Ik denk dat er een eenden motor in een visa moet................charleston tuning schreef:
na drie keer lezen, ben ik de wegkwijt
600 vs 650
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
hmmm juist,backfire schreef:Nee nee nee, jonges ff goed lezen wat flusc schrijft. een Visa op zijn eendenBLOK monteren, dus geen Visablok op zijn eend monteren. Waar wij het over hebben is hoe je een Visamotor in een eend bouwt. Dus als je een Visa op een eendenBLOK bouwt hoef je alleen maar de remschijven en klauwen van je eendenBLOK te halen.
Het is gewoon een woordgrapje, ik weet wel wat flusc wil.
foutje van mij , men excuses hiervoor
ik was waarschijnlijk goed dronken als ik topic gemaakt heb , ik bedoel dus weldegelijk de visamotor in men eend leggen


shame on me
vroem vroem
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
dat ligt aan je rijstijl!
in de eerste moet je oppassen, de rest gaat wel goed hoor!
de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
de rest is appeltje eitje!
als je iets wil weten mail je maar! Succes
in de eerste moet je oppassen, de rest gaat wel goed hoor!
de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
de rest is appeltje eitje!
als je iets wil weten mail je maar! Succes
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
vergeet niet de ringen voor de andere kant!! en zorg dat ie exact even dik zijn! anders staat je bak scheef voor de motor
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5837
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
om de sensoren op de juiste plek te houden. Beugel is een stuk plat ijzer in de vorm van de koppelingshuis. Daar zitten haaks twee ringen op gelast met schroefdraad. Daar worden de sensoren in geschroeft. Met die beugel zitten de sensoren op de juiste plek. Echter de ring met schroefdraad valt achter je koppelingshuis van de eend, dus daarom moet je daar 2 gaten voor maken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik ben een groot voorstander van een andertype beugel, een die achter de bak geschroefd wordt (BCC) het voordeel is dat je priseas over de volledige lengte in je koppelingsplaat blijft vallen. Het 'nadeel' is dat je wet je starterkrans op je vliegwiel op moet schuiven (lees: erafhalen, vliegwiel afdraaien en terugplaatsen)
ik ben nu zelf bezig met een (aantal) beugels te maken, de mal heb ik al klaar, moet alleen nog wat ringen met draad hebben voor de sensoren. de beugel is ook volgens het bovenstaande principe, een zelfde beugel (gekocht) heb ik op mijn eend zitten en bevalt erg goed!
wat betreft versnellingsbakken, ik rij nu al 50.000 km met een visablok, en de bak is nogsteeds OK (wel extra goede; dikkere olie erin) al wel een set aandrijfassen erdoorheen gejaagd, maar die hadden er al 220.000 kms op zitten
greetzzzzzzzzzzzzz
rusty
ik ben nu zelf bezig met een (aantal) beugels te maken, de mal heb ik al klaar, moet alleen nog wat ringen met draad hebben voor de sensoren. de beugel is ook volgens het bovenstaande principe, een zelfde beugel (gekocht) heb ik op mijn eend zitten en bevalt erg goed!
wat betreft versnellingsbakken, ik rij nu al 50.000 km met een visablok, en de bak is nogsteeds OK (wel extra goede; dikkere olie erin) al wel een set aandrijfassen erdoorheen gejaagd, maar die hadden er al 220.000 kms op zitten

greetzzzzzzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
het is puur hoe je er mee omgaat!
en je heb er altijd malloten bij die kunnen dat niet!
en je heb er altijd malloten bij die kunnen dat niet!

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
kan het zijn dat een eendebak met een visa blokje warmloopt als je er lang aan een stuk mee rijdt? Ben een paar jaar geleden met de lomax naar italie geweest; kreeg op een gegevenmoment een gevoel alsof alles in de aandrijving wat stroef liep (alsof je met slechte handrem erop rijdt) en de motor hard moest werken om snelheid te houden. We hebben toen ergens in frankrijk de olie bij willen vullen, maar er bleek genoeg olie in de bak te zitten. Na een nacht stilstaan reed het 's ochtends weer als vanouds. En wederom na een lange rit (denk aan een paar uur in zomers weer) was het toch weer zo alsof het weer wat stroever liep. oververhitting van de bak?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)