Naar aanleiding van "ben ik genaaid of niet"
Naar aanleiding van "ben ik genaaid of niet"
Hoi,
een onderwerpje over mn motortje.
Dat er een tikje in zit is een feit. Hoor van diverse mensen andere verhalen over de oorzaak hiervan maar iedereen is het er over eens dat het niet nodig is een blok uit elkaar te halen om een tikje te zoeken...
Wat het probleem wel is is het inhouden op de snelweg. Ik rij elke dag bijna 100 km snelweg naar mn werk en bijna altijd 100 tot 110.
Als de motor warm is na een minuutje of 10 begin het meestal, ineens inhouden en sputteren tot je een beetje pompt met het gas en dan wil hij weer.
Dit kan maar 1 keer voorkomen in die 50 km maar kan ook om de minuut gebeuren.
Waar eerst aan gedacht werd was een benizine top die de tank vacuum trok. Andere dop erop, probleem leek verholpen maar begin na aantal dagen toch weer. kon dus toeval geweest zijn of toch iets met vaccuum in de tank te maken hebben.
Aan de benzine pomp zal het in bovenstaand geval niet liggen.
De kleppen zijn pas afgesteld en de bobine vervangen (123 ontsteking)
Ook dit mocht niet baten.
Ben inmiddels wanhopig en op zoek naar een ander blok, misschien komt hier nog iemand met een laatste red middel ?
Groet van bart
(wat ik vergeet te zeggen is dat dit probleem zich niet voordoet onder de 100 of 95 km per uur en bij hoog zomers weer ) maak het jullie nog effe moeilijker
een onderwerpje over mn motortje.
Dat er een tikje in zit is een feit. Hoor van diverse mensen andere verhalen over de oorzaak hiervan maar iedereen is het er over eens dat het niet nodig is een blok uit elkaar te halen om een tikje te zoeken...
Wat het probleem wel is is het inhouden op de snelweg. Ik rij elke dag bijna 100 km snelweg naar mn werk en bijna altijd 100 tot 110.
Als de motor warm is na een minuutje of 10 begin het meestal, ineens inhouden en sputteren tot je een beetje pompt met het gas en dan wil hij weer.
Dit kan maar 1 keer voorkomen in die 50 km maar kan ook om de minuut gebeuren.
Waar eerst aan gedacht werd was een benizine top die de tank vacuum trok. Andere dop erop, probleem leek verholpen maar begin na aantal dagen toch weer. kon dus toeval geweest zijn of toch iets met vaccuum in de tank te maken hebben.
Aan de benzine pomp zal het in bovenstaand geval niet liggen.
De kleppen zijn pas afgesteld en de bobine vervangen (123 ontsteking)
Ook dit mocht niet baten.
Ben inmiddels wanhopig en op zoek naar een ander blok, misschien komt hier nog iemand met een laatste red middel ?
Groet van bart
(wat ik vergeet te zeggen is dat dit probleem zich niet voordoet onder de 100 of 95 km per uur en bij hoog zomers weer ) maak het jullie nog effe moeilijker
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Dit is toch geen reden om je blok te vervangen ?
Dit inhouden klinkt mij als iets wat goed op te lossen valt, al kan ik je zo snel ook niet de oplossing bieden.
Heb je vanwege de problemen een 123 ontsteking genomen, of zit deze er altijd al in ?
Marcel
Dit inhouden klinkt mij als iets wat goed op te lossen valt, al kan ik je zo snel ook niet de oplossing bieden.
Heb je vanwege de problemen een 123 ontsteking genomen, of zit deze er altijd al in ?
Marcel
Laatst gewijzigd door Duintje op ma 15 sep, 2003 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook een probleem met inhouden van mijn motortje, weliswaar weet ik half de oorzaak, dus misschien kan het helpen.
Mijn motor slaat af(bijna) als ik stationair draai en de lichten aanzet(of uitzet), dus puur bij het schakelen van het licht.
Als ik dit op de snelweg doet(licht aan of uit zetten) houd de motor in en gaat dan weer door.
Dit is niet het gevolg van een defecte accu/spanningsverdeler/bobine/bougies+kabels.
Bij mij is dit een massa/stroomlek/kortsluiting probleem ergens in mijn electracircuit of de 123-ontsteking misschien.
Ook hoor ik soms(2 keer gebeurd nu afgelopen 5000 km) een enorme harde tik(of tok) als mijn lichten aanzet tegelijk met het inhouden (dit vind ik enger, is echt hard, harder dan een naverbranding in de uitlaat). Iemand verteld mij dat dit klinkt (na mijn uitleg) als een backfire.
Mijn motor slaat af(bijna) als ik stationair draai en de lichten aanzet(of uitzet), dus puur bij het schakelen van het licht.
Als ik dit op de snelweg doet(licht aan of uit zetten) houd de motor in en gaat dan weer door.
Dit is niet het gevolg van een defecte accu/spanningsverdeler/bobine/bougies+kabels.
Bij mij is dit een massa/stroomlek/kortsluiting probleem ergens in mijn electracircuit of de 123-ontsteking misschien.
Ook hoor ik soms(2 keer gebeurd nu afgelopen 5000 km) een enorme harde tik(of tok) als mijn lichten aanzet tegelijk met het inhouden (dit vind ik enger, is echt hard, harder dan een naverbranding in de uitlaat). Iemand verteld mij dat dit klinkt (na mijn uitleg) als een backfire.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
Dit alles is al gedaan, de caburatuer is tot 2 keer toe helemaal schoongemaakt en opniew afgesteld, de filtertjes zijn schoon.Gerard Maas schreef:Heb je al een benzinefiltertje tussen de pomp en de tank gemonteerd,wel met klembandjes.Het zou kunnen dat de rubberleidingen door de moderne benzine van binnen
gaan oplossen en dat er rubber in de carburator komt.Kijk ook even naar het filter bij
de invoer van de benzine in de carburator.
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Inhouden op de snelweg
Hallo Dude.
Als ik jouw was zou ik de tank als hij haast leeg is er toch een keer onderuit halen.
De benzinemeter demonteren en het onderste zeefje schoonmaken en de aansluitslang
vernieuwen.Zorg er wel voor dat je alle electrische aansluitingen met de grootste voor-
zichtigheid behandeld anders breken ze spontaan af.Doe dan een paar knikkers of kogeltjs met wat benzine in de tank en flink schudden,dat reinigt de tank erg goed.
Als ik jouw was zou ik de tank als hij haast leeg is er toch een keer onderuit halen.
De benzinemeter demonteren en het onderste zeefje schoonmaken en de aansluitslang
vernieuwen.Zorg er wel voor dat je alle electrische aansluitingen met de grootste voor-
zichtigheid behandeld anders breken ze spontaan af.Doe dan een paar knikkers of kogeltjs met wat benzine in de tank en flink schudden,dat reinigt de tank erg goed.
SLECHT LOPEN
Het kan voorkomen dat door het te veel bijladen er iets kapot gaat in het ontstekings circuit, dit gebeurde met name nog weleens met een bobine die gevoed word door een elektronische ontsteking. Controleer in elk geval eens of het laadcircuit wel in orde is en ook massa aansluitingen.
Met vriendelijke groet Le Patron 41 jaar en nog steeds werkend aan Citroens.
Met vriendelijke groet Le Patron 41 jaar en nog steeds werkend aan Citroens.
Ok. eendenwacht belde net...
het was dus een zuiger die in het verleden is vastgelopen.... cilinder en zuiger waren beide niet ok meer, kon kiezen voor een nieuw setje van 2 of gewoon een goeie 2e hands cilinder laten monteren, heb dat laatste maar laten doen. Ben benieuwd wat ze nog meer tegen komen... mijn portemonaie ook
het was dus een zuiger die in het verleden is vastgelopen.... cilinder en zuiger waren beide niet ok meer, kon kiezen voor een nieuw setje van 2 of gewoon een goeie 2e hands cilinder laten monteren, heb dat laatste maar laten doen. Ben benieuwd wat ze nog meer tegen komen... mijn portemonaie ook
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Zuigers
Uit je verhaal maak ik op dat je aan 1 kant de cilinder hebt vervangen, ik neem aan ook de zuiger. In zuigers zitten nogal wat verschillen en eerste de compressie ik neem aan dat hier wel is op gelet daar de meeste dit wel weten. Maar er zit ook een groot verschil in het gewicht van een zuiger en als het verschil links en rechts te groot is zal de motor nooit "netjes" lopen.
Het verschil inclusief zuigerpen kan oplopen tot 40 gram. Kies altijd voor een met een verchil van minder dan 1 gram.
Het verschil inclusief zuigerpen kan oplopen tot 40 gram. Kies altijd voor een met een verchil van minder dan 1 gram.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/