restauratie 2cv6
-
- Beginner
restauratie 2cv6
2 jaar lang reed ik 's zomers en 's winters in mijn eendje. Toen opeens afgekeurd. Op advies van expert aan de restauratie begonnen. Eerst helemaal gesloopt. Nieuw chassis gekocht, en een donorkoets. Van de zomer zijn alle goede stukken uit de donorkoets verplaatst naar de oorspronkelijke koets. Toen naar de straler en spuiter. De motor is helemaal uit elkaar gehaald. Nu zijn we zover dat de koets op het chassis staat en de motor zit er ook in. De verlichting werkt ook, maar...hij wil niet starten. Alles nagelopen en gecontroleerd. En hij doet het nog niet. Maar weer eerst de accu goed opladen en morgen weer proberen.
Daarna kunnen de deuren in elkaargezet worden en erin. Bekledinkje aan de binnenkant. De banken heb ik inmiddels helemaal gerestaureerd (nieuwe rubbers, nieuw "hangmatje, gescheurd skai genaaid).
Dus wie weet.....rijdt ik in oktober weer
Indien mensen tips hebben....graag!
Els
Daarna kunnen de deuren in elkaargezet worden en erin. Bekledinkje aan de binnenkant. De banken heb ik inmiddels helemaal gerestaureerd (nieuwe rubbers, nieuw "hangmatje, gescheurd skai genaaid).
Dus wie weet.....rijdt ik in oktober weer
Indien mensen tips hebben....graag!
Els
-
- Beginner
Van alles wat we hebben gedaan heb ik foto's. Konden we makkelijk terugkijken bij het in elkaar zetten. Ik weet alleen nog niet hoe ik ze moet laten zien.
Vanavond is het wel gebeurt! Ik heb hem op "mijn eigen manier" gestart...en hij liep! Geweldig. Ik liep te stralen ...zo blij. Moet nog wel eea afgesteld worden maar hij doet het.
Ik praat over een 2cv6 special uit 1980, en hij is helemaal zwart met zilver. Omdat ik ook een beetje een 'blauw freak" ben heb ik vanmiddag blauwe vloerbedekking gekocht om te bedekken.
We gaan nu de (nieuwe 2e handse) deuren in elkaar zetten. Wauw, wie weet rij ik binnenkort wel weer, en zien jullie een snelle zwarte eend genaamd Bas over de wegen schieten.
Vanavond is het wel gebeurt! Ik heb hem op "mijn eigen manier" gestart...en hij liep! Geweldig. Ik liep te stralen ...zo blij. Moet nog wel eea afgesteld worden maar hij doet het.
Ik praat over een 2cv6 special uit 1980, en hij is helemaal zwart met zilver. Omdat ik ook een beetje een 'blauw freak" ben heb ik vanmiddag blauwe vloerbedekking gekocht om te bedekken.
We gaan nu de (nieuwe 2e handse) deuren in elkaar zetten. Wauw, wie weet rij ik binnenkort wel weer, en zien jullie een snelle zwarte eend genaamd Bas over de wegen schieten.
-
- Veelvuldig poster
GEFELICITEERD! Heerlijk dat ze (hij?) weer leeft!
Hoe foto's te plaatsen staat her en der op het forum uitgelegd (bijv. hier).
Hoe foto's te plaatsen staat her en der op het forum uitgelegd (bijv. hier).
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Beginner
schiet op
Vandaag hebben we weer het nodige gedaan. We hebben de ontsteking bijgesteld (stond te laat) en nu start hij in 1 keer! De deuren zijn op 1 na in elkaar gezet. De vloerbedekking voor de wielbakken is ook gereed ( afzigzaggen en zelfs een coupe-naadje erin!!) Wauw, en ja de foto's komen eraan. Ik moet ze eerst nog inscannen (ouwerwetse spiegelreflexfotografe ) maar ze komen.
Alleen hebben ze een verkeerde benzineslang geleverd! Is helemaal uitgerekt....na het starten! Dus...benzinetank er weer onderuit en nieuwe leiding eronder. Je blijft klooien (gelukkig is 20 oktober de schorsing pas voorbij). Weet iemand bij Arnhem in de buurt een zeer goede taxateur????
Thanxs, Els van Baseend.
Alleen hebben ze een verkeerde benzineslang geleverd! Is helemaal uitgerekt....na het starten! Dus...benzinetank er weer onderuit en nieuwe leiding eronder. Je blijft klooien (gelukkig is 20 oktober de schorsing pas voorbij). Weet iemand bij Arnhem in de buurt een zeer goede taxateur????
Thanxs, Els van Baseend.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Waarom laat je hem taxeren. Als het voor de verzekering is, kun je beter even contact met hun opnemen. Die hebben vaak een taxateur waar ze vaak gebruik van maken. Vaak leuke aanbieding ook.
Taxateurs rijden vaak ook het hele land door en komen dus aan huis. Dus ze hoeven niet perse in Arnhem te zitten.
Taxateurs rijden vaak ook het hele land door en komen dus aan huis. Dus ze hoeven niet perse in Arnhem te zitten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
Ik wil hem laten taxeren omdat de waarde nu veel hoger is dan de dagwaarde (wat ik natuurlijk krijg als ik/of iemand anders hem in elkaar rijd). Dus inderdaad voor de verzekering.Punky schreef:Waarom laat je hem taxeren. Als het voor de verzekering is, kun je beter even contact met hun opnemen. Die hebben vaak een taxateur waar ze vaak gebruik van maken. Vaak leuke aanbieding ook.
Groet Els
-
- Beginner
het schiet op
Mooi weer, dus vrij om weer aan Baseend te werken. Vandaag hebben we de achterschermen er aan geplaatst. Was wel gekneutel om ze aangesloten te krijgen en de strip er tussen te krijgen zonder de lak te beschadigen. Het is uiteindelijk gelukt. Tevens hebben we de vloerbedekking tegen de koets geplakt. Was ook een klus, want ik had bij het natekenenvan de oude bedekking geen rekening gehouden met het feit dat deze wat uitgerekt is dus de bocht liep niet goed. Gelukkig met wat trekken zit alles er tegen aan. Hij start nu als een tierelier maar helaas loopt ie niet regelmatig. Waarschijnlijk moet de carburateur er maar weer af om weer eens schoon te maken. We zouden het anders niet weten. Ideeen?
Morgen weer een dag want....20 oktober komt ras dichterbij en dan moet ie echt wel rijden
Tot gauw, groet Els van Baseend
Morgen weer een dag want....20 oktober komt ras dichterbij en dan moet ie echt wel rijden
Tot gauw, groet Els van Baseend
-
- Beginner
-
- Beginner
we komen er wel
Het is weer een verschrikkelijk mooi weekend geweest dus weer aan de eend gewerkt. En natuurlijk zaten er een aantal dingetjes tegen Doordat de zijkanten van de koets "iets" geplamuurd zijn pasten de spatborden en schermpjes (onder de klep en boven de spatborden) niet zo goed meer. Dus maar weer stukjes er af slijpen (voorzichtig want het was al gespoten!). Uiteindelijk komt het wel goed. Ook de verwarmingsafvoerslang zat niet helemaal gelijk met het gat in het voorspatbord. Wat een gekneutel.
Vandaag de voorbumper er "even" onder zetten. Zijn maar een paar boutjes. Maar ja ....we hebben nieuwe bumper steunen en die zitten nu niet op dezelfde plek als voorheen althans de gaten niet!
Dus weer boren en slijpen etc. uiteindelijk zitten ook die eraan.
Trouwens...na uren scannen heb ik nu wel de foto's erop. Alleen...ik krijg ze niet op volgorde!!! Tips?
Bij deze en ga kijken naar dit rommelige fotoverslag: http://s108.photobucket.com/albums/n12/ ... ?start=all
Ik zie/hoor het wel en we gaan door.... 20 oktober nadert.
Els
Vandaag de voorbumper er "even" onder zetten. Zijn maar een paar boutjes. Maar ja ....we hebben nieuwe bumper steunen en die zitten nu niet op dezelfde plek als voorheen althans de gaten niet!
Dus weer boren en slijpen etc. uiteindelijk zitten ook die eraan.
Trouwens...na uren scannen heb ik nu wel de foto's erop. Alleen...ik krijg ze niet op volgorde!!! Tips?
Bij deze en ga kijken naar dit rommelige fotoverslag: http://s108.photobucket.com/albums/n12/ ... ?start=all
Ik zie/hoor het wel en we gaan door.... 20 oktober nadert.
Els
-
- Veelvuldig poster