Geplaatst: vr 29 dec, 2006 22:38
Sorry dat ik zo laat reageer, maar de tijden waarop ik mijn dagelijks brood moet vergaren liggen de laatste tijd nogal rottig.
Zelf dacht ik dat als de gaten in de bevestigingsplaatjes (van het koelblok) buiten / achter de koeler zelf zitten, het niet uitmaakt. Zolang ze maar recht onder het bevestingsnokje zitten op het blok.
Maar blijkbaar zit het verschil dan toch in de pijpjes van onderen.
Ik ga van het weekend dan ook maar de vijl zetten in het motorblok en het onderste plaatje v/d koeler Ook ga ik de anti-lekrubbertjes halveren, zodat het hele zwikje net wat verder het blok in gaat.
@ Robin: Sorry dat ik mijn vraag nogal kort door de bocht aan je stelde hoor. Het was zéker niet mijn bedoeling dat jij jouw auto zou moeten gaan demonteren hiervoor Maar mocht je ooit in de gelegenheid zijn om eens te kijken hiernaar, geneer je dan niet om je bevindingen even te posten hier. Bedankt in ieder geval voor de tip om via die site van cats te mailen, als ik de wanhoop nabij ben zal ik hier zeker aan denken.
Ter vergelijk heb ik vandaag op een 2cv motorblok een oliekoeler, koelvin & dynamo gemonteerd.
De ruimte tussen koeler en poeli is 5 mm (recht van boven gezien) De achterste rand van het wieltje v/d dynamo ligt gelijk met de voorkant van het koelblok.
En dit is altijd goed gegaan dus...
Verder op het lichtend pad, en hopelijk op het goede spoor
Zelf dacht ik dat als de gaten in de bevestigingsplaatjes (van het koelblok) buiten / achter de koeler zelf zitten, het niet uitmaakt. Zolang ze maar recht onder het bevestingsnokje zitten op het blok.
Maar blijkbaar zit het verschil dan toch in de pijpjes van onderen.
Ik ga van het weekend dan ook maar de vijl zetten in het motorblok en het onderste plaatje v/d koeler Ook ga ik de anti-lekrubbertjes halveren, zodat het hele zwikje net wat verder het blok in gaat.
@ Robin: Sorry dat ik mijn vraag nogal kort door de bocht aan je stelde hoor. Het was zéker niet mijn bedoeling dat jij jouw auto zou moeten gaan demonteren hiervoor Maar mocht je ooit in de gelegenheid zijn om eens te kijken hiernaar, geneer je dan niet om je bevindingen even te posten hier. Bedankt in ieder geval voor de tip om via die site van cats te mailen, als ik de wanhoop nabij ben zal ik hier zeker aan denken.
Ter vergelijk heb ik vandaag op een 2cv motorblok een oliekoeler, koelvin & dynamo gemonteerd.
De ruimte tussen koeler en poeli is 5 mm (recht van boven gezien) De achterste rand van het wieltje v/d dynamo ligt gelijk met de voorkant van het koelblok.
En dit is altijd goed gegaan dus...
Verder op het lichtend pad, en hopelijk op het goede spoor