Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 24 okt, 2003 13:29
door Bjorn
oftewel: je hebt kontaktpunten óf een 123. Niet allebei

Geplaatst: za 25 okt, 2003 05:19
door Jac-Mirko
Ok dan! Nu snap ik het

Thanx!

Re: Contacthoekmeter

Geplaatst: di 11 nov, 2003 23:08
door TheSeend
Gerard Maas schreef:Je sluit de draadjes van de meter aan op de draad die naar de punten gaat en aan massa
Je poets de nieuwe puntjes schoon (zit altijd een vet laagje op als bescherming)
Je monteerd ze in ca.de oude stand(di.meestal in het huisje te zien)
dan de ontsteking weer op de motor en starten,Dan stel je de punten daaied af op 52°
dan kan het nokje nog iets slijten.Daarna het desel erop en met pen en gat de vroegste
van de 2 nokken optijd zetten.Boutjes goed vast en klaar ben je en de puntjes zijn niet
meer aangeaakt.
Ja zeg, zit ik daar net op een heel verhaal volgens de ouderwetse manier te typen, (stoekende motor) kan het dus ook heel anders.

Ach ik heb nog luminition in mijn eend. Da's zeg maar de voorloper van de 123. Pas als mijn vervroegingsgewichtjes het niet meer doen ga ik wel over op de 123.

Daniel