Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 7 feb, 2007 21:08
door Matchless
Zou je het niet beter zo kunnen maken dat het geheel op de "normale eenden manier" openklapt. Uiteraard met een aanpassing aan het scharnier. Dan heb je helemaal niets in de weg zitten. Ik bedoel dus eigenlijk net zo als de 2cv van Paris-Dakar.

Geplaatst: wo 7 feb, 2007 21:12
door thomaaas
Ja idd, ziet r retecool uit, en eindelijk eens geen gez**k met kleppen stellen, kun je dan tenminste gewoon doen!

Bovendien scheelt het volgensmij een helehoop met slechte pasvorm van imitatiespatborden :P

Geplaatst: do 8 feb, 2007 13:06
door Jheronimus
Hoe los je de doorvoer van de warmte-afvoerslangen bij de spatborden op?

Geplaatst: do 8 feb, 2007 19:42
door bartje2212
gewoon niet gebruiken denk ik?
ik heb ze zelf wel, maar heb ook al vaak gehoord dat die dingen niet zo erg nodig zijn tenzij het echt heel warm weer is en je in de file staat ofzo....ik heb ook al een jaartje zonder gereden en nooit problemen gehad.

Geplaatst: vr 9 feb, 2007 23:18
door catscit
ik gebruik zoiezo altijd visa rubbers op de kachelpotten, die steken nauwelijks door de spatborden.

Andersom klappen dan scheurt je schutbord denk ik. En het origineel scharnier gaat het ook niet trekken en als dat ding naar beneden komt als je eronder zit, wil ik ook niet meemaken, dus naar voren die hap.
Morgen begin ik eraan.
Foto's volgen waarschijnlijk pas maandag.

Geplaatst: vr 9 feb, 2007 23:36
door Lelijke Eend
Ik ben erg benieuwd ! Wellicht een idee voor mijn Eend, mits ik niet in m'n (peperdure) spatborden hoef te boren of zagen.

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 00:40
door catscit
eerste gedeelte was een eitje:

http://www.cats-citroen.net/citroen_2cv ... iptop.html

Wel aan de spatborden gezaagd, punt achter die onder de voetenbak zit moet eraf. 2 kleine stukjes van de lampen beugel gehaald.
Verder zoveel mogelijk gebruikmakend van standaard onaangepaste onderdelen.
Zowel spatborden als lampenbeugel zijn op het scharnier geschroefd.
Scharnier zit met 4 boutjes op de auto en houdt mijn gewicht (100kg).
Zonder enige extra versteviging is het geheel nu al stijver als ik verwacht had. Valt me 100% mee.

Morgen de rest.

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 00:57
door Lelijke Eend
Ik blijf het volgen, maar aangezien er gezaagd moet worden komt het niet op mijn Eend.

Hoewel ... Misschien eerst een railsje om het spul naar voren te trekken en dan te kantelen ? Geintje ! :lol:

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 09:08
door Matchless
Ik vind het ook een interressant project, en ik denk dat ik er wel wat zaag en laswerk voor over heb. Als je het goed doet ziet het uiteindelijk vrijwel niet en je kunt er een hoop gemak van hebben bij storingen of onderhoud. Maar bovenal is het leuk om te construeren lijkt me.

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 10:01
door bartje2212
ik akn maar een ding zeggen: wauwww!

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 10:26
door TimVS
Onze circuit 2cv heeft ook een fliptop, maar we hebben de gewone scharnieren gebruikt.
Als je heel het front eraf wilt moet je gewoon even de motorkap uit het scharnier schuiven.
daarom gebruiken we deze auto ook om motorblokjes in te rijden.

Geplaatst: zo 11 feb, 2007 10:26
door CitRoel
Ik vind het ook een mooi systeem. Haal je het hele motorkapscharnier weg? Heb je al een idee hoe je de vergrendeling gaat maken?

Geplaatst: di 27 feb, 2007 11:19
door catscit

Geplaatst: di 27 feb, 2007 11:47
door backfire
Jeroen mooi gedaan, heb je ook nog iets bedacht voor het slot en iets van rubbers voor trillingen?

Ik zag trouwens de lippen bij de spatborden er nog aan zitten, voor de bevestiging bij de a stijl. Wordt hij daarmee vastgezet?

Geplaatst: di 27 feb, 2007 11:58
door Jeroen-citroen
De fliptop is erg mooi geworden en lijkt me super handig. je kan nu echt bijna overal bij zonder plaatwerk te demonteren erg leuk.
AfbeeldingZie ik het goed dat je er een visa sateliet in hebt zitten. lijkt me een erg leuke modificatie. Hij is zowiezo erg apart met die traction (??) achterklep en hardtop.