er wel een ander blok in, dan vrees ik dat je gewoon de dagwaarde van een oude eend krijgt en dat is dus niks.
Geplaatst: do 10 aug, 2006 09:37
door Evan
thomaaas schreef:Ja. Of we moeten op zoek naar een motorfiets ex BTW en zonder kenteken [dus BPM] en de rest van de onderdelen verkopen. we moeten nog zien wat het voordeligst is.
een bmw uit duitsland halen, niet invoeren en slopen? heb je een blok en ook de onderdelen om te verkopen kan volgens mij makkelijk voor minder dan 6500?
Geplaatst: do 10 aug, 2006 14:15
door thomaaas
Ja een collega van mijn vader zit dat nu uit te zoeken idd, hij heeft er meer verstand van als ons. Maar motorfietsen zijn duurder als we dachten, als prijs zonder belasting etc etc etc zit je al wel boven de 6500 euro, maar als je de onderdelen doorverkoopt misschien dat we goed uitkomen idd. Ook leuk: eendenmotor erin zetten, kijken of er ergens een freak is die dat kan waarderen

Maar nu raken we hééél erg off topic we hadden het over rdw, apk en verzekering.
Geplaatst: do 10 aug, 2006 16:32
door abr2cv
Bij meerdere keuringsstations..