verschil oliekoeler visa -> 2cv6
-
- Addicted user
- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
verschil oliekoeler visa -> 2cv6
Wie kan mij het verschil vertellen tussen oliekoeler van de visa en de 2cv, liefst met foto en maten. Ik heb namelijk het idee dat de 2cv koeler onderaan langere pijpjes heeft dan die van de visa.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Hoi, Ik weet het niet precies maar ik heb van andere gehoort, dat de meeste visa motoren een 2cv4 oliekoeler hebben. Dit klopt ook weer niet voor alle type visa motoren, zo heb ik zelf een blokje staan wachten waar een grotere/2cv6 oliekoeler op zit. Dit gaat allemaal over het koel blok, of de lengte van de pijpjes anders is weet ik niet. Als je wil dat ik het van de week eens nameet plaats dan nog even een bericht of stuur een mailtje.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
Hey, das typisch!! Ik knip juist de computer aan om een soortgelijk probleem voor te leggen...
Wil ook een 2cv6 koeler op een visa blok zetten, maar heb juist het idee dat de pijpjes te kort zijn.
Krijg de bout van boven bij de koeler niet door het blok. De koeler (en dus de gaten voor die bout) zit net een centimeter te laag. Druf die pijpjes ook niet te gaan verbuigen, dus vraag me óók af of er verschillen in maat zijn.
Ik hoop dan ook dat hier t.z.t. eens wat maten voorbij komen.
Groet, Ronald
Wil ook een 2cv6 koeler op een visa blok zetten, maar heb juist het idee dat de pijpjes te kort zijn.
Krijg de bout van boven bij de koeler niet door het blok. De koeler (en dus de gaten voor die bout) zit net een centimeter te laag. Druf die pijpjes ook niet te gaan verbuigen, dus vraag me óók af of er verschillen in maat zijn.
Ik hoop dan ook dat hier t.z.t. eens wat maten voorbij komen.
Groet, Ronald
-
- Addicted user
- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ik heb ook een 2cv6 koeler op mijn visa (ivm het turbo project) en koeltunnel van de visa uitgesneden zodat deze past. Echter ik heb het idee dat de onderste pijpjes welke het blok in gaan andere lengte zijn, ik heb jet idee dat daardoor de koeler en de pijpjes erg dicht tegen de v-snaar liggen.
@ Ronald, ik heb van Alu 2 plaatjes gemaakt die aan de bovenzijde in het visa blok zitten en onder met 2 busjes er tussen de koeler vasthouden, want inderdaat 2cv6 koeler is 1 cm lager en de bevestiging is ook een andere maat.

@ Ronald, ik heb van Alu 2 plaatjes gemaakt die aan de bovenzijde in het visa blok zitten en onder met 2 busjes er tussen de koeler vasthouden, want inderdaat 2cv6 koeler is 1 cm lager en de bevestiging is ook een andere maat.

hey allen
het is ondertussen een kleine 2 jaar geleden dat ik een visa geplaatst heb. Dus ik wete het niet meer vanbuiten maar ga is op de site van cats via die site heb ik alles geplaast daar zal die uitleg ook wel staan denk ik.
Ik weet gewoon dat ge allemaal marcheert de mijne rijd toch nog na 30 000 km visa.
robin
het is ondertussen een kleine 2 jaar geleden dat ik een visa geplaatst heb. Dus ik wete het niet meer vanbuiten maar ga is op de site van cats via die site heb ik alles geplaast daar zal die uitleg ook wel staan denk ik.
Ik weet gewoon dat ge allemaal marcheert de mijne rijd toch nog na 30 000 km visa.
robin
Heb nog eens goed gekeken hoe mijn oliekoeler zou komen, en het leek ook mij sterk dat dit zo hoort. Volgens mij is er maar 1 tot 2 milimeter ruimte voor die v-snaar.
Dus heb ik vanmorgen het verschil in hoogte/diepte opgemeten tussen het uiteinde v/d krukas, het bevestigingsnokje aan de bovenkant en de gaten waar die pijpjes in gaan.
Dit is precies gelijk als met het 2cv6 blok. Wel ontdekte ik dat de ring in het gat waartegen het afdichtingsrubber van zo'n pijpje komt in een visablok minder diep ligt dan in een 2cv6 blok. Ik kan de pijpjes van de oliekoeler 8 mm dieper in het 2cv6 blok steken. Maar dat zou voor de bevestiging aan de bovenkant (waar toch de v-snaar langs gaat lopen) niet uit moeten maken, zó ovaal zijn die gaten voor de bevestiging v/d oliekloeler nu ook weer niet.
Toen ik de oliekoeler op het 2cv6 blok had vond ik het trouwens ook daar nogal nipt hoor. Heb er zelf nooit zo op gelet, maar is dit altijd zo nipt?
Laat ik de vraag duidelijker stellen;
Hoeveel ruimte zit er tussen de v-snaar en de oliekoeler bij een origineel blok??
Zaken die je als normaal ervaart fotografeer en bekijk je eigenlijk altijd te weinig (ik dan toch), gelukkig is er dit forum
Dus heb ik vanmorgen het verschil in hoogte/diepte opgemeten tussen het uiteinde v/d krukas, het bevestigingsnokje aan de bovenkant en de gaten waar die pijpjes in gaan.
Dit is precies gelijk als met het 2cv6 blok. Wel ontdekte ik dat de ring in het gat waartegen het afdichtingsrubber van zo'n pijpje komt in een visablok minder diep ligt dan in een 2cv6 blok. Ik kan de pijpjes van de oliekoeler 8 mm dieper in het 2cv6 blok steken. Maar dat zou voor de bevestiging aan de bovenkant (waar toch de v-snaar langs gaat lopen) niet uit moeten maken, zó ovaal zijn die gaten voor de bevestiging v/d oliekloeler nu ook weer niet.
Toen ik de oliekoeler op het 2cv6 blok had vond ik het trouwens ook daar nogal nipt hoor. Heb er zelf nooit zo op gelet, maar is dit altijd zo nipt?
Laat ik de vraag duidelijker stellen;
Hoeveel ruimte zit er tussen de v-snaar en de oliekoeler bij een origineel blok??
Zaken die je als normaal ervaart fotografeer en bekijk je eigenlijk altijd te weinig (ik dan toch), gelukkig is er dit forum

Ja, maar dat is toch gek! De maten zijn exact gelijk!!
Zulke grappen heb ik in ieder geval nooit uit hoeven halen met mijn eend hoor.
@ Robin: ik las dat jij ook een 2cv koeler hebt gestoken. Hoeveel ruimte heb jij???
@ Bart: Heb je er toevallig al eens een poeli op gezet? En, zo ja. Nog iets bijzonders opgevallen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet, Ronald
Zulke grappen heb ik in ieder geval nooit uit hoeven halen met mijn eend hoor.
@ Robin: ik las dat jij ook een 2cv koeler hebt gestoken. Hoeveel ruimte heb jij???
@ Bart: Heb je er toevallig al eens een poeli op gezet? En, zo ja. Nog iets bijzonders opgevallen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet, Ronald
hey
wel ik heb inderdaad ook een visablok en daarop een 2cv koeler gebouwd. Ik had voor zover ik mij herriner geen problemen en dit paste.
Nu ik kan me iets herrinneren dat er iets geplooid moest worden van de buisjes van de oliekoeler ? Ik weet het juist niet meer het is inderdaad al 2 jaar geleden.
Nu ik heb aales via de site van cats gedaan misschien dat er daar meer info is hierover en hem anders eens mailen je hebt normaal vrij snel antwoord.
robin
wel ik heb inderdaad ook een visablok en daarop een 2cv koeler gebouwd. Ik had voor zover ik mij herriner geen problemen en dit paste.
Nu ik kan me iets herrinneren dat er iets geplooid moest worden van de buisjes van de oliekoeler ? Ik weet het juist niet meer het is inderdaad al 2 jaar geleden.
Nu ik heb aales via de site van cats gedaan misschien dat er daar meer info is hierover en hem anders eens mailen je hebt normaal vrij snel antwoord.
robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hoe heb je die dan bovenaan vastzitten, de beugel van de 2cv koeler is veel breder dan die van de visa.
@Ronald, maar de koeler maat is totaal anders, en ik weet dus ook niet hoe het onderste stukje verschilt (deel welke het blok in gaat en in rubber geklemd wordt), daar de mijne bij demontage al afgebroken zijn.
@Ronald, maar de koeler maat is totaal anders, en ik weet dus ook niet hoe het onderste stukje verschilt (deel welke het blok in gaat en in rubber geklemd wordt), daar de mijne bij demontage al afgebroken zijn.