Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 6 dec, 2006 18:54
door Jeroen-citroen
charleston tuning schreef:
na drie keer lezen, ben ik de wegkwijt

Ik denk dat er een eenden motor in een visa moet................
Geplaatst: wo 6 dec, 2006 19:00
door Lelijke Eend
Volgens mij ben je een beetje gek als je een Eendenblok in een Visa lepelt. Dan komt het ding helemaal niet meer vooruit.
Geplaatst: do 7 dec, 2006 09:52
door flusc
maar neen,
ben ik zo onduidelijk geweest???
de visa motor moet in de eend !

ik heb een 2cv6 S waarin het blok van de visa moet, de versnellingsbak hou ik origineel van de eend....
Geplaatst: do 7 dec, 2006 09:58
door flusc
backfire schreef:Nee nee nee, jonges ff goed lezen wat flusc schrijft. een Visa op zijn eendenBLOK monteren, dus geen Visablok op zijn eend monteren. Waar wij het over hebben is hoe je een Visamotor in een eend bouwt. Dus als je een Visa op een eendenBLOK bouwt hoef je alleen maar de remschijven en klauwen van je eendenBLOK te halen.
Het is gewoon een woordgrapje, ik weet wel wat flusc wil.
hmmm juist,
foutje van mij , men excuses hiervoor
ik was waarschijnlijk goed dronken als ik topic gemaakt heb , ik bedoel dus weldegelijk de visamotor in men eend leggen
shame on me
Geplaatst: do 7 dec, 2006 17:38
door backfire
hahaha, volgens mij ben je nu (op mij na) de enige die het ziet. Vond het wel lekker grappig om zo verwarrend er op te reageren.
Maar de tips die in het topic staan kloppen wel hoor flusc.

Geplaatst: do 7 dec, 2006 18:15
door Lelijke Eend
Hou een paar versnellingsbakken op voorrad. 2cv versnellingsbak is niet voldoende bestand tegen een Visa-motor en slijt daardoor sneller.
Geplaatst: do 7 dec, 2006 18:34
door Aloha Beach Cruiser
dat ligt aan je rijstijl!
in de eerste moet je oppassen, de rest gaat wel goed hoor!
de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
de rest is appeltje eitje!
als je iets wil weten mail je maar! Succes
Geplaatst: do 7 dec, 2006 21:32
door flusc
charleston tuning schreef:dat ligt aan je rijstijl!
de enigste echte aanpassing is dat je gaten in je bak moet vrezen om de sensoren kwijt te kunnen!
lost zo'n sensor beugel dat niet op??
Geplaatst: do 7 dec, 2006 22:49
door backfire
nee gaten moeten in je koppelingshuis gemaakt worden voor de sensoren, de beugel valt nl achter je koppelingshuis.
Geplaatst: do 7 dec, 2006 23:00
door Aloha Beach Cruiser
vergeet niet de ringen voor de andere kant!! en zorg dat ie exact even dik zijn! anders staat je bak scheef voor de motor
Geplaatst: vr 8 dec, 2006 13:37
door flusc
backfire schreef:nee gaten moeten in je koppelingshuis gemaakt worden voor de sensoren, de beugel valt nl achter je koppelingshuis.
voorwat dient die beugel dan?
Geplaatst: vr 8 dec, 2006 14:35
door backfire
om de sensoren op de juiste plek te houden. Beugel is een stuk plat ijzer in de vorm van de koppelingshuis. Daar zitten haaks twee ringen op gelast met schroefdraad. Daar worden de sensoren in geschroeft. Met die beugel zitten de sensoren op de juiste plek. Echter de ring met schroefdraad valt achter je koppelingshuis van de eend, dus daarom moet je daar 2 gaten voor maken.
Geplaatst: vr 8 dec, 2006 17:48
door rusty
ik ben een groot voorstander van een andertype beugel, een die achter de bak geschroefd wordt (BCC) het voordeel is dat je priseas over de volledige lengte in je koppelingsplaat blijft vallen. Het 'nadeel' is dat je wet je starterkrans op je vliegwiel op moet schuiven (lees: erafhalen, vliegwiel afdraaien en terugplaatsen)
ik ben nu zelf bezig met een (aantal) beugels te maken, de mal heb ik al klaar, moet alleen nog wat ringen met draad hebben voor de sensoren. de beugel is ook volgens het bovenstaande principe, een zelfde beugel (gekocht) heb ik op mijn eend zitten en bevalt erg goed!
wat betreft versnellingsbakken, ik rij nu al 50.000 km met een visablok, en de bak is nogsteeds OK (wel extra goede; dikkere olie erin) al wel een set aandrijfassen erdoorheen gejaagd, maar die hadden er al 220.000 kms op zitten
greetzzzzzzzzzzzzz
rusty
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 14:20
door Aloha Beach Cruiser
het is puur hoe je er mee omgaat!
en je heb er altijd malloten bij die kunnen dat niet!

Geplaatst: zo 10 dec, 2006 16:45
door bartje2212
kan het zijn dat een eendebak met een visa blokje warmloopt als je er lang aan een stuk mee rijdt? Ben een paar jaar geleden met de lomax naar italie geweest; kreeg op een gegevenmoment een gevoel alsof alles in de aandrijving wat stroef liep (alsof je met slechte handrem erop rijdt) en de motor hard moest werken om snelheid te houden. We hebben toen ergens in frankrijk de olie bij willen vullen, maar er bleek genoeg olie in de bak te zitten. Na een nacht stilstaan reed het 's ochtends weer als vanouds. En wederom na een lange rit (denk aan een paar uur in zomers weer) was het toch weer zo alsof het weer wat stroever liep. oververhitting van de bak?