wat mag van de RDW!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
die voorkeuring zal er mee te maken hebben dat ze bij de rdw ook wel in de gaten hebben dat er kentekenbewijzen met een stukje chassis waar het nummer in zit bewaard worden, om zo weer een "nieuwe" eend te bouwen, blijkbaar willen ze nu eerst de ouwe zien om vast te stellen dat het inderdaad om een reparatie gaat en niet een nieuwe auto met oude papieren.
wel jammer natuurlijk.
wel jammer natuurlijk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Das ook lekker! Dan zou ik eerst met mijn resto-eend met aanhanger en al naar de keuring moeten, om vervolgens het chassis te vervangen...
Ik zie het al voor me.... een aanhanger met een wrak erop bij de RDW!
Rens
Ik zie het al voor me.... een aanhanger met een wrak erop bij de RDW!
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Laat ze toch lekker de tering krijgen, als je daar komt en je hebt geen foto's laten maken ofzo, wat zouden ze doen? Zeggen dat je het geheel weer lekker in mekaar moet zetten zoals het was om fotos te laten maken en 't dan nog s doen? Dacht 't niet...
Bovendien, hier in Balk zit iemand die had ook het chassis gewisseld en foto's laten maken van tevoren, komt in Heerenveen aan en toen waren ze de foto's kwijt... Verder geen problemen meer gehad, zelfs het geld voor de "fotoshoot" teruggekregen
Bovendien, hier in Balk zit iemand die had ook het chassis gewisseld en foto's laten maken van tevoren, komt in Heerenveen aan en toen waren ze de foto's kwijt... Verder geen problemen meer gehad, zelfs het geld voor de "fotoshoot" teruggekregen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
Eigenlijk zit ik hem wel een beetje te knijpen..ik heb bij een echte eendengarage een chassie gekocht..hij was goedkoper omdat er geen papieren bij zat..neem aan dat die man niet een slechte verkoopt..hij was nieuw die bodem.
Ben nu mijn eend aan het ombouwen tot pick-up. Wil hem dolgraag laten keuren door de RDW...maar doen ze dat dan wel zonder die papieren?
Ik heb geen zin om naar die eendengarage terug te gaan en alsnog te vragen naar die papieren..vraag me af waarom ze er niet bij zitten...maar ik denk, ik ben er toen mee accord gegaan, dus ik moet niet zeuren.
Ik ken nu een andere garage en die wil het oude nummer er wel in slaan..maar dan..?
Kan iemand mij vertellen wat mij dan te wachten staat..? Ben nog niet zover dat mijn koets op het chassie staat..kan ik dan niet gewoon dat onderstel naar de RDW laten brengen...heb trouwens wel foto's van mijn oude en nieuwe bodem...die liggen naast elkaar..
Ben nu mijn eend aan het ombouwen tot pick-up. Wil hem dolgraag laten keuren door de RDW...maar doen ze dat dan wel zonder die papieren?
Ik heb geen zin om naar die eendengarage terug te gaan en alsnog te vragen naar die papieren..vraag me af waarom ze er niet bij zitten...maar ik denk, ik ben er toen mee accord gegaan, dus ik moet niet zeuren.
Ik ken nu een andere garage en die wil het oude nummer er wel in slaan..maar dan..?
Kan iemand mij vertellen wat mij dan te wachten staat..? Ben nog niet zover dat mijn koets op het chassie staat..kan ik dan niet gewoon dat onderstel naar de RDW laten brengen...heb trouwens wel foto's van mijn oude en nieuwe bodem...die liggen naast elkaar..
Voer eendjes, geen oorlog
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik denk als je het echt legaal wilt doen je voor een ander chassis moet gaan. Het feit dat deze eendengarage je een chassis verkoopt voor een lage prijs zonder papieren en dit erbij vermeld, wil al aangeven dat het een chassis is dat niet goedgekeurd is door de RDW. Alsnog papieren aanvragen lijkt me dus onzin, want die zullen ze gewoon niet voor je hebben. De garage kun je het zo te lezen ook niet aanrekenen, omdat ze je verteld hebben dat het een chassis is zonder papieren. Ze hadden wel kunnen vermelden dat deze dus niet door de RDW komt.
Zoals LE al zegt, je bent nu een dure plantenbak aan het maken, waarmee je zeker niet naar de RDW moet gaan.
Het is lullig gezegd, maar je had je beter van te voren goed moeten laten inlichten.
Zoals LE al zegt, je bent nu een dure plantenbak aan het maken, waarmee je zeker niet naar de RDW moet gaan.
Het is lullig gezegd, maar je had je beter van te voren goed moeten laten inlichten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Zelf heb ik ook een pick-up welke door de RDW gekeurd is en ok is bevonden.
Ik heb bij de ombouw echter een RDW-goedgekeurd chassis gebruikt.
Dit mede voor het inslagnummer.
Zoals hierboven al gemeld wordt zal de RDW je auto alleen goedkeuren/chassis nummer inslaan, als de RDW het chassis erkent als "vervangingsdeel".
Als je dat niet hebt zal de RDW het chassisnummer niet inslaan, met als gevolg dat je je eend niet kunt om laten keuren naar "bedrijfsvoertuig met open laadruimte", zoals een Pick-Up officieel heet.
Als je door iemand anders het nummer in laat slaan, en je je eend dan naar de RDW brengt, dan heb je een groot probleem.
Bij de keuring zullen ze je chassisnummer zien, en merken dat het geen origineel nummer is.
Daarom kan het voor de RDW een reden zijn om het kenteken in beslag te nemen en een identiteitsonderzoek te gaan starten.
Hierbij gaan ze de geschiedenis van de auto met dat chassisnummer na, als ik het goed heb.
Om dit allemaal te voorkomen heeft de RDW de schouwing in het leven geroepen (officieel moet het, maar voor veel keurigsstations hoeft het niet omdat het te veel tijd kost).
Neem contact op met het lokale RDW-kantoor en informeer hierover.
Wanneer dit plaats vind zal er iemand van de RDW naar jou toe komen. Het kan ook zijn dat je naar de lokale RDW moet met je oude en nieuwe chassis.
De RDW kan dan alles controleren en zal alle delen (nieuwe en oude chassis, koets en blok/bak) van een zegel voorzien, mits het chassisnummer origineel is, en het vervangingschassis door de RDW erkend wordt.
Als je dan vervolgens zover bent om het nieuwe nummer in te laten slaan door de RDW, is het een kwestie van een afspraak maken, en alle verzegelde delen mee te nemen (van je oude chassis is dat dan alleen de poot met het chassisnummer als het goed is).
Hierna wordt het nummer ingeslagen.
Verder zou ik, als je hierover vragen hebt, altijd met de RDW contact opnemen. Vraag hierbij altijd naar de naam van de persoon waar je mee belt.
Als je met de RDW belt, bel dan niet met het hoofdkantoor. Bel uitsluitend met het RDW-kantoor waar je je auto wilt laten keuren.
Zo zijn zij ook op de hoogte van waar jij mee bezig bent, en kunnen ze je advies geven waar nodig!
Succes met het verdere verloop van deze situatie!
Tom
Ik heb bij de ombouw echter een RDW-goedgekeurd chassis gebruikt.
Dit mede voor het inslagnummer.
Zoals hierboven al gemeld wordt zal de RDW je auto alleen goedkeuren/chassis nummer inslaan, als de RDW het chassis erkent als "vervangingsdeel".
Als je dat niet hebt zal de RDW het chassisnummer niet inslaan, met als gevolg dat je je eend niet kunt om laten keuren naar "bedrijfsvoertuig met open laadruimte", zoals een Pick-Up officieel heet.
Als je door iemand anders het nummer in laat slaan, en je je eend dan naar de RDW brengt, dan heb je een groot probleem.
Bij de keuring zullen ze je chassisnummer zien, en merken dat het geen origineel nummer is.
Daarom kan het voor de RDW een reden zijn om het kenteken in beslag te nemen en een identiteitsonderzoek te gaan starten.
Hierbij gaan ze de geschiedenis van de auto met dat chassisnummer na, als ik het goed heb.
Om dit allemaal te voorkomen heeft de RDW de schouwing in het leven geroepen (officieel moet het, maar voor veel keurigsstations hoeft het niet omdat het te veel tijd kost).
Neem contact op met het lokale RDW-kantoor en informeer hierover.
Wanneer dit plaats vind zal er iemand van de RDW naar jou toe komen. Het kan ook zijn dat je naar de lokale RDW moet met je oude en nieuwe chassis.
De RDW kan dan alles controleren en zal alle delen (nieuwe en oude chassis, koets en blok/bak) van een zegel voorzien, mits het chassisnummer origineel is, en het vervangingschassis door de RDW erkend wordt.
Als je dan vervolgens zover bent om het nieuwe nummer in te laten slaan door de RDW, is het een kwestie van een afspraak maken, en alle verzegelde delen mee te nemen (van je oude chassis is dat dan alleen de poot met het chassisnummer als het goed is).
Hierna wordt het nummer ingeslagen.
Verder zou ik, als je hierover vragen hebt, altijd met de RDW contact opnemen. Vraag hierbij altijd naar de naam van de persoon waar je mee belt.
Als je met de RDW belt, bel dan niet met het hoofdkantoor. Bel uitsluitend met het RDW-kantoor waar je je auto wilt laten keuren.
Zo zijn zij ook op de hoogte van waar jij mee bezig bent, en kunnen ze je advies geven waar nodig!
Succes met het verdere verloop van deze situatie!
Tom
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bij de RDW houden ze zich ook niet allemaal aan dezelfde regels (al zou dit wel moeten zijn). Het ene keuringsstation verschilt wat van het andere. Daarom is het noteren van namen en contact opnemen van het station van je keuze erg belangrijk. Je kunt dan altijd verwijzen naar die persoon. Meestal krijg je ook iemand van de vloer aan de lijn, dus de kans bestaat dat die ook je wagen keurt.Tom Duckpower schreef:Als je met de RDW belt, bel dan niet met het hoofdkantoor. Bel uitsluitend met het RDW-kantoor waar je je auto wilt laten keuren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
Heb vanmorgen de RDW gebeld. gevraagd naar het keuringskantoor in Nieuwegein of Amsterdam..kreeg Amsterdam dus..die verwees mij weer door naar Den Haag...die verwees mij weer door naar de ISK...die verwees mij weer door naar Zoetermeer...en inderdaad allemaal zeiden ze dat het niet ging..
Dus ik ga eens kijken wat ik nu ga doen..kan een goede bodem kopen...die eronder zetten..een geluk is wel dat alles natuurlijk niet meer zo strak en vast zit...dus geen geklooi daarmee..
Ik ga nog even verder denken....maar alsnog bedankt voor het mee denken...
Ik heb eigenlijk geen idee wat zij verstaan onder illegaal chassis..? Wat houd dat in..wat is het verschil tussen een illegaal en een legaal..ja de papieren, maar eh..wat verder nog meer...ben daar eigenlijk wel benieuwd naar..zal die garage waar ik hem gekocht heb ook eens bellen...en gewoon op de man afvragen hoe dat nu zit..
Dus ik ga eens kijken wat ik nu ga doen..kan een goede bodem kopen...die eronder zetten..een geluk is wel dat alles natuurlijk niet meer zo strak en vast zit...dus geen geklooi daarmee..
Ik ga nog even verder denken....maar alsnog bedankt voor het mee denken...
Ik heb eigenlijk geen idee wat zij verstaan onder illegaal chassis..? Wat houd dat in..wat is het verschil tussen een illegaal en een legaal..ja de papieren, maar eh..wat verder nog meer...ben daar eigenlijk wel benieuwd naar..zal die garage waar ik hem gekocht heb ook eens bellen...en gewoon op de man afvragen hoe dat nu zit..
Voer eendjes, geen oorlog
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
de rdw stelt bepaalde eisen aan een chassis, en terecht, het is nogal een essentiëel onderdeel van de auto. van een aantal leveranciers zijn de chassis getest en goedbevonden door de rdw, en daarmee erkend. daarom moet je altijd om officiéle documenten vragen als je een chassis koopt, waaruit blijkt dat het een rdw-goedgekeurd chassis is.
zo'n vervangingschassis is het enige chassis wat je legaal onder je koets mag schroeven. de rdw slaat hier dan het chassisnummer in.
dat doen zij niet in een chasss waarvan niet uit documentatie blijkt wie de fabrikant is en of het wel een goedgekeurd chassis is.
nu zijn er 2 oplossingen, een legale en een illegale.
de legale manier is een rdw goedgekeurd chassis kopen en je huidige bij het oud ijzer zetten.
de illegale is zelf het chassisnummer erin slaan. mocht je deze eend de rest van z'n leven zelf houden, dan mag het wel niet, maar ach. alleen ga je de eend op een gegeven moment verkopen, dan rijdt er iemand onbewust met een illegaal chassis, waarvan dus niet duidelijk is hoe zich dat gedraagt in een zware botsing, of met roest op de langere duur.
succes verder met het ambtelijke apparaat.
zo'n vervangingschassis is het enige chassis wat je legaal onder je koets mag schroeven. de rdw slaat hier dan het chassisnummer in.
dat doen zij niet in een chasss waarvan niet uit documentatie blijkt wie de fabrikant is en of het wel een goedgekeurd chassis is.
nu zijn er 2 oplossingen, een legale en een illegale.
de legale manier is een rdw goedgekeurd chassis kopen en je huidige bij het oud ijzer zetten.
de illegale is zelf het chassisnummer erin slaan. mocht je deze eend de rest van z'n leven zelf houden, dan mag het wel niet, maar ach. alleen ga je de eend op een gegeven moment verkopen, dan rijdt er iemand onbewust met een illegaal chassis, waarvan dus niet duidelijk is hoe zich dat gedraagt in een zware botsing, of met roest op de langere duur.
succes verder met het ambtelijke apparaat.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam