600 vs 650

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 6 dec, 2006 18:54

charleston tuning schreef::?:

na drie keer lezen, ben ik de wegkwijt :oops:
Ik denk dat er een eenden motor in een visa moet................
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 6 dec, 2006 19:00

Volgens mij ben je een beetje gek als je een Eendenblok in een Visa lepelt. Dan komt het ding helemaal niet meer vooruit.
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 7 dec, 2006 09:52

maar neen,

ben ik zo onduidelijk geweest??? :?
de visa motor moet in de eend ! :lol: ik heb een 2cv6 S waarin het blok van de visa moet, de versnellingsbak hou ik origineel van de eend....
vroem vroem

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 7 dec, 2006 09:58

backfire schreef:Nee nee nee, jonges ff goed lezen wat flusc schrijft. een Visa op zijn eendenBLOK monteren, dus geen Visablok op zijn eend monteren. Waar wij het over hebben is hoe je een Visamotor in een eend bouwt. Dus als je een Visa op een eendenBLOK bouwt hoef je alleen maar de remschijven en klauwen van je eendenBLOK te halen.

Het is gewoon een woordgrapje, ik weet wel wat flusc wil.
hmmm juist,
foutje van mij , men excuses hiervoor
ik was waarschijnlijk goed dronken als ik topic gemaakt heb , ik bedoel dus weldegelijk de visamotor in men eend leggen :oops: :oops:
shame on me
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 17:38

hahaha, volgens mij ben je nu (op mij na) de enige die het ziet. Vond het wel lekker grappig om zo verwarrend er op te reageren.

Maar de tips die in het topic staan kloppen wel hoor flusc. ;)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 7 dec, 2006 18:15

Hou een paar versnellingsbakken op voorrad. 2cv versnellingsbak is niet voldoende bestand tegen een Visa-motor en slijt daardoor sneller.
Afblijven.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 7 dec, 2006 18:34

dat ligt aan je rijstijl!
in de eerste moet je oppassen, de rest gaat wel goed hoor!

de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
de rest is appeltje eitje!
als je iets wil weten mail je maar! Succes
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 7 dec, 2006 21:32

charleston tuning schreef:dat ligt aan je rijstijl!

de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
lost zo'n sensor beugel dat niet op??
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 7 dec, 2006 22:49

nee gaten moeten in je koppelingshuis gemaakt worden voor de sensoren, de beugel valt nl achter je koppelingshuis.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 7 dec, 2006 23:00

vergeet niet de ringen voor de andere kant!! en zorg dat ie exact even dik zijn! anders staat je bak scheef voor de motor
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » vr 8 dec, 2006 13:37

backfire schreef:nee gaten moeten in je koppelingshuis gemaakt worden voor de sensoren, de beugel valt nl achter je koppelingshuis.
voorwat dient die beugel dan?
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 8 dec, 2006 14:35

om de sensoren op de juiste plek te houden. Beugel is een stuk plat ijzer in de vorm van de koppelingshuis. Daar zitten haaks twee ringen op gelast met schroefdraad. Daar worden de sensoren in geschroeft. Met die beugel zitten de sensoren op de juiste plek. Echter de ring met schroefdraad valt achter je koppelingshuis van de eend, dus daarom moet je daar 2 gaten voor maken.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 8 dec, 2006 17:48

ik ben een groot voorstander van een andertype beugel, een die achter de bak geschroefd wordt (BCC) het voordeel is dat je priseas over de volledige lengte in je koppelingsplaat blijft vallen. Het 'nadeel' is dat je wet je starterkrans op je vliegwiel op moet schuiven (lees: erafhalen, vliegwiel afdraaien en terugplaatsen)

ik ben nu zelf bezig met een (aantal) beugels te maken, de mal heb ik al klaar, moet alleen nog wat ringen met draad hebben voor de sensoren. de beugel is ook volgens het bovenstaande principe, een zelfde beugel (gekocht) heb ik op mijn eend zitten en bevalt erg goed!

wat betreft versnellingsbakken, ik rij nu al 50.000 km met een visablok, en de bak is nogsteeds OK (wel extra goede; dikkere olie erin) al wel een set aandrijfassen erdoorheen gejaagd, maar die hadden er al 220.000 kms op zitten ;-)

greetzzzzzzzzzzzzz

rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 10 dec, 2006 14:20

het is puur hoe je er mee omgaat!

en je heb er altijd malloten bij die kunnen dat niet! :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 10 dec, 2006 16:45

kan het zijn dat een eendebak met een visa blokje warmloopt als je er lang aan een stuk mee rijdt? Ben een paar jaar geleden met de lomax naar italie geweest; kreeg op een gegevenmoment een gevoel alsof alles in de aandrijving wat stroef liep (alsof je met slechte handrem erop rijdt) en de motor hard moest werken om snelheid te houden. We hebben toen ergens in frankrijk de olie bij willen vullen, maar er bleek genoeg olie in de bak te zitten. Na een nacht stilstaan reed het 's ochtends weer als vanouds. En wederom na een lange rit (denk aan een paar uur in zomers weer) was het toch weer zo alsof het weer wat stroever liep. oververhitting van de bak?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie