Pagina 2 van 5

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 10:38
door Steffan
hey! ja :D dat waren wij idd!
wat grappig
dat van de rx5 hadden we van jullie meegekregen al bij eendenspul! en hebben we ook gedaan! ff geschuurd

maar gister hebben we in 10 uur met zen 4-en de hele eend netjes uit elkaar gehaald tot op het kale chassis!
de veerpotten waren niet zo leuk (zoals altijd), maar gingen uiteindelijk wel los.

1 veerpot stond echter helemaal vol water toen we em er af haalden, en 1 van de afdichtingen was echt heeel roestig.
moet maar even zien wat we daar mee doen, verder gaat het allemaal prima :)
schokbrekers kwamen er ook mooi af.
en maar 1 bout hoeven doorslijpen, achteraan van de koets-chassis bevestiging

vanmiddag post ik wat foto's!

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 12:19
door Truudsje
Wauw jullie zijn goed bezig geweest. Ja een eend uit elkaar halen is het werk op zich niet. In elkaar zetten lijkt me meer de uitdaging, maar daar zijn wij ook nog even niet aan toe..

Een veerpot vol water klinkt niet best, maar wat ermee te doen weet ik ook even niet!

Ben benieuwd naar de fotos, succes verder!

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 17:34
door Steffan
mooi een nieuwe veerpot gehaald! heel relaxt in renswoude, dus dat komt weer allemaal goed :D
vandaag beetje onderdelen schoongemaakt enzo
en alles staat nu klaar voor opbouwen!

dat lijkt me ook een grotere klus ja, maar volgens mij gaat et wel lukken, we hebben alles opgeschreven wat we hebben gedaan, stekkertjes gelabeled, etc.

foto s komen er aan!

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 17:58
door backfire
De veerpot nachtje op de kachel leggen, klein gaatje boren en dan paar honderd cc wonderolie er in laten lopen.

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 17:59
door backfire
Trouwens dat gaatje hoeftniet want je kunt er ook bij via de stelmof.

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 18:13
door Tom Duckpower
schiet aardig op zo dan!

met nieuwjaar de eend weer rijdend? ;)

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 18:24
door Voge
Het kan best snel gaan dus.. Ook ik heb mezelf vandaag nog eens met de neus op de feiten laten drukken, ik blijf nog lekker tot maart rijden (want dan verloopt de APK) en daarna ga ik ook beginnen. Ik denk dat ik de chassiswissel zelf doe en de complete koets wegbreng voor een grote opknapbeurt, daar zijn namelijk ook wel wat (nu nog hele kleine) plekjes aan te vinden. Als je 't dan toch doet...

Heel veel succes nog met de gele eend!!! :D

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 19:01
door Jeroen-citroen
Klinkt allemaal veelbelovend. Ff zo door gaan en je hebt weer een toppertje

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 19:41
door Steffan

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 19:43
door Punky
Hoeveel tijd heeft het tot nu toe gekost? :roll:

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 19:57
door Steffan
10 uur! het uitelkaar halen dan he :D

in de voorbereidingen zitten ook heel wat uren, en vandaag is er niet heel veel gedaan aan werk, 2-3 uur bezig met onderdelen schoonmaken, in et vet zetten, en tectyleren

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:51
door gerbenv6
Wat een mooie klus ruimte, ook verwarmd zo t zien. Zo kan je nog wel even door met de restauratie.

Geplaatst: za 30 dec, 2006 18:25
door Steffan
mjah, was dat maar waar! die ruimte moet ik nu al weer uit, dat is de werkplaats van barenbrug, bedrijf in wolfheze.
toevallig werkte daar niemand tussen kerst en oud en nieuw, maar straks wel weer dus.

we gaan wel verder, maar dan in een opslagruimte van dat zelfde gebouw

vandaag hebben we niks kunnen doen, rutger, die meehelpt, en daar de vader van werkt bij dat bedrijf, en rutger moest vandaag werken. Dus we konden er vandaag niet in.
2 januari weer verder!

Geplaatst: za 30 dec, 2006 21:08
door Steffan
kheb de naam van het topic maar even veranderd, want hij werd verward met de gele eend van De Gele Eend : )

Geplaatst: za 30 dec, 2006 23:38
door Voge
Klusruimte vinden is nog wel eens een probleem.. Ik heb het geluk dat ik regelmatig op een boerderij kom en daar de schuur mag gebruiken, een goede ruimte is toch wel aangenaam...

Van afstand ziet het oude chassis er nog niet eens zo heel rot uit, klopt dit of lijkt het maar zo?