Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 12:25
door backfire
Thomaaas iIn duitsland zit een leverancier die leverdt 670cc als ik me niet vergis. Voordeel van de 670cc ten opzichte van de 652cc is dat deze een lagere compressie heeft en dus kun je daar mee euro 95 tanken. Vermogen ligt tussen de 35 en 40PK met standaard onderdelen, je kunt er meer uit halen, maar dat kost dan wel een hoop geld.
De 670cc en kost ongeveer 350 euro. De 700cc is voor de Visa.
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 13:09
door TB
Punky schreef:Voor een goed gebruikt ben je vaak iets meer kwijt is mijn ervaring. Voor 100 heb je een blok wat goed gelopen heeft, maar al jaren is weggelegd.
Altijd de vraag wat daar van over is natuurlijk?
Kan zijn inderdaad... maar ik weet dus voor 150 euro een goed lopend en droog blokje dat tot voor kort nog heeft gereden. Twijfel nog steeds... haha
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 13:43
door thomaaas
Punky waar haal jij die blokjes dan? Ik heb gekeken bij Burton en Duckservice nmlk.
En Backfire weet je iets meer over die duitser? 350 euro is alleen voor de nieuwe set cilinders en zuigers zeker?
trouwens, wat wel grappig is is dat n snellere nokkenas goedkoper is als een gewone

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 13:47
door Klaas Jan Franssen
dat komt omdat een snelle nokkenas eigenlijk een tweedehands nokkenas is.
Ze pakken dan een oude "versleten" nokkenas en slijpen de nokken dan opnieuw en maken hiermee de nokkenas lichter.
en hoe lichter de as hoe gemakkelijker en dus sneller deze ronddraait....
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 13:56
door thomaaas
Ik dacht dat een snelle nokkenas ook zorgde voor een andere kleptiming, waardoor je sneller ging?
Is het bij zo'n tweedehands nokkenas dan ook niet zo, dat je nokken niet "groot" genoeg zijn?
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 14:09
door backfire
Die worden gewoon opgespoten en daarna tot de juiste lifthoogte afgeslepen. Ja 350 euro is alleen voor cilinders en zuigers, je betaald voor afstellen ook nog eens 85 euro, maar dat kan je ook bij diverse leveranciers in NL ook doen, stuk goedkoper.
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 14:40
door bartje2212
interessant! ik ebn ook van plan om mn blokje te reviseren en er een bigbore op te zetten. zie die van 670 cc wel zitten. eerst maar ff sparen.
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 15:39
door Punky
thomaaas schreef:Punky waar haal jij die blokjes dan? Ik heb gekeken bij Burton en Duckservice nmlk.
Bij een andere sponsor van deze site. Mehari Club Cassis.
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 16:39
door flusc
ik had ook even zitten googlen en ik heb ook rap 1200 voor een nieuw blokje...
en ik wil idd een helemaal nieuw blokje omdat ik even (toch wel 100.000 km ) van het gezijk af wil zijn

Geplaatst: wo 27 dec, 2006 17:05
door leo top
Wees voorzichtig met het kopen bij die duitser. Belooft veel, verder.....
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 15:16
door thomaaas
Okej, maar dan nog weet ik niet wie die duitser is...
35-40 pk lijkt me alleen wat veel voor het vertragingsbakje, dus dan zou je daar ook weer een nieuwe/andere voor moeten hebben...
tff tff tff en dan is het al rap wat te veel van het goede eigenlijk, want dan moet je de bak weer pas maken, asjes aanpassen...
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 17:03
door robin2cv
hey
wel de duitser is citroentuning.de
Pas dara wat mee op
Ik zou voor pp in belgie gaan. Daar heb ik wat onderdelen gehaald en mijn vliegwiel laten afdraaien en starterkrans laten verplaatsen. En het was perfect allemaal. En ook niet zo duur.
http://www.pp-2cv.be/
Ga daar maar is zien je moet wel de franstalige versie pakken. en bekijk de cataloog maar eens.
robin
Geplaatst: za 30 dec, 2006 00:46
door thomaaas
Okej, dankjewel!
Ik ben wel eens een paar keer naar pp2cv geweest om andere dingen maar ze bleven frans tegen me lallen en daar kon ik niet zo goed over, dus ben toen maar in het Fries terug gaan praten en toen hingen ze op.
Maar een afgedraaid vliegwiel is niet nodig, ik heb nog een van een 4 motor, die zijn sowiso al lichter.
Geplaatst: za 30 dec, 2006 11:34
door robin2cv
hey
en past dat van een 4 zomaar? komt de starterkrans dan wel overeen? en is dit dan weer niet telicht?
Ik heb visablok dus ik moest mijn visavliegwiel laten afdraaien die hebben namelijk een gat meer voor in de krukas.
ze praten daar inderdaad frans en een beetje engels.
Ik ben daargeweest voor mijn vliegwiel af te zetten en andere onderdelen terug af te zetten en ik heb daar een halve dag aan het praten en zien en bijgeleerd geweest. ik ging daar efkes binnen springen had in tegen vriendin gezegd.
robin
Geplaatst: za 30 dec, 2006 14:09
door thomaaas
Ja hoor dat past wel, je moet er bij het afstellen van je ontsteking wel rekening mee houden dat een 4 motor een andere vervroeging heeft, dus wat moet je doen? Met je oude vliegwiel er een 123 of watanders op zetten, en dan een nieuw vliegwiel er op zetten.
Het enigste wat ik niet weet of het past [maar daar kom ik volgende week achter] is of de priseas wel past, ik had hier iets gelezen dat iemand een drievingerkoppeling had vervangen door een diafragma, en dat toen de versnellingsbak niet meer pastte.
Ik heb hier een 4motor met een 6versnellingsbak, dus wordt ff afwachten. Ik ben trouwens wel van mening dat waar we het nu over hebben eerder onder het kopje "tuning" thuishoort.