chassiswissel voor steffans gele eend
hey! ja dat waren wij idd!
wat grappig
dat van de rx5 hadden we van jullie meegekregen al bij eendenspul! en hebben we ook gedaan! ff geschuurd
maar gister hebben we in 10 uur met zen 4-en de hele eend netjes uit elkaar gehaald tot op het kale chassis!
de veerpotten waren niet zo leuk (zoals altijd), maar gingen uiteindelijk wel los.
1 veerpot stond echter helemaal vol water toen we em er af haalden, en 1 van de afdichtingen was echt heeel roestig.
moet maar even zien wat we daar mee doen, verder gaat het allemaal prima
schokbrekers kwamen er ook mooi af.
en maar 1 bout hoeven doorslijpen, achteraan van de koets-chassis bevestiging
vanmiddag post ik wat foto's!
wat grappig
dat van de rx5 hadden we van jullie meegekregen al bij eendenspul! en hebben we ook gedaan! ff geschuurd
maar gister hebben we in 10 uur met zen 4-en de hele eend netjes uit elkaar gehaald tot op het kale chassis!
de veerpotten waren niet zo leuk (zoals altijd), maar gingen uiteindelijk wel los.
1 veerpot stond echter helemaal vol water toen we em er af haalden, en 1 van de afdichtingen was echt heeel roestig.
moet maar even zien wat we daar mee doen, verder gaat het allemaal prima
schokbrekers kwamen er ook mooi af.
en maar 1 bout hoeven doorslijpen, achteraan van de koets-chassis bevestiging
vanmiddag post ik wat foto's!
Wauw jullie zijn goed bezig geweest. Ja een eend uit elkaar halen is het werk op zich niet. In elkaar zetten lijkt me meer de uitdaging, maar daar zijn wij ook nog even niet aan toe..
Een veerpot vol water klinkt niet best, maar wat ermee te doen weet ik ook even niet!
Ben benieuwd naar de fotos, succes verder!
Een veerpot vol water klinkt niet best, maar wat ermee te doen weet ik ook even niet!
Ben benieuwd naar de fotos, succes verder!
mooi een nieuwe veerpot gehaald! heel relaxt in renswoude, dus dat komt weer allemaal goed
vandaag beetje onderdelen schoongemaakt enzo
en alles staat nu klaar voor opbouwen!
dat lijkt me ook een grotere klus ja, maar volgens mij gaat et wel lukken, we hebben alles opgeschreven wat we hebben gedaan, stekkertjes gelabeled, etc.
foto s komen er aan!
vandaag beetje onderdelen schoongemaakt enzo
en alles staat nu klaar voor opbouwen!
dat lijkt me ook een grotere klus ja, maar volgens mij gaat et wel lukken, we hebben alles opgeschreven wat we hebben gedaan, stekkertjes gelabeled, etc.
foto s komen er aan!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het kan best snel gaan dus.. Ook ik heb mezelf vandaag nog eens met de neus op de feiten laten drukken, ik blijf nog lekker tot maart rijden (want dan verloopt de APK) en daarna ga ik ook beginnen. Ik denk dat ik de chassiswissel zelf doe en de complete koets wegbreng voor een grote opknapbeurt, daar zijn namelijk ook wel wat (nu nog hele kleine) plekjes aan te vinden. Als je 't dan toch doet...
Heel veel succes nog met de gele eend!!!
Heel veel succes nog met de gele eend!!!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Jeroen-citroen
- Moderator
dankje
wel een goeie tip backfire, maar inmiddels heb ik al een 'nieuwe'
kheb een paar foto's
zijn vrij algemeen, geen details, maar zie je hoe het gegaan is
de eend in de werkplaats
gestripte eend
bout voor chassis/koets bevestiging doorslijpen, was echt niet los te krijgen
het nieuwe chassis
onderdelen in de rekken
laatste controles voor dat de koets van het chassis gehaald werd
het rollend chassis
koets op de aanhanger, klaar om naar de opslagruimte gebracht te worden
motorblok er af gehaald
chassis met wielophanging
chassis met alleen nog de veerpotten
het oude chassis
wel een goeie tip backfire, maar inmiddels heb ik al een 'nieuwe'
kheb een paar foto's
zijn vrij algemeen, geen details, maar zie je hoe het gegaan is
de eend in de werkplaats
gestripte eend
bout voor chassis/koets bevestiging doorslijpen, was echt niet los te krijgen
het nieuwe chassis
onderdelen in de rekken
laatste controles voor dat de koets van het chassis gehaald werd
het rollend chassis
koets op de aanhanger, klaar om naar de opslagruimte gebracht te worden
motorblok er af gehaald
chassis met wielophanging
chassis met alleen nog de veerpotten
het oude chassis
mjah, was dat maar waar! die ruimte moet ik nu al weer uit, dat is de werkplaats van barenbrug, bedrijf in wolfheze.
toevallig werkte daar niemand tussen kerst en oud en nieuw, maar straks wel weer dus.
we gaan wel verder, maar dan in een opslagruimte van dat zelfde gebouw
vandaag hebben we niks kunnen doen, rutger, die meehelpt, en daar de vader van werkt bij dat bedrijf, en rutger moest vandaag werken. Dus we konden er vandaag niet in.
2 januari weer verder!
toevallig werkte daar niemand tussen kerst en oud en nieuw, maar straks wel weer dus.
we gaan wel verder, maar dan in een opslagruimte van dat zelfde gebouw
vandaag hebben we niks kunnen doen, rutger, die meehelpt, en daar de vader van werkt bij dat bedrijf, en rutger moest vandaag werken. Dus we konden er vandaag niet in.
2 januari weer verder!
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Klusruimte vinden is nog wel eens een probleem.. Ik heb het geluk dat ik regelmatig op een boerderij kom en daar de schuur mag gebruiken, een goede ruimte is toch wel aangenaam...
Van afstand ziet het oude chassis er nog niet eens zo heel rot uit, klopt dit of lijkt het maar zo?
Van afstand ziet het oude chassis er nog niet eens zo heel rot uit, klopt dit of lijkt het maar zo?
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997