motor reviseren
motor reviseren
hoi hoi,
kheb een vraagje, mijn 2cv6 heeft het helemaal opgegevn en nu wil ik dit blokje reviseren. laten uitboren enz, nu vraag ik me af wat ik best allemaal vernieuw van lagers enz. En waar koop ik die troep? ( soort van grote kit?)
(kerst)groeten
Niels
kheb een vraagje, mijn 2cv6 heeft het helemaal opgegevn en nu wil ik dit blokje reviseren. laten uitboren enz, nu vraag ik me af wat ik best allemaal vernieuw van lagers enz. En waar koop ik die troep? ( soort van grote kit?)
(kerst)groeten
Niels
vroem vroem
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.
Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.
Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zou zeggen, als hij het toch opgegeven heeft dan kun je het blok eerst uit elkaar halen, wel eerst de buitenkant ontdoen van losse troep en vuiligheid. Daarna moet je eerst controlleren welke onderdelen nog goed zijn. Vooral de krukas, als deze gaar is en je moet ook nog andere vitale onderdelen vervangen dan ben je met een gerevisieerde inderdaad goedkoper uit.
Wel is het zo dat als je het zelf doet en er meteen een big bore kit (bv zo'n 700cc) op legt heb je voor hetzlefde geld wel iets wat je ook wilt hebben.
Wel is het zo dat als je het zelf doet en er meteen een big bore kit (bv zo'n 700cc) op legt heb je voor hetzlefde geld wel iets wat je ook wilt hebben.
wel jah,Punky schreef:Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.
Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
men blokje heeft zo een beetje van alles last... langs de ene cyl heeft ie 5kg kompressie en de andere heeft nog 2kg
verder lekt ie olie lang alle kanten, gaat voor geen meter vooruit en start like hell grrr
(beetje geïrriteerd)
ik wou er dan een visa blok inleggen maar die is voor men ogen weggedaan... dus jah hier sta ik men een eend die niets meer doet...
vroem vroem
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je bedoeld een gereviseerd blok?
www.mehariche.tk
www.burtoncar.com
www.citroentuning.de
andere specialisten kunnen ze ook aankomen lijkt me.
Gewoon ff bellen en de prijzen vergelijken.
www.mehariche.tk
www.burtoncar.com
www.citroentuning.de
andere specialisten kunnen ze ook aankomen lijkt me.

Gewoon ff bellen en de prijzen vergelijken.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
ok dan lijkt t me een stuk minder leuk 
edit: ik heb ff opgezocht, nieuwe krukas kost 270 eu, bigbore set kost 360 eu en dat is 110 meer dan gewoon nieuwe cilinders en zuigers.
Een nieuwe motor [met een jaar garantie] kost ongeveer 1200 eur, met bigbore 1500
en met eenbigbore wordt 'ie geen 700 cc, maar 652 maar dit wisten jullie waarschijnlijk ook al.

edit: ik heb ff opgezocht, nieuwe krukas kost 270 eu, bigbore set kost 360 eu en dat is 110 meer dan gewoon nieuwe cilinders en zuigers.
Een nieuwe motor [met een jaar garantie] kost ongeveer 1200 eur, met bigbore 1500
en met eenbigbore wordt 'ie geen 700 cc, maar 652 maar dit wisten jullie waarschijnlijk ook al.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break