-
BW
- Regelmatige poster

- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36
Bericht
door BW » zo 25 feb, 2007 18:39
ik denk dat ik in men koffer een kiste met sleutels ga leggen met de maten die het meeste voorkomen in een 2cv. en ook een paar bougies enzo. ben ik toch een beetje voorbereid op autopech.
greetz
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Bericht
door Frank Deusjevoo » zo 25 feb, 2007 22:11
Altijd handig!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
Rikki
- Beginner

- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02
Bericht
door Rikki » ma 26 feb, 2007 10:04
Allemaal bedankt voor jullie reacties maar er is nog één ding dat ik nog niet weet en dat is de maat van de pijpsleutel aangezien ik die nog moet gaan kopen.Waarschijnlijk kent iemand wel de maat hiervan.
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » ma 26 feb, 2007 10:46
ga met je 2cv naar de brezan of ander autozaak en pas ze eens door het zwengel gat. ik denk dat het 15, 16 of 17 is...(staat niet in de vraagbaak)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » ma 26 feb, 2007 11:56
Het is 14 voor de fan bout.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
BW
- Regelmatige poster

- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36
Bericht
door BW » ma 26 feb, 2007 15:25
het is een 14 d8 ik. vraag voor dat je de pijpsleutel koopt of je eerst eens mag proberen om hem in de buis te steken om te zien of je de bout kan bereiken. Ik heb 3 sleutels moeten kopen eer dat ik er een gevonden heb die de juiste diameter had, de andere kreeg ik simpel weg gwn niet in de buis omdat ze juist iets te dik waren. ik heb de mijne in een gewone doe het zelf zaak gekocht en heeft me iets van een 6 euro gekost.
greetz
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » di 27 feb, 2007 10:05
ach...was m'n eerst ingeving maar ik dacht daarna dat het vast wat groter zou zijn...zo zie je maar weer; je eerste ingeving is toch vaak de juiste...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
Francois
- Regelmatige poster

- Berichten: 291
- Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47
Bericht
door Francois » wo 27 feb, 2008 13:13
Ik probeer ook mijn ventilateur er af te halen maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los. De ventilatorbout heb ik wel los gekregen. Ook met tikken er op en met de zwengel etc. lukt het me niet.. iemand nog tips?
heh heh.. eindelijk gelukt, door een metalen staaf in het gat te steken en heen en weer te wrikken.
Edit Tom
van 2 berichten 1 gemaakt!
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5242
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » wo 27 feb, 2008 20:04
dat laatste was de goede methode

diverse Citroens, wat anders.
-
Hanzelman
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
door Hanzelman » wo 27 feb, 2008 20:24
voorzichtig iets warmstoken en wrikken met een pijpje heeft mij goed geholpen de laatste x met demontage van de fan.
-
Francois
- Regelmatige poster

- Berichten: 291
- Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47
Bericht
door Francois » wo 27 feb, 2008 20:27
't was niet eens nodig geweest..
Ik wilde m'n contactpuntjes checken maar bleek dat ik een 123 ontsteking heb

Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
-
Hanzelman
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
door Hanzelman » wo 27 feb, 2008 20:28
Gelijk gecontroleerd of de 123 nog goed op tijd staat?
-
Francois
- Regelmatige poster

- Berichten: 291
- Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47
Bericht
door Francois » wo 27 feb, 2008 20:30
eh nee, hoe moet dat?
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
-
Hanzelman
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
door Hanzelman » wo 27 feb, 2008 20:36
Zet t contact aan. Zet t vliegwiel op 8 graden voor t BDP. Draai nu de behuizing naar links tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts totdat de LED juist aangaat. Zet de behuizing weer vast.
volgens t 123 boekje

-
flashnr1
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » wo 27 feb, 2008 21:32
ik heb het gedaan met een luchtsleutel gemak dient de mens