Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 10 sep, 2003 16:39
door Frank Terpstra
even de haynes en mijn moment sleutel bekeken, mijn sleutel blijkt tot 20Nm te gaan wat betekend dat hij het moment voor het vliegwiel bij lange na niet haalt. Das weer jammer dus
Een nieuwe koppelings set had ik van tevoren gekocht die komt er zowieso op. Wat ik mij nu nog afvraag is of de achterkant van het vliegwiel niet ook onder de olie zou moeten zitten als de keerring lek is. deze is echt drooog namelijk. Ik heb hem schoongemaakt, maar het enige wat er afkwam was wat zwarte aanslag die het meest op frictie materiaal van de koppeling leek, hij is absoluut niet vet. eeen ander belangrijk detail dat ondergesneeuwd is wat ik helemaal in het begin heb genoemd is dat voordat de koppeling begon op te spelen er een plasje olie op de bodemplaat onder het koppeliings huis lag welke ik niet had opgeruimd.
Gerard heeft me voor 95% overtuigd, maar aangezien ik de juiste momentsleutel vanavond toch niet kan regelen heb ik nog een avondje om er over te discuseren.
Ohja ik heb even gevraagd aan een vriend van mij die op dezelfde plek sleutelt en hij vond de olie niet naar bak olie ruiken, ikzelf heb geen idee hoe dat zou moeten ruiken, maar het lijkt me vrij zeker dat we met motor olie te maken hebben.

Geplaatst: wo 10 sep, 2003 17:26
door Teun
Toen mijn keering lekte( lees eruit gutste) liep het mooi langs het blokje op de grond het vliegwiel bleef geheel droog dus dat is niet echt een goed referentie punt kijk als je het vliegwiel eraf haalt hoe het rond de keering eruit ziet..
Succes

Koppelings problemen

Geplaatst: wo 10 sep, 2003 17:32
door Gerard2cv
Als tussen het vliegwiel en de motor het er droog uitziet dan zou ik het mooi laten zitten.
wel de ruimte in het vliegwiel met wasbenzine oid.schoonmaken en de nieuwe koppeling
monteren.Wel even wat vet in het priseaslagertje doen em als bij het nieuwe set een
plastic paspen zit kan je die gebruiken om de koppelingsplaat mooi in het midden te krijgen.

Geplaatst: ma 15 sep, 2003 12:50
door Frank Terpstra
De operatie is geslaagd, mijn koplling doet het als de beste.
vanochtend (per ongeluk) met piepende banden weggereden. Het enige waar ik me beetje zorgen over maak is het "schokken" bij plotsling gas loslaten, maar het kan zijn dat dat ook komt door de nu wel goed werkende koppeling.
Iedereen in iedergeval bedankt voor alle adviesen.

Groeten Frank

motor terug plaatsen

Geplaatst: zo 21 sep, 2003 16:37
door Robert
ik heb laatst een ander vliegwiel op een "nieuw" tweede hands blok gezet. Hierna heb ik geprobeerd het blok weer in de auto te zetten aan de versnellingsbak. Dit lukte helaas niet. Kreeg de as van de versnellingsbak niet in m'n koppeling. Wat is het probleem? Moet je je koppeling centeren? Wat ben ik vergeten? Heb er met m'n oude blok nooit last van gehad.

Weet iemand nog een handige manier om je blok makkelijk in je wagen te zetten. Ik gebruik nu een handtakel voor m'n blok en onder m'n versnellingsbak een krik. Helaas valt hij soms een beetje van de krik.

Re: motor terug plaatsen

Geplaatst: zo 21 sep, 2003 16:42
door Teun
Robert schreef: Wat is het probleem? Moet je je koppeling centeren? Wat ben ik vergeten? Heb er met m'n oude blok nooit last van gehad.
.
Ja zou hem wel ff centreren dan krijg je ze zo inelkaar.
Ik zet altijd een houten blok onder de bak (vast op het chassis) dan een krik ervoor waar het blok moet komen dan til je het blok op z'n plaats en al alles in elkaar zit haal je het houten blok weg en laat je de krik zitten.
langzaam laten zakken en klaar,
Succes