er zit meer pit in....

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

er zit meer pit in....

Bericht door THE SPITFIRE » ma 18 dec, 2006 21:11

hallo allemaal.
als ik op de snelweg rij.
voluit.
tegen de 130/135.
bromt mn motor enorm.
ik heb het idee dat er meer uit te halen is.
heeft er soms iemand een idee waaraan dit kan liggen??
sproeiers oid.
alvast bedankt :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 18 dec, 2006 23:02

Ik vermoed, dat meer bij jou meer schade is. 130/135 is al behoorlijk hard voor een ordinair 2cv blok.

Wil je meer uit je eend halen, strippen die hap!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

stijn
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 sep, 2006 11:38
Locatie: Ieper

Bericht door stijn » ma 18 dec, 2006 23:56

Als je zulke waanzinnige snelheden haalt (voor een 2cv blok), dan zal er niets mis zijn met je motor.
Als je echter zo blijft verder rijden, zal er binnenkort wel iets mis zijn met je motor.
Als je hem hoort brommen, mag je er van uitgaan dat je motor pijn lijdt.
Dus, maximum 110 en .....iets vroeger opstaan 's morgens.


Stijn
een eend = een geit

Heiko
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 23:49
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Heiko » ma 18 dec, 2006 23:58

Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze :wink: ) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers? :lol:

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 19 dec, 2006 07:49

Een "abnormale" kitkar is namelijk geen eend.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 19 dec, 2006 08:18

Bruton schreef:Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers? :lol:
dat is het. of mijn tom tom go is niet optimistisch genoeg, dat kan natuurlijk ook.

alleen de niet zo mooie rooie eend heeft een nauwelijks afwijkende teller. de ouwe blauwe teller wijkt bij topsnelheid bijna 10 km/h af, de tellert in de vorige rode bijna 15 km/uur.

ook in andere (moderne) auto's wijken de tellers af (altijd optimistisch). ik heb gehoord dat de fabrikanten dit expres doen, om diverse redenen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 19 dec, 2006 08:40

Bruton schreef:Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze :wink: ) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers? :lol:
De standaard burtonteller klopt precies met tomtom (de mijne wel ieg). Of dat bij een eend zo is betwijfel ik.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 19 dec, 2006 08:47

Misschien meer aandacht besteden aan het afstellen en revisiren van de motor dan aan de afwerking van de koets. ;)

open doel.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 19 dec, 2006 13:23

Dat brommen, zoals jij dat noemt, noem ik snorren, dat houdt in dat je torretje het gewoon erg naar zijn zin heeft, lol

Als je met een standaard blokkie lekker die gang kan halen, dan is tie lekker los en verder prima in orde. Let er wel op dat je er voor zorgt dat je je blok blijft belasten met die gang, want even een tunnel planken om je teller nog hoger op te jagen zou wel eens heel snel einde blokje kunnen zijn.

Dat een Burton "harder" loop, ligt niet helemaal alleen aan de stroomlijn, maar ook aan het gewicht dat toch wel weer een stuk ninder is dan van de standaard eend. Dus, komt ie makkelijker op gang.

Mijn teller wijkt enorm negatief af, dus als ik 100 rijdt op de teller, dan rijdt ik 115 ofzo. Das nog lastiger, lol.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 19 dec, 2006 13:36

Bruton schreef:Ik lees regelmatig dat 'normale' eenden 130-135 kmh kunnen rijden.
Heeft iemand er een (serieuze :wink: ) verklaring voor, dat kitcars dat alleen bij hoge uitzondering lukt?
Je zou toch zeggen, als je de stroomlijn van de 2CV verbetert dat er minstens even hard gereden zou kunnen worden?
Of zitten er in de eenden "optimistischere" tachometers? :lol:
misschien aan de dikke 'sloffen'?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 19 dec, 2006 13:40

stijn schreef:Als je zulke waanzinnige snelheden haalt (voor een 2cv blok), dan zal er niets mis zijn met je motor.
Als je echter zo blijft verder rijden, zal er binnenkort wel iets mis zijn met je motor.
Als je hem hoort brommen, mag je er van uitgaan dat je motor pijn lijdt.
Dus, maximum 110 en .....iets vroeger opstaan 's morgens.


Stijn
1ste bewering: mee eens,
2de bewering: waarom? je mag plankgas rijden (topsnelheid is kruissnelheid heb ik altijd meegekregen). ik rijdt al 3 jaar lang met een eend die dezelfde snelheid haalt en die snelheid rijdt ik dan ook altijd waar dit mag en kan. en het blok is (nog) niet overleden. uiteraard wel zorgen voor voldoende olie, onderhoud en tijd om op te warmen. ik merk zelfs dat als mn vriendin m een tijd heb gehad (die rijdt iets rustiger) dat ie dan "sloom" is geworden.
3de bewering: kan, als je m hoort kan er iets mis zijn, maar het kan ook iets anders zijn (niet helemaal goed gebalanceerd wiel, slechte schokdempoer etc)
advies 4: mjoah of je rijdt lekker door en kijkt alvast uit naar een reserve blok voor de zekerheid. kosten ca 75 a 125 euro en 3 uur werk om te wisselen als dit nodig blijkt. een contactslot is duurder ;-)

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 19 dec, 2006 14:37

Bleu comme le ciel schreef:Een "abnormale" kitkar is namelijk geen eend.
:?: :?: :?:

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 19 dec, 2006 17:05

onze lomax houd er bij ca 75 mph (ongeveer 120) mee op. visa blok met dyane bak, maar firestone bandjes (kleiner dan michelin). Maar de top heeft meer te maken met afstelling gaspedaal en maximaal toeretal van het visablokje. (beperkte ruimte zorg voor kleinere slag van het pedaal en helaas geen volgas mogelijk (wel bijna). maar trekken doet ie goed.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 19 dec, 2006 18:43

om even terug te komen op de vraag,

arjan, ik denk dat je eens wat moet proberen met je luchtfilter, ik ken het verhaal wat je verteld.. als je het gaspedaal een slag terug doet, bromt ie niet meer en loopt ie minstens net zo hard!
hij krijgt op het moment dat jij die slag volgas geeft (als je al 120 rijdt) dan krijgt ie waarschijnlijk iets te veel of te weinig..

mijn opgevoerde visa had het ook heel erg in het begin, je voelt gewoon dat er meer in zit!! en dat zat erin! na de burton test dag, bleek het inderdaad beter te zijn! 125 was haalbaar, nu na goed inrijden loopt echt zonder geheid zo de teller uit!! (charleston teller die gaat tot 130)
ik weet niet hoe hard ie nu kan :lol:

maar ik zou zeggen, vraag eens iemand die een labda sensor heeft ingebouwd, die kennen het wel neem ik aan! (anders bel ik wim van de W ignition wel eens effen..)

succes!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » di 19 dec, 2006 19:15

oke bedankt allemaal.
ik zal alsnog is een keer informeren naar andere sroeiers en goeie afstelling.
:lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie