motor reviseren

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

motor reviseren

Bericht door flusc » ma 25 dec, 2006 10:32

hoi hoi,

kheb een vraagje, mijn 2cv6 heeft het helemaal opgegevn en nu wil ik dit blokje reviseren. laten uitboren enz, nu vraag ik me af wat ik best allemaal vernieuw van lagers enz. En waar koop ik die troep? ( soort van grote kit?)

(kerst)groeten

Niels
vroem vroem

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 25 dec, 2006 10:55

Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.

Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 25 dec, 2006 11:38

Ik zou zeggen, als hij het toch opgegeven heeft dan kun je het blok eerst uit elkaar halen, wel eerst de buitenkant ontdoen van losse troep en vuiligheid. Daarna moet je eerst controlleren welke onderdelen nog goed zijn. Vooral de krukas, als deze gaar is en je moet ook nog andere vitale onderdelen vervangen dan ben je met een gerevisieerde inderdaad goedkoper uit.

Wel is het zo dat als je het zelf doet en er meteen een big bore kit (bv zo'n 700cc) op legt heb je voor hetzlefde geld wel iets wat je ook wilt hebben.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » ma 25 dec, 2006 11:39

Punky schreef:Als je echt een gereviseerd blok wilt, dan kun je het beste een gereviseerd blokje kopen. Zelf reviseren is namelijk altijd duurder. Met Revisie, bedoel ik dan echt alles he. Nieuwe cilinders, zuigers, koppen, lagers, compleet reinigen, olieleiders, en ga zo maar door!!!
Als je alleen de pakkingen wilt vervangen, dan kom je met een pakkingenset al een heel eind.

Wat scheelt er aan je huidige blokje dan? En wat is je budget?
Wil je gewoon weer een goed lopend blok of moet alles op en top zijn?
Bedoel je met uitboren grotere cilinders en zuigers, want dan moet je zo'n set kopen. Kost al snel 350 euro's.
wel jah,
men blokje heeft zo een beetje van alles last... langs de ene cyl heeft ie 5kg kompressie en de andere heeft nog 2kg
verder lekt ie olie lang alle kanten, gaat voor geen meter vooruit en start like hell grrr
(beetje geïrriteerd)
ik wou er dan een visa blok inleggen maar die is voor men ogen weggedaan... dus jah hier sta ik men een eend die niets meer doet...
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 25 dec, 2006 11:43

Hoeveel km heeft ie gelopen dan?

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » ma 25 dec, 2006 11:50

backfire schreef:Hoeveel km heeft ie gelopen dan?
214000 :(
mag niet zeggen dat ie het slecht heeft gedaan maar nu is ie echt op...
vroem vroem

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 25 dec, 2006 12:10

pfew, dan is de kans dat je krukasje ook op is er groot, revisie wordt dan wel erg duur. Dan ben je beter af met een gereviseerd blokje. Maar complimenten, nette km-stand.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » di 26 dec, 2006 06:29

iemand advies waar een blokje te gaan zoeken?
vroem vroem

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 dec, 2006 08:46

Je bedoeld een gereviseerd blok?

www.mehariche.tk
www.burtoncar.com
www.citroentuning.de
andere specialisten kunnen ze ook aankomen lijkt me. :roll:
Gewoon ff bellen en de prijzen vergelijken. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 26 dec, 2006 11:42

Is een GOED gebruikt blokje geen optie? Koop je doorgaans tussen de 100-150 euro en kun je weer een hele tijd mee rijden dan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 dec, 2006 13:35

Voor een goed gebruikt ben je vaak iets meer kwijt is mijn ervaring. Voor 100 heb je een blok wat goed gelopen heeft, maar al jaren is weggelegd.
Altijd de vraag wat daar van over is natuurlijk?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 26 dec, 2006 23:11

Maar stel je wilt wel een blok reviseren, en ook helemaal.

Hoeveel kost dat dan ongeveer? En hoe kom je idd aan een krukas ofzo? 't lijkt mij wel leuk namelijk om es n keer zo'n ding te reviseren, endan natuurlijk ook bigboren!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 dec, 2006 23:43

Als je ook Big Bore wilt enzo. Dan reken maar een paar duizend.

Pak een folder met alle onderdelen erin van het blok en tel de prijzen maar eens op, dan weet je het zo. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 27 dec, 2006 00:49

ok dan lijkt t me een stuk minder leuk :lol:

edit: ik heb ff opgezocht, nieuwe krukas kost 270 eu, bigbore set kost 360 eu en dat is 110 meer dan gewoon nieuwe cilinders en zuigers.
Een nieuwe motor [met een jaar garantie] kost ongeveer 1200 eur, met bigbore 1500
en met eenbigbore wordt 'ie geen 700 cc, maar 652 maar dit wisten jullie waarschijnlijk ook al.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 27 dec, 2006 11:45

Voor een 700 a 800 euro heb je ook al een gereviseerd blok hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie