Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 15 okt, 2003 14:04
door Bjorn
ik ben ook benieuwd. Ik persoonlijk ben van mening, dat de hele motor verwisselen minder werk is dan een losse cilinder vervangen...
Geplaatst: wo 15 okt, 2003 16:09
door Joos
en misschien ook goedkoper?
Geplaatst: wo 15 okt, 2003 16:37
door Bjorn
tja, hangt een beetje af van de prijs van een gebruikt motortje en een gebruikte cilinder...
kweet wel dat, wanneer je een cilinder moet verwisselen, je langer bezig bent dan wanneer je een hele motor verwisselt.
Koelbeplating eraf, uitlaat los, spruitstuk los, dynamo los, kop eraf, olieleiding los, cilinder eraf, zuiger eraf. en dan de boel weer in elkaar.. kleppen stellen.... phoeh..
Geplaatst: do 16 okt, 2003 20:35
door Cubitus
Hoi, ik begrijp het allemaal niet zo goed meer. Als ik de draadtap van mijn bougie verrot draai ga ik er toch ook geen ander blok in hangen omdat ik dan waarschijnlijk sneller klaar ben?? Als je een goed lopend blok heb zou ik daar zo lang mogelijk mee door rijden. Cilinders vervangen kost wat meer tijd, maar die gaan dan ook weer heel lang mee, bij een tweedehands blok is het maar de vraag of die veel beter is dan het oude...............en sinds wanneer zijn eendrijders te lui om te sleutelen??? Ik geef toe ik stel het ook wel eens uit, maar als ik dan eenmaal bezig ben maakt het me niet hoe lang ik bezig ben hoor......

Geplaatst: za 18 okt, 2003 13:38
door Bjorn
oke, als je het zelf doet wel ja. Maar we hebben het hier wel over iets 'laten doen'' . Dan ben ik wel benieuwd wat dat geintje kost.
Bij een kapot bougiegat draai ik er overigens een helicoil in. Daar hoef je je motor niet voor uit elkaar te halen..