Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 14:56
door bartje2212
mee eens. weinig roest en veel goed staal vind ik belangrijker dan glanzende lak...

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 18:49
door TB
Het is heel simpel, hoeveel kosten zijn er gemaakt aan zo een eend om m in een bepaalde staat te krijgen?

Troep van een ander zit ik zelf ook niet op te wachten. Vandaar dat ik een originele eend gekocht heb met slecht chassis en meer dan redelijke koets voor 700 euro.

De lak was ok, maar ook dat laten spuiten. Als ie klaar is gaat ie niet onder de 5000 euro weg omdat ie dat mij ook heeft gekost dan. Maar dan weet ik wel wat er aan gedaan is en hoe dat gedaan is. Sterker nog... de eend gaat niet weg :)

Misschien voor een bedrag dat sommige bedrijven vragen... 8 a 9000 euro zonder enige vorm van schaamte... dan ga ik er over nadenken. Dan zie ik nog eens wat arbeidsuren ervan terug.

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 19:26
door flashnr1
mijne gekocht voor 1250 eutjes met een vol jaar apk meer had ik er niet voor over omdat ik hem alleen gebruik voor m,n werk plaat werk is slecht en aan het chassis moet ook gelast worden maar doe ik in de winter denk dat ik em knal oranje maak of vert bamboe weet ik nog niet maar niet rood in ieder geval das ie nu

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 22:16
door wouter87
de eerste eend die we kochten was een echte miskoop pa helemaal verliefd op een verotte eend en hij dacht beter krijg ik ze niet voor dat geld dat was dus 2000 eurie. na een tijdje bleek het wrak niet door de keuring te komen. ivm met geen ruimte om op te knappen de eend in de verkoop gezet. minimaal 1000 euro. nou das moeilijk met een rotte eend. inmiddels een andere eend gevonden in helmond. super duur ding maar dan ook werkelijk in nieuwstaat. ondertussen nog steeds niet die ene eend kwijt totdat een collega van mijn vader er in trapte. ook geen kennis van zaken en wilde hem maar al te graag hebben. duizend euro handje kontantje wil hij weg rijden krijgt hij um niet in de achteruit. blijkt hij tijdens de proefrit werkelijk alles verbogen te hebben. die koop ging dus niet duur. de stand van zaken momenteel. één eend waar ik heerlijk elke dag mee rijd. een andere eend bij een boer in een schuur wachtend op de invallende lente voor een flinke renovatie en hopelijk dan voor veel geld de deur uit (als we hem dan nog weg doen)

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 22:17
door wouter87
owja en om te hebben over de prijzen. voor mijn blauwe eendje wat ik nu heb heb ik 7 en drie nullen voor neer moeten leggen

Geplaatst: ma 11 dec, 2006 23:20
door backfire
ik heb de mijne gekocht voor 5000 gulden, maar goed toen was hij ook pas 5 jaar oud. Nu na 14 jaar hoop ik toch wel op een taxatie van +/-7000 Euro als ik klaar ben. Maar dat maakt verder niks uit want weg doen doe ik hem toch niet.

Geplaatst: di 12 dec, 2006 10:03
door Francien
maximaal 3000, anders wordt het wel erg duur.

moeilijk

Geplaatst: di 12 dec, 2006 16:33
door Princejoao
Altijd het goedkoopste willen en duurder uit zijn.
Ik kocht 2 AKS 400's voor 2000 euro, ( een met goed chassis en slechte koets en een met slecht chassis en redelijke koets) opgeknapt tot 1 is het nu al het 3 dubbele! Maar dan heb je ook wat! (zie topic http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4530

Mijn AZ-A 18 pk kocht ik voor 1600 euro. dat werd vermenigvuldigd met factor 2 na het een en ander aan opknappen. Toen reed ik hem jammer genoeg krom!

Groeten PJ

Geplaatst: di 12 dec, 2006 23:01
door gerbenv6
2500 euro, dan moet er wel een jaar APK bij zijn.
Als je een hele mooie wilt waar je jaren niets aan hoeft te doen dan ben je wel 3500 a 4000 kwijt.

Geplaatst: di 12 dec, 2006 23:06
door TB
Voor 3500-4000 zie ik nog zat eenden staan waar toch nog even nieuwe bodemplaten in moeten. Misschien niet voor de eerste APK, maar wel voor het jaar daarop. Maar voor dat bedrag kun je best iets leuks vinden dat er goed uitziet en ook gewoon technisch goed is.

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 09:42
door supercees
ik heb nu al een paar keer een eend gekocht voor 650 tot 800 euro. ze hadden allemaal een goed chassis en lelijk plaatwerk. het plaatwerk is wat je ziet, dat leek meer de prijs te bepalen dan het goede chassis. de meeste hadden hier en daar een technisch dipje, maar over het algemeen goed te doen. de lelijkste eend die ik nu heb kostte 650 euo, met 13 (!)maanden apk, en nieuwe remschijven, remblokken en remklauwen, nieuwe uitlaat en nieuwe accu. enige nadeel is dat je als het regent er een straal water precies boven het gaspedaal naar binnen komt. en ik heb het contactslot moeten vervangen door een aan-/uitschakelaar en deurbel als startknop (wel mooi, zo'n koperen knop in je dashboard).

de oude blauwe bling bling is helemaal goed, nergens roest, chassis en draagarmen zijn meegespoten (af fabriek) in de kleur, dus extra bescherming, nieuwe stoelen en bank, beetje bling bling erop, fantastisch werkende verwarming, wel komt er hier en daar regenwater binnen, dat heeft nog even aandacht nodig, maar voor de rest als nieuw, en die kostte 4.000 euro.

daar kan je inderdaad van alles en nog wat voor kopen, hele "echte"auto's, maar over een paar jaar zijn die geen r@@t mee waard.

en 4.000 is ook wel het maximum, vind ik rationeel gezien, want het blijft natuurlijk een paraplu op wielen.

voor 10.000 euro koop je een rolls royce silver shadow, wegenbelasting vrij. mmmm, even denken, een 2cv of een rolls?

plus het feit dat als je eend niet superstrak is, het niet er is als er en deuk of butsje in komt. maar als je net een eend hebt van 10 ruggen, is dat anders. en dan ga je ook het weerbericht lezen voordat je wegrijdt, en 's winters staat'ie binnen, want o jee.

dus.

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 11:19
door Rutgerrrr
Zelfde verhaal hier: mijn Dyane gekocht voor EUR 1250. In prima staat, maar wel wat laswerk hier en daar aan de koets (was bekend bij de koop) en chassis (was niet bekend bij de koop). Zelfde bedrag in het laswerk gestoken en dus rij ik in een auto rond van EUR 2.500 en dat is ook het maximum wat ik voor een eend zou betalen. Ok, 3.500 wanneer de auto echt keihard is.

Overigens denk ik dat Dyanes minder waard zijn dan een eend (in geld, althans): minder gewilt model, dus is men er minder bereid voor te betalen.

Dus ik hou mijn gebakje maar. En natuurlijk niet alleen om het geld ;-)

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:09
door Charly
Rutgerrrr schreef: Overigens denk ik dat Dyanes minder waard zijn dan een eend (in geld, althans): minder gewilt model, dus is men er minder bereid voor te betalen.
Dyanes zijn inderdaad minder gewild; mijn Dyane gekocht voor 500 Euro, en 4 maandjes later alleen 2 nieuwe remcilinders achter voor de APK. Chassis en koets zijn nog knetterhard.... :wink:

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:27
door Rens
Voor maximaal 1500 kun je een prima APK-waardige eend vinden, denk ik. Je moet alleen goed zoeken en niet elke eend als acceptabel beschouwen.

VRaagprijzen zijn wat anders dan prijzen die er daadwerklijk betaald worden, dat vergeten een hoop kopers/verkopers wel eens.
Voor een Dyane zou ik de helft geven. Puur omdat die zoveel minder populair is dan de eend.
Veel mensen moeten eens bedenken hoe lang ze met een auto moeten leuren om te verkopen voordat ze dezelfde kopen ... :?

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 18:16
door Rens
wouter87 schreef:de eerste eend die we kochten was een echte miskoop pa helemaal verliefd op een verotte eend en hij dacht beter krijg ik ze niet voor dat geld dat was dus 2000 eurie. na een tijdje bleek het wrak niet door de keuring te komen. ivm met geen ruimte om op te knappen de eend in de verkoop gezet. minimaal 1000 euro. nou das moeilijk met een rotte eend. inmiddels een andere eend gevonden in helmond. super duur ding maar dan ook werkelijk in nieuwstaat. ondertussen nog steeds niet die ene eend kwijt totdat een collega van mijn vader er in trapte. ook geen kennis van zaken en wilde hem maar al te graag hebben. duizend euro handje kontantje wil hij weg rijden krijgt hij um niet in de achteruit. blijkt hij tijdens de proefrit werkelijk alles verbogen te hebben. die koop ging dus niet duur. de stand van zaken momenteel. één eend waar ik heerlijk elke dag mee rijd. een andere eend bij een boer in een schuur wachtend op de invallende lente voor een flinke renovatie en hopelijk dan voor veel geld de deur uit (als we hem dan nog weg doen)
... maar als je zelf een kat in de zak koopt, .. dan ga je iemand anders daar toch niet mee oplichten?? Dikke pech, maar zo stijgen de prijzen wel natuurlijk!