Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 25 jan, 2007 23:26
door Heiko
Denk eens na!
Voor een stroomkring heb je + en - nodig.
De min is alles wat van metaal is aan je auto, puur omdat je minkabel aan je carosserie vastzit.
Als je die loskoppelt, kun je met je pluskabel(s) rustig ergens tegen het metaal tikken, zonder sluiting maken.
Veilig idee, he?
Geplaatst: do 25 jan, 2007 23:38
door Punky
Massakabel is ook makkelijker te verbouwen dan de plus. Want dat zit je al te klooien met de kabels naar de startmotor en die van de Dynamo. Met name die van de startmotor trekt nogal wat, dus dan moet er ook een erg zware schakkelaar op.
Mijn advies zou zijn, pak de massa en trek een extra dikke kabel vanaf je plus die je laat lopen via diverse relais en een zekeringenkastje voor alle extra's die je op je auto wilt bouwen.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 23:52
door Lelijke Eend
Gewoon voor zowel plus als min een schakelaar er in zetten
Geplaatst: do 25 jan, 2007 23:58
door Heiko
Lelijke Eend schreef:Gewoon voor zowel plus als min een schakelaar er in zetten
Die muts kan wel af!
Geplaatst: vr 26 jan, 2007 00:13
door Lelijke Eend
Het platje zonder muts ben ik kwijt
Geplaatst: vr 26 jan, 2007 00:59
door Duintje
Lelijke Eend schreef:Het platje zonder muts ben ik kwijt
'k zou eerst maar eens langs de dokter gaan dan , met je platjes
Geplaatst: vr 26 jan, 2007 01:04
door Lelijke Eend
Andere platjes ben ik ook kwijt
En het plaatje van mijn Eend zonder muts kan ik niet meer vinden.
Geplaatst: vr 26 jan, 2007 12:52
door Edwin
Is inderdaad een erg mooi systeem. Ben van plan dit zelf ook binnenkort in mijn eend te plaatsen, maar dan wel in de massa kabel! Maar waar monteer je deze MASSA schakelaar nou het beste in een 2cv? Iemand tips.
Om bepaalde lezers niet tot slechte ideeën te brengen graag een PM.
Groet Edwin