Velgen restaureren

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 11 apr, 2007 17:34

Bedankt voor jullie reacties, ik ga maar met de staalborstel aan de slag en dan hammerite erop. Zal niet super worden maar wel beter dan dit. Dan gaan we later voor een paar nieuwe velgjes als de financien het weer toelaten.Dat blijft natuurlijk het mooiste :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 apr, 2007 00:02

Kijk met name eens naar de binnzijde. Daar zitten 2 staalplaten op elkaar gelast. Als deze omhoog gaan staan, dan zullen ze op den duur gaan lekken.
Zoals gezegd de velg zal niet snel in 2 stukken liggen, dan sta je eerder met een slappe band. Of je moet binnenbanden hebben natuurlijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 12 apr, 2007 10:43

Er zitten van die tubeles ventielen op. Of kun je niet aan het ventiel zien of je binnen banden hebt of niet??
In ieder geval wordt het gewoon een beetje oplappen om tijd te rekken. Ik wil het liefst een paar andere velgen erop maar je kunt helaas niet alles kopen wanneer je er zin in hebt. Zolang het maar niet gevaarlijk is

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 12 apr, 2007 16:23

Velgen breken echt niet snel , het is vervelender om die uitbultingen te hebben als ze gaan aanlopen aan de fusees, kun je gebonk krijgen of het wiel blokkeert ineens. Een vriend van me stond laatst ineens 180 graden gedraaid op de weg, terugredenerend kon dat alleen komen van de uitgebulte naden. De velg liet overigens nog geen lucht lekken ;)
Ami 8 break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 12 apr, 2007 17:32

Ineens? Die van mij zijn ietsje gebobbeld van binnen en de bedoeling is ook nog dat er ooit andere komen maar dat die bobbel ineens groeit zodat er een wiel blokkeerd lijkt mij stug.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 12 apr, 2007 18:09

Ze zitten bij mij achter en daar kan ik geen fusees vinden :wink: . Of is ook daar iets waar ze op kunnen vastslaan? Voor zitten veel betere velgen gellukkig.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 12 apr, 2007 18:15

CitRoel schreef:Ineens?
ohnee ik vergis me, hij deed er 3 maanden over om 180 graden te draaien.

ja er blokkeerde waarschijnlijk ineens een voorwiel oid waardoor hij ineens 180 graden draaide. Mazzel dat er niks fout ging, bij controle bleek later dat er niks mis was met de eend, alleen een voorvelg vertoonde zodanige bulten dat dat de enige verklaring kon zijn.

@ jeroen, dan zou ik me voorlopig maar niet druk maken, mits de velgrand nog goed is.
Ami 8 break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » zo 15 apr, 2007 11:43

Ik bedoelde dus dat ik het vreemd vind dat er ineens iets het blokkeren kan veroorzaken...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 1 mei, 2007 21:09

Ik heb de kale velgen van Burtoncar gekocht en daarnaast 1 reservewiel van de donoreend gebruikt. Die heb ik laten stralen, zinkbad en gronden en mat grijs met een blanke laklaag erover. Heeft mij 250 euro gekost maar dan hoef ik er voorlopig niet naar om te kijken. Ze hebben om de lasnaden een kitlaag aangebracht aan de voorkant en ook de roest weg gewerkt. Helaas waren alle donorvelgen van de Eend er slecht aan toe en de beste is mooi opgeknapt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 9 sep, 2009 21:52

Ik zit momenteel ook te dubben of ik oude velgen zal laten stralen of 4 nieuwe koop.
Ik heb gehoord dat er imitatie velgen zijn die niet mooi rond zijn, en mij zijn dus originele velgen geadviseerd, a €75,- per stuk :cry:

Klopt dat van die imitatie velgen???
Dan kan ik dus beter oude velgen laten stralen en primeren, dat kost €30,- per velg. dan moeten ze nog in de verf.
Stralen en poedercoaten is ook een optie, maar ik weet niet wat dat kost en ik weet ook niet waar dat hier in de buurt kan gebeuren.

Tijdens het zoeeken op zolder naar bruikbare velgen kwam ik een Belgische velg tegen die geklonken is, geeft dit ook problemen met de fusee?
Als ik er overigens iemand een plezier mee kan doen, wil ik deze velg met alle plezier ruilen tegen een goede "gewone"velg :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 9 sep, 2009 21:55

ik koop meestal nieuwe en schuur ze ligt op en dan in de 2k lak spuiten ( eerst wel primer)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 9 sep, 2009 22:10

Ik heb zojuist wat zitten surfen en de nieuwe originele velgen worden al mooi goedkoper :lol: Dus ik denk dat het toch 4 nieuwe worden.....

Ze komen onder een Eend die niet veel zal rijden, dus ik zal voor montage die dubbele stukken goed conserveren aan de binnen- en buitenkant en dat moet dan wel genoeg zijn.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie