Pagina 2 van 5

Geplaatst: di 19 dec, 2006 19:50
door Ramon
je moet je co ff goed afstellen. dan loopt op plank ook echt plank

Geplaatst: di 19 dec, 2006 20:36
door THE SPITFIRE
zuiniger of rijker
want als ie goed staat stinkt ie naar benzine.
moet ff laten doen bij garage
:?: :lol:

Geplaatst: di 19 dec, 2006 23:39
door catscit
eenden lopen geen 130 of 135.
Nooit.
Zet er maar een modern auto naast of gps.
Maar deze discussie is hier al heer vaak gevoerd.
Een ami loopt met 32pk 124km/h
Een eend loopt 118km/h zonder uitzondering (29pk).
Met 32 pk loopt een eind net 120 als het meezit (leeft de tubee charleston nog?)

135 = 6600tpm.
Dat gaat de motor niet lang trekken (max zuigersnelheid bij 6250 of 6500 dus je lagers gaan eraan).
Maar belangrijker, je max vermogen is bij 5750tpm. Daarna wordt het MINDER. En je luchtweerstand neemt kwadratisch toe. Dus je eend loopt niet harder! en je moet HEEl wat veranderen om harder te gaan.
Ter verglijking,
ami 8 32pk 124km/h
ami super 53pk 145km/h
dus 20pk erbij om 20 km/h harder te gaan!!!!

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 09:53
door Jeroen-citroen
Vraagje: De Ami Super had toch de 4 cil.1050 cc GS motor erin hangen ???

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 09:56
door catscit
Jeroen-citroen schreef:Vraagje: De Ami Super had toch de 4 cil.1050 cc GS motor erin hangen ???
ja, maar vanwege de uitlaat maar 53 ipv 55 pk die de motor in de gs produceert.

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 11:45
door backfire
Het is inderdaad makkelijk uit te reken, omtrek van de band, toerental en vesnellingsbakverhoudingen en je weet zo wat ja max aan echte km's kunt rijden, daar trek je nog een paar procent van af vanwege het doorslippen van banden en je komt aardig in de buurt van echte snelheden.

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:31
door THE SPITFIRE
nou oke dan niet maar de mijne loopt de teller uit.
mn broer zat er bij in ik heb er foto's van.

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:40
door backfire
de mijne is ook een keer de teller uitgelopen en de naald kwam weer tevoorschijn bij de laadmeter. Org blokje, maat zat er bij en nee helaas geen foto, was ergens in 1995 of zo. Dat wil nog niet zeggen dat ie echt 145 liep, alhoewel die duitser raar keek toen wij hem inhaalde. :D

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:44
door Voge
De teller uitlopen is iets anders dan werkelijk zo hard rijden. Tellerafwijking bij een eend is best groot, bij 120 op de teller rij je nog maar net 110...

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:58
door Aloha Beach Cruiser
Ja de charleston leeft nog :lol:

nu rij ik meestal lekker 125 op teller, kan ie goed doen en heb gas over.. hij rijdt dan ook het lekkerst op snelweg! maar als je wel heel af en toe zo'n bui hebt en trapt hem vol in, ja dan loopt ie de teller uit (geen wind, vlakke weg) hoe hard ik dan ga? de toeren, ja dan gaan boven de 6000, zeker!
ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n snelheids freek, (lees vw bus :lol: ) maar toch is het lekker met zo'n blokkie!
beter is een gsa bak erachter te knopen, wie weet wat er ooit gebeurt..

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 16:13
door the Nosepicker
catscit schreef:(leeft de tubee charleston (?) nog?)
Jep. En rijdt nog steeds als een spreekwoordelijke tiet. Met zon in de rug gaat hij nog regelmatig vol de teller uit en ik bumperkleef dus fanatiek.
Maar 130??? Op een aanhanger misschien! ;)

Geplaatst: wo 20 dec, 2006 17:12
door Aloha Beach Cruiser
ha zelfs in de achteruit :wink:

Geplaatst: do 21 dec, 2006 01:40
door robin2cv
hey wel ik heb ook ene visablokje steken dat lichtjes gekieteld is en mijn naald loopt ook de meter uit.Dus ik dacht dit 130-135 en zelfs meer tot de gps van mijn broer mee was. 126 max ja.
jammerjammer.
robin

Geplaatst: do 21 dec, 2006 10:42
door Aloha Beach Cruiser
ik heb zelf ook een gps, ik zal het ding is meenemen voor de gein... dan weet ik echt hoe hard ie kan :lol:

Geplaatst: do 21 dec, 2006 10:52
door THE SPITFIRE
ga is aan je werk joh. beetje in de baas zn tijd :lol: :lol: :lol: :lol: