restauratie 2cv6

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Els Geurts
Beginner
Beginner

Bericht door Els Geurts » ma 9 okt, 2006 23:27

Frank Deusjevoo schreef:Ziet er goed uit! Inderdaad niet echt op volgorde.. maar snap t wel! :D

Frank
Maar...nu wel! Alleen moet de koets erop de laatste zijn :lol: och, maakt ook niet uit.
Els

WillemT
Beginner
Beginner

hetzelfde schuitje

Bericht door WillemT » di 10 okt, 2006 10:14

Dag Els,

ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ben ook bezig met de laatste handelingen aan m'n special (Jip) uit '84.
Ben druk aan het stoeien met de bekabeling en ook mijn voorbumper gaat er niet zo makkelijk op (nieuwe bumper, oude steunen).

Succes!

Willem

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: hetzelfde schuitje

Bericht door Punky » di 10 okt, 2006 10:24

WillemT schreef:...ook mijn voorbumper gaat er niet zo makkelijk op (nieuwe bumper, oude steunen).

Succes!

Willem
Zet eerst alles los op zijn plaats. Dus steunen op chassis en bumper aan de steunen en draai dan pas alles vast. Dan zullen de bumpersteunen in het juiste model getrokken worden en zit de bumper goed.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

WillemT
Beginner
Beginner

Bericht door WillemT » di 10 okt, 2006 10:33

Dank je, Dolf !

Het project loopt bijna ten einde. Volgende week breng ik Jip naar Mia en Gerard om alles na te kijken en dan gaat 'ie naar de keuring.

Willem

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 okt, 2006 11:56

Als ie klaar is dan kom ik nog wel een keer kijken.

Er gaat niks boven een grijze 2cv. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Els Geurts
Beginner
Beginner

Bericht door Els Geurts » di 10 okt, 2006 19:01

Bedankt Willem voor je leuke reactie. Weet precies hoe je je voelt. Denkt dan...nog even dit...en nog even dat, zo klaar! En dan gaat alles niet zoals je had gedacht. Wij hadden de planning om gister de achterdeuren erin te hangen. Is niet veel werk..toch? Helaas..dit zijn "nieuwe" deuren en de koets is bij de stijl iets geplamuurd en natuurlijk de nieuwe dikke lak. Wel ja, het past niet :cry: Hoop plamuur weggehaald en nu kan één deur niet dicht!. Loopt tegen dat opstaande randje van het koperen plaatje aan (wat je bevestigt met het rubber). Dikke prut en toen was het donker en de zin op!
Vandaag weer..dachten we...maar de baas vond dat er overgewerkt moest worden. Dus weer niets. Nu maar hopen op een verschrikkelijk mooie zaterdag.
Jij ook succes met het afbouwen.
Hartelijke groet
Els

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Wiebe » wo 11 okt, 2006 08:40

Els Geurts schreef:Helaas..dit zijn "nieuwe" deuren en de koets is bij de stijl iets geplamuurd en natuurlijk de nieuwe dikke lak. Wel ja, het past niet :cry: Hoop plamuur weggehaald en nu kan één deur niet dicht!.
Heel gezond klinkt dit toch niet Els!? Anyway, veel succes en als ie af is, richten we een zwart clubje op!! Sellavie zal ook wel meedoen! :)

Groeten,Wiebe

WillemT
Beginner
Beginner

Bericht door WillemT » wo 11 okt, 2006 09:01

Dank je, Els

Wat voor de achterdeuren ook wel wil helpen is ze flink in te smeren met ML of andere goed smerende (en anti-roest) spullen.

Ik heb er gisterenavond weer vier 15 A zekeringen doorheen gejaagd bij het uitproberen van mijn spaghetti kabels. Dit weekend nog maar eens aan de gang...

succes!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 11 okt, 2006 09:54

Klopte die bedrading voor bij de koplampen dan niet? Of ben je ergens anders bezig? :roll:
PuNk RoCK LosEr

WillemT
Beginner
Beginner

Bericht door WillemT » wo 11 okt, 2006 10:43

De bedrading bij de koplampen klopte prima. Ik ben nu bezig aan het dashboard en specifiek met de oliedrukmeter en de remvloeistofmeter.

Ik heb inmiddels de knipperlichten en de remlichten weer aan de gang, ook het dimlicht en groot licht, maar het stadslicht nog niet.

Ook wel apart: als ik het groot licht aanzet, valt de dashboardverlichting uit.

Els Geurts
Beginner
Beginner

Bericht door Els Geurts » wo 11 okt, 2006 21:43

Beste Willem,
ik leef helemaal met je mee! Dat was een van mijn grote angsten. Voor ons hadden we gelukkig alles van te voren (bij het uit elkaar halen van de kabelschoentjes) nummertjes geplakt.
Ik wens je heel veel succes en het lukt vast wel. Waarom heb je bij groot licht je dashboardverlichting nodig? Tenslotte zie je toch alles met groot licht :lol: .
Groet Els

Els Geurts
Beginner
Beginner

hoera

Bericht door Els Geurts » do 19 okt, 2006 23:10

Allereerst....hij is klaar!!
na toch nog wat (veel) problemen is Baseend klaar. Grootste probleem was eigenlijk de achterklep. Hele eend klaar en nog even de achterklep erop schuiven. Simpel toch?
Dat schuiven ging gemakkelijk maar toen....de deur was opeens te groot!!!!
We hebben er wel een nieuw reservewiel gedeelte aangelast, maar die mannen hebben niets anders staan doen dan meten, meten en meten. Ander formaat? We weten het echt niet. Maar nu?
Uiteindelijk een stukje van de plaat van het achterraam eraf geslepen. Raam komt nu 5 mm hoger te liggen. Het dak wat strakker gespannen en hij kan dicht. Slapeloze nachten hebben we er van gehad. Maar hij is af. Tevens is hij getaxeerd alleen wilde de taxateur nog niet zeggen op hoeveel. Morgen maar de verzekering in, groene kentekenbewijzen erop en maar "inrijden" die knaap. Zondag nog wat afstellen en maandag voor de apk!
Wauw...ben helemaal gelukkig. Was het maar zaterdag!
De laatste foto's staan er nu ook op.

http://s109.photobucket.com/albums/n50/ ... /?start=60

Els :lol:
Laatst gewijzigd door Els Geurts op do 19 okt, 2006 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 19 okt, 2006 23:23

Gefeliciteerd hij ziet er strak uit hoor .Jammer van het klep probleem daar mis ik nou net het fotootje van van hoe je dat hebt opgelost.
Maar nogmaals verder supermooi :!:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Els Geurts
Beginner
Beginner

Bericht door Els Geurts » do 19 okt, 2006 23:36

Dank je wel.
Uitleg over het klepprobleem.
De achterruit zat strak tegen het dwarsbalkje aan. Van dat dwarsbalkje hebben we 5 mm afgezaagd zodat de achterruit hoger kwam, dus nu ook de klep. De bevestiging van de achterruit aan de zijkanten van de koets was nu minimaal. Daar hebben we kunststof hoekjes voor gemaakt en die er tussen geschoven zodat het raam niet meer kon kantelen. Je praat maar over 5 mm maar dat was toch veel!
Els

WillemT
Beginner
Beginner

Bericht door WillemT » vr 20 okt, 2006 10:52

Geweldig Els !

Baseend ziet er prachtig uit, nu op naar de keuring. Succes gewenst.

Mijn Jip wordt als alles goed gaat vanmiddag APK gekeurd. Afgelopen week de laatste hand gelegd op de restauratie en voor de afwerking naar Mia en Gerard van de Eendengarage in Eindhoven gebracht.
Ik zal wat foto's plaatsen als ik de trotse bezitter ben van een (weer) rijdende grijze special uit '84.

Willem

Plaats reactie