4 of 6 motor

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » vr 5 jan, 2007 22:31

Nou, ik heb 'm gekocht hoor.

Morgen als het licht is ga ik eens wat kijken welke motor erin ligt. Wel leuk om te kijken naar al die aanwijzingen. Maar ja, een oliekoeler van een 6 is groter ??? Als je geen vergelijking hebt is daar nog veel van te maken hè.

In elk geval heb ik harder dan 100 gereden een stukje dus zal wel een 6sje zijn verwacht ik.

Ik heb een Godinnetje gehad en daar kon je alleen met zekerheid zien welke motor erin zat als je het kleppendeksel eraf haalde. op de kop stond het type.

Groet en bedankt Martijn

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 6 jan, 2007 00:13

de laatste 6jes hebben rubbere motorbeplating met 602 erop zoals hierboven.
Dat wist ik, maar dat spruitstuk heb ik nog met aanduiding gezien.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 6 jan, 2007 01:30

Je kunt het het snelste zien aan het gaasje voor de fan. Bij een 6 zit dat met 4 boutjes vast en bij een 4tje met 3 boutjes
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » za 6 jan, 2007 15:12

Op de koeltunnel staan geen nummers bij mij maar er zit wel een typeplaatje.
Hierop staat AM2 .
Gek want AM2 kan ik niet in de lijst vinden. of is AM hetzelfde als AM2 ?

Martijn

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 6 jan, 2007 16:26

beter lezen?

AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 9.0:1 35 32 5750 42 3750
Ami8 12/70-9/78
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- 9.0:1 35 32 5750 42 3750 geen extern oliefilter
Ami8 3/69-12/70
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 25 5000 37 3500 origineel LPG

Kan iemand me nu ook al zeggen waar ik ongeveer op het spruitstuk van een 435 of zeker van een 602 moet kijken om de motorinhoud te zien staan? Bij een inlaat? carbu voet? midden op een pijp ergens?
Vandaag een 602 spruitstuk vast gehad, even gekeken maar niks gezien!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

rdm_2cv4
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 3 mei, 2003 09:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door rdm_2cv4 » za 6 jan, 2007 16:30

Midden op de pijp, volgens mij.
Ik kan het helaas niet op korte termijn checken

groet, robert

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » zo 7 jan, 2007 11:23

Nou, uiteindelijk dit lijstje gevonden maar zeker niet op de site 's die je noemt hoor. Wel een overzichtje maar daar staat de hele 1e rij (AM2) niet bij. Ik heb dit gevonden nu op een site van http://www.citroendyane.nl/techniek/nl_motor_vbak.html .

catscit schreef:beter lezen?

AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 9.0:1 35 32 5750 42 3750
Ami8 12/70-9/78
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- 9.0:1 35 32 5750 42 3750 geen extern oliefilter
Ami8 3/69-12/70
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 25 5000 37 3500 origineel LPG

Kan iemand me nu ook al zeggen waar ik ongeveer op het spruitstuk van een 435 of zeker van een 602 moet kijken om de motorinhoud te zien staan? Bij een inlaat? carbu voet? midden op een pijp ergens?
Vandaag een 602 spruitstuk vast gehad, even gekeken maar niks gezien!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 7 jan, 2007 11:43

http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html

2cv.nl, history, motor baklijst

op www.cats-citroen.net staat het origineel (in het engels) en worden nog wel eens motoren toegevoegd!

op die dyane site staat een schaamteloze kopie van 2cv.nl
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 7 jan, 2007 15:44

Ik had een mooie foto gemaakt, maar die komt nog want mijn pc herkent de cardreader niet dus moet ik opnieuw opstarten en dat kan niet omdat ik een film aan het opnemen ben, máár: er staat [vanuit de auto gezien] rechts voor op het spruitstuk een code [in mijn geval AY 1] waaruit je het motortype zou moeten kunnen afleiden.
Máár; dit is vaak helemaal weggevreten door de roestduivel, en ik denk zelf alleen dat deze code niet klopt, want ik heb een AYA2 blokje ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 7 jan, 2007 16:07

ik denk dat er niet een code staat met het motornummer of type maar een onderdeel nummer! Dat staat wel op eht spruitstuk namelijk, ook op de kop, carter, etc etc,
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

rdm_2cv4
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 3 mei, 2003 09:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door rdm_2cv4 » zo 28 jan, 2007 20:01

Afbeelding

Jeroen, hierbij een foto met van een 2cv4 motor. Volgens mij het bewijs dat de motor inhoud wel op het spruitstuk staat.

mvg, Robert

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 28 jan, 2007 20:10

geinig, ik ga meteen op zoek bij mijn motoren
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

rdm_2cv4
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 3 mei, 2003 09:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door rdm_2cv4 » zo 28 jan, 2007 20:44

Bij de gemonteerde 4-motor kon ik het niet vinden. Dus misschien is het niet standaard.

groet, Robert

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » ma 29 jan, 2007 23:29

een paar herkenningspunten: bij een 435cc motor zit het rooster voor de ventilateur met 3 boutjes vast waarvan er 1 boven op het midden van de koeltunnel zit,als de ventilateur verwijderd is dan is er bij de 435cc motoren de holte nog te zien waar bij de 18 pk motoren de dynamo in gemonteerd zat geen enkele 6 motor heeft dit,en zoals eerder vermeld heeft een 435cc motor nooit een uitwendig oliefilter.het motortype is
a79/1.en dan nog even een weetje voor de echte kenners hoe herken je een losse 2cv4 versnellingsbak? er zitten 2 kleine fraisrandjes in de priseas.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 3 feb, 2007 14:21

Ik heb 2 2cv4 motoren bekeken, beide hebben dit niet.
Misschien een vervangings spruitstuk oid?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie